Morse code op mobiel

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Uitgeschreven

Re: Morse code op mobiel



Bericht door Uitgeschreven »

Kroppie schreef:
wo 11 nov 2020, 11:18
creatief omgaan met wat er op dat moment beschikbaar is, en maak je niet afhankelijk van techniek, die laat het meestal afweten in dergelijke situaties.

jos
Dan begrijp ik het nog niet: een app staat op je mobiel, die moet bereik hebben anders werkt de app niet. Dan kun je beter een kuub hout meesjouwen en een tondeldoos.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Morse code op mobiel



Bericht door appellover »

Volgens mijn kleinzoon moet je altijd bereik hebben anders is het leven zinloos.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Morse code op mobiel



Bericht door hwendt »

jansloos schreef:
wo 11 nov 2020, 11:25
Buiten 'de box denken'

Iets voor op de camping, of CP.

Seinen naar elkaar : HET BIER STAAT KOUD.
Of wijn

Of leuk spelletje;

Ik zie ik zie. Iets groen.

🤔🤔
Daar heb je ROT 13 voor. Zolang je je vrouw maar niet de code geeft..
:cheers: :lol3: :lol3:
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Morse code op mobiel



Bericht door Vopper »

PaulBng schreef:
wo 11 nov 2020, 11:24
En voor in NL een zaag.
Waar die hoge bomen aan de einder staan.

Drie hoge bomen = "S"
Eén boom omzagen.
Drie bomen afknotten.
Eén boom omzagen
Drie hoge bomen.
Rest om.


Paul
Dan heb je eerder kwaaie bomen knuffelaars bij je dan hulpverleners :lol3:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Morse code op mobiel



Bericht door veetee »

O309B schreef:
wo 11 nov 2020, 11:52
Dan begrijp ik het nog niet: een app staat op je mobiel, die moet bereik hebben anders werkt de app niet. Dan kun je beter een kuub hout meesjouwen en een tondeldoos.
Da's geheel afhankelijk van de app, voor sommige apps (waarin de benodigde data lokaal op je mobiel staat opgeslagen) is geen internet-verbinding (dus bereik) nodig. Bijvoorbeeld de calculator-app.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Morse code op mobiel



Bericht door Don Esteban »

.. -.- .... . -... ... -.-. .... .. .--. -... .-. . ..- -.- --. . .-.. . -.. . -. . -. -... . ...- .. -. -.. -- . --- .--. . . -. ...- . .-. .-.. .- - . -. . .. .-.. .- -. -.. .-.-.- -... .. . .-. . -. .--. .-. --- ...- .. .- -. -.. ...- --- --- .-. . . -. .... . . .-.. .--- .- .- .-. --.. .. .--- -. --- --- -.- .- .- -. --. . ... .--. --- . .-.. -.. .-.-.- - . ...- . -. ... .-- .- ... .... . - . .. .-.. .- -. -.. -- .. -. -.. . .-. ...- . .-. .-.. .- - . -. -.. .- -. .. -.- -.. .- -.-. .... - .-.-.- -.--. -. .. . - .-- .- .- .-. .-.. .. . ...- . .-. -.. ..--.. -.--.- ...- .-. .. . -. -.. . .-.. .. .--- -.- ...- . .-. --.. --- . -.- -- .. .--- .--. .- ... --- ...- . .-. . . -. .--- .- .- .-. - . --. .- .- -. --.. --- . -.-
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Morse code op mobiel



Bericht door EasyBee »

O309B schreef:
wo 11 nov 2020, 11:52
Dan begrijp ik het nog niet: een app staat op je mobiel, die moet bereik hebben anders werkt de app niet. Dan kun je beter een kuub hout meesjouwen en een tondeldoos.
Een kuub hout meenemen in onherbergzaam gebied. Uhm, ik neem wel een aansteker mee en sprokkel wat. Is mij te veel werk om een kuub hout mee te nemen.
veetee schreef:
wo 11 nov 2020, 15:51
Da's geheel afhankelijk van de app, voor sommige apps (waarin de benodigde data lokaal op je mobiel staat opgeslagen) is geen internet-verbinding (dus bereik) nodig. Bijvoorbeeld de calculator-app.
Dan kun je ook een telraam meenemen. Loopt geen accu op leeg en geen bereik nodig.
Om die morsecode te kunnen zenden heb je bereik nodig. Als dat er is kun je ook gelijk 112 of indien van toepassing 911.
Is dus een nutteloze app, leuk voor de grap.
Don Esteban schreef:
wo 11 nov 2020, 16:17
.. -.- .... . -... ... -.-. .... .. .--. -... .-. . ..- -.- --. . .-.. . -.. . -. . -. -... . ...- .. -. -.. -- . --- .--. . . -. ...- . .-. .-.. .- - . -. . .. .-.. .- -. -.. .-.-.- -... .. . .-. . -. .--. .-. --- ...- .. .- -. -.. ...- --- --- .-. . . -. .... . . .-.. .--- .- .- .-. --.. .. .--- -. --- --- -.- .- .- -. --. . ... .--. --- . .-.. -.. .-.-.- - . ...- . -. ... .-- .- ... .... . - . .. .-.. .- -. -.. -- .. -. -.. . .-. ...- . .-. .-.. .- - . -. -.. .- -. .. -.- -.. .- -.-. .... - .-.-.- -.--. -. .. . - .-- .- .- .-. .-.. .. . ...- . .-. -.. ..--.. -.--.- ...- .-. .. . -. -.. . .-.. .. .--- -.- ...- . .-. --.. --- . -.- -- .. .--- .--. .- ... --- ...- . .-. . . -. .--- .- .- .-. - . --. .- .- -. --.. --- . -.-
IKHEBSCHIPBREUKGELEDENENBEVINDMEOPEENVERLATENEILAND.BIERENPROVIANDVOOREENHEELJAARZIJNOOKAANGESPOELD.TEVENSWASHETEILANDMINDERVERLATENDANIKDACHT.?NIETWAARLIEVERD?)VRIENDELIJKVERZOEKMIJPASOVEREENJAARTEGAANZOEK
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1067
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Morse code op mobiel



Bericht door Don Esteban »

Het was een grapje en zelf vertalen vond ik minder leuk dan dat jij het nu doet :-B :cheers:
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Morse code op mobiel



Bericht door Aloys »

Tjee, ik was al halverwege ("ik heb schipbreuk geleden en bevind me op een verlaten eiland") toen ik zag dat iemand anders de tekst al had... :D
Morse lezen is lastig, ik ben gewend om het op het gehoor op te nemen, tot pakweg 150 tekens/min. Oftewel 30 woorden/minuut.

Afgelopen weekend in een Oekraïense wedstrijd nog ruim 100 verbindingen gemaakt in morse. Ik mag dan met iedereen verbinding maken, maar die Oekraïners leveren meer punten op. Ik win niks want die wedstrijd duurt van zaterdag 12.00 uur tot zondag 12.00 uur. De 'cracks' maken in die tijd wel 1500-2000 verbindingen. Maar ik had ook nog verbinding met een Australiër die ook aan deze wedstrijd meedeed, dat is dan wel weer even leuk!

Komend weekend is het Tsjechië/Slowakije tegen de rest van de wereld, het weekend erop Bulgarije, eind van de maand de grootste internationale wedstrijd wereldwijd, 48 uur!
Soms zowel in Morse als met spraak (de microfoon), maar ik vind Morse het leukst om te doen. Het is ook nog eens "Immaterieel Wereld Erfgoed" (Unesco) dus wij (radiozendamateurs) moeten dat wel een beetje levend houden! :mrgreen:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Morse code op mobiel



Bericht door PaulBng »

@Vopper Van de om gezaagd bomen kun je pellets maken voor de kachel. Schijnt milieu leuk te zijn.

Overigens lijkt mij de kans dat iemand iets anders dan SOS in morse begrijpt, erg klein....


Paul
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Morse code op mobiel



Bericht door henk en lila »

Ja, en Google vertalen hielp mij ook niet meteen maar het is al opgelost. :-B
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Morse code op mobiel



Bericht door jansloos »

O aloys

Met die lange afstanden heb jij niks aan zo'n app.

:-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Morse code op mobiel



Bericht door Aloys »

Die oude Nokia's kenden/konden morsecode: SMS = ... -- ... (3 x kort, 2 x lang, 3 x kort) wanneer er een SMS'je binnenkwam.
En ook nog: Nokia connecting people.

Maar op een modern mobieltje... Zoiets als een emmertje steenkool meenemen in de camper? :mrgreen:

https://m.youtube.com/watch?v=8v4ESdKtYFU
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Morse code op mobiel



Bericht door EasyBee »

Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie