Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen?



Bericht door Frits U »

Over enkele dagen zal onze nieuwe buscamper uitgeleverd worden, ik wil dan graag mijn duitse vriendin (partner) ons mooie nederland laten zien, en natuurlijk ook ergens overnachten.
Alhoewel ik besef dat het door de corona niet de ideale tijd is.

Wat zal ik doen ? 🤔
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen ?



Bericht door NoStress »

Tja ik begrijp je dilemma.
Het lijkt me onverstandig om de huidige (2 weken) van corona nu een stad of iets dergelijks te gaan bezoeken.

Maar door de weeks.. de stranden, bossen of Veluwe, daar lijkt me ruimte en rust voldoende en mocht je iemand tegen komen dan heb je ruimte om elkaar met 1,5m of meer te passeren.
Hoewel ik af en toe wel foto's zag van parkings die te vol waren en ook door de gemeentes werd ingegrepen (lees afgesloten).
Laatst gewijzigd door NoStress op do 05 nov 2020, 9:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen ?



Bericht door jheeck »

Ik heb jouw dilemma op z'n vroegst volgend voorjaar en wij gaan dat waarschijnlijk koppelen aan het wel of niet (beperkt) open zijn van de horeca.
Als dat kan zijn verplaatsingen volgens mij niet zo'n heel groot probleem. Anders gaat die van ons na ophalen en inrichten gelijk de stalling in. Jammer maar helaas..... gezondheid gaat voor, ook die van anderen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7115
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen ?



Bericht door dedruivenplukker »

Ik heb de camper in gebruik als ecape room.
Bijv. studerende dochter komt weekje thuis en hoort dat haar studiegenootje bij wie ze gelogeerd heeft positief getest is.
Ik vertrek voor een aantal dagen en kom weer terug als de kust veilig is.
Ik zou graag op pad gaan maar ik hou me nu aan de vraag om zo min mogelijk te reizen.
Tenslotte zijn al die maatregelen er om mij met mijn broze gezondheid te beschermen. :thumbup:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Lieke
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 20:58
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen ?



Bericht door Lieke »

Zolang er nog gewerkt moet worden, blijft het beperkt tot weekenden en schoolvakanties. En dan gaan we, geen stad, wel natuur. Ontspanning is ook belangrijk. We zijn en blijven met z'n tweeën, dus ik zie er geen probleem in.
Reis niet sneller dan je beschermengel kan vliegen
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen ?



Bericht door AadenAnke »

Plannen in de maak! Engeland, Schotland, Frankrijk, Polen en wat minder concreet Spanje en Portugal. Nu reizen nee ff niet. We zijn een goeie maand geleden eerder terug gekomen en hebben de camper gestald tot volgend jaar. Voor ons is het niet alleen de vraag is het veilig voor ons? Maar misschien nog meer zijn we welkom als we ergens komen. Ik denk dat op veel plaatsen toch minstens naar je gekeken wordt als je daar nu met je camper komt.

Gr. Aad
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen ?



Bericht door isoplus »

Ik ben niet onderweg, in Nederland kan dat natuurlijk wel hoewel je verzocht wordt onnodige verplaatsingen te vermijden.
Je hebt een camper dus in theorie kan je naar afgelegen en stille plaatsen rijden en daar verblijven in je eigen camper.
Anderen zullen je dat niet altijd in dank afnemen en als je ergens niet welkom bent dan merk je dat snel genoeg en vertrek je weer.
Dat is het makkelijke deel, het moeilijke deel is om jezelf ervan te overtuigen dat het een noodzakelijke verplaatsing/reis is, heb je een ruim geweten of leef je mee met al die mensen in de gezondheidszorg die zich een torn in de rondte werken en stel je daarom je eigen behoeftes wat naar achteren, gewoon uit solidariteit (een raar woord tegenwoordig :wink: )

Dan de plannen!!
Onze camper staat reis gereed op het weiland naast het huis, en om de moed erin te houden maak ik mijzelf maar wijs dat we met de kerst naar Portugal kunnen. Ik ben niet helemaal onnozel en snap heel goed dat dat wensdenken is, het houdt bij mij wel de moed er in.
Op mijn leeftijd kan het zomaar de laatste reis zijn en we hadden nog graag er een laatste feestelijke reis van gemaakt.
Dus de camper blijft reis klaar staan voor "je weet maar nooit."
Ik ben voor het eerst sinds 13 jaar in de winter thuis en dat is ook een uitdaging, dus gaan we zelf de fruitbomen snoeien en ander onderhoudswerk doen om bezig te blijven.
Lang geleden dat ik op zijn Haags "Kouwe Klauwen" had :thumbup: :wink:
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen ?



Bericht door Jan en Simonne »

Frits U schreef:
wo 04 nov 2020, 13:02
Over enkele dagen zal onze nieuwe buscamper uitgeleverd worden, ik wil dan graag mijn duitse vriendin (partner) ons mooie nederland laten zien, en natuurlijk ook ergens overnachten.
Alhoewel ik besef dat het door de corona niet de ideale tijd is.

Wat zal ik doen ? 🤔
Lijkt me heel vervelend, tien dagen in quarantaine in een camper.
En dan weer in quarantaine als ze terug komt in Duitsland.
Of woont ze hier?
En ik weet niet, betekent "blijf zoveel mogelijk thuis" niet gewoon, eh.. blijf thuis?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen ?



Bericht door Dafluc »

Kijk eens in het topic Nederland onder Reizen. Daar lopen actuele topics over wat je kunt doen. En op dit moment is het advies inderdaad thuisblijven. Geen onnodig gereis. Ook niet met een nieuwe camper. Het is zoals het is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen?



Bericht door Dafluc »

We gaan hier niet opnieuw de discussie starten over thuisblijven of niet. Er lopen genoeg topics over corona en de regels daaromtrent. Die staan voor vakantie in eigen land overigens hier nog eens op een rij: klik.
Afbeelding
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen?



Bericht door roma »

Frits U schreef:
wo 04 nov 2020, 13:02
Over enkele dagen zal onze nieuwe buscamper uitgeleverd worden, ik wil dan graag mijn duitse vriendin (partner) ons mooie nederland laten zien, en natuurlijk ook ergens overnachten.Wat zal ik doen ? 🤔
Eenvoudig antwoord. Gewoon doen. Een reisADVIES van de Nederlandse regering is geen reisVERBOD. Bij jullie gaat het om partnerbezoek en het uitproberen van een nieuwe camper. En wonen/leven in een camper geeft geen enkel covid-risico. Wel even goed uitzoeken hoe de regels voor jouw partner zijn bij terugkeer in Duitsland.
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen?



Bericht door Frits U »

We wonen al vanaf begin dit jaar samen dus daar knijpt het niet😀
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen?



Bericht door roma »

Oh, dan is er geen probleem. Je weet welke (bezoek)problemen er zijn vwb horeca en attracties. Het enige "probleem" kunnen de lagere temperaturen zijn; niet buiten zitten, etc.
Laat je door een forum-boa niet op het verkeerde been zetten met de suggestieve vraag: "En ik weet niet, betekent "blijf zoveel mogelijk thuis" niet gewoon, eh.. blijf thuis?" Het advies is "blijf zoveel mogelijk thuis". Daar kan geen eigen draai aangegeven worden van "blijf thuis", hetgeen een verplichting inhoudt. Een essentieel verschil.

Zelf zit ik met de vraag hoe ik mijn partner weer kan zien. Tot half januari waren we samen in ZuidAfrika, toen vloog ik terug. Zij is geboren en getogen ZuidAfrikaanse, haar ticket naar Nl werd in mrt geannuleerd en sindsdien is er in ZA een lockdown. Ingewikkelde materie. Zij mag ZA niet uit, ik mag ZA niet in. Schengen-regels, zij heeft een visum voor maximaal 3 maanden Europa, maar het Schengengebied zit op slot voor personen buiten dat gebied. Regels, regels, regels. Dat worden hier stille feestdagen.
Frits, Geniet van je lockdown-vrijheid in je nieuwe camper met je partner.
Frankia FF2

Re: Wie is er nu onderweg en wie maakt nu plannen?



Bericht door Frankia FF2 »

Mooi gesproken roma.
Sterkte toegewenst!
(Onze camper blijft in de stalling)

Groet Lia
Plaats reactie