Ik meen dat ik ooit gehoord heb van een Duitse collega dat zijn Golf een update moest krijgen vanwege dat diesel schandaal omdat hij anders niet meer kon worden gekeurd. Dus de TUV controleerde of zijn wagen afgemeld was voor de updates, puur administratief volgens mij!
Hij had nog meer pech, bij die update bleek zijn Golf gestolen te zijn en werd deze direct in beslag genomen.
Maarja dit was in Duitsland en daar zijn ze waarschijnlijk wel iets grondiger..................
Bij de RDW kenteken check kun je toch ook zien of er terugroep acties zijn voor jou auto?
Misschien krijg je dan zoiets?
Er is sprake over een andere manier van emissie meten, heb het eigenlijk niet meer gevolgd.
Deels omdat ik al geruime tijd in België woon en ook deels omdat mijn APK bevoegdheid al heel wat jaren verlopen is.
Zou die nieuwe meet methode niet ingaan in 2021 of is daar nog geen besluit over?
Ik wacht het gewoon af, ik ga niet vooraan in de rij staan voor een software update.
Onze wagen is nu 2,5 jaar ingeschreven, nooit bij een dealer geweest en ook nooit geregistreerd voor garantie in België. (nieuw gekocht in Duitsland en daar volgens mij aangemeld bij Fiat)