Dieselschandaal Fiat en Iveco

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Kees_S »

👿
Laatst gewijzigd door Kees_S op di 17 nov 2020, 22:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Dafluc »

Ik ga er inhoudelijk verder niet over oordelen. Maar dit is een openbaar forum. Het is niet zo dat iemand met een mening kan zeggen dat iemand met een andere mening hier moet wegblijven. Dat is wel heel modern in de hedendaagse samenleving maar zo gaat het hier niet. Je mag het oneens zijn uiteraard. Dan kun je de mening van een ander met argumenten weerleggen. Het is dan aan de lezer zelf om te bepalen met welke mening hij meegaat of niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Kees_S »

Dafluc jij hebt natuurlijk helemaal gelijk. Ik zal van nu alleen nog maar hulp aanbieden via PB vragen, dan heeft hier niemand meer last van mijn commentaar :bang:
Laatst gewijzigd door Kees_S op ma 16 nov 2020, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Dafluc »

Ik snap niet wat je zegt. Maar doe vooral waar je je het lekkerst bij voelt.
Ah, na de aanpassing snap ik het wel.
Wel jammer dat je ook het stukje in je eerdere bijdrage hebt verwijderd. Het stukje waarin je zegt dat iemand met een andere mening hier weg moet blijven. Waarop ik dan reageer. Dat snapt nu niemand meer, dus ik noem het maar even.
En het advies blijft hetzelfde.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5450
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Atoz »

Forum vandalisme.....
Sloegen ze je vroeger dood voor.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Kees_S »

Dafluc schreef:
ma 16 nov 2020, 17:54

Ah, na de aanpassing snap ik het wel.
Wel jammer dat je ook het stukje in je eerdere bijdrage hebt verwijderd.
Bij ons SunA noemen ze dat voortschrijdend inzicht :cheers:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80278
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Dafluc »

Ik moest er op googelen. Mooi werk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Kees_S »

En in Duitsland hebben ze nu zelfs deze mededeling gedaan:

Welche Motoren sind im Abgasskandal von Fiat Chrysler betroffen?

Wir haben für euch mit dem Aufdecker des Skandals, Chemiker und Umweltexperten Axel Friedrich gesprochen. Er gilt als Schrecken der Automobilindustrie, weil er jede illegale Abschalteinrichtung in den Dieselmotoren findet.
Drei Dinge sind durch das Interview klar geworden:
1. Alle FIAT Diesel mit den Abgasnormen Euro 5 und Euro 6 sind betroffen.
2. Nur Euro 6d Temp und Euro 6d nicht, die halten die Abgasnormen auch im Straßenbetrieb ein.
3. Der Skandal beginnt viel früher als bisher angenommen - und zwar 2008. Da ging bei Fiat der erste Euro-5-Motor vom Band.

Übrigens: Unsere Website zu Fiat wird ständig aktualisiert. Der Fall entwickelt sich täglich weiter.
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Hefdakbus
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 19 apr 2017, 0:16

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Hefdakbus »

Ik vind dat de auto-industrie wel meer mag lobbyen tegen die belachelijke uitstootregels. Zoals ik het zie zijn de uitstootnormen zoals de EU ze wil hebben veel te onrealistisch (hoe anders zijn er zoveel merken die al gepakt zijn met te hoge uitstootnormen)

Als je de normen niet waar kunt maken, moet je niet akkoord gaan. Maar misschien denk ik te simpel wat dat betreft.

Het is jammer dat de EU een dusdanig groot gebied betreft, ik snap dat ze hier willen verkopen. Maar het zou m.i een goed idee zijn, nu Engeland uit de EU is.. Om dan zo rond de 2030 simpelweg terug te trekken uit dat land. Lekker links laten liggen met hun elektrische auto's. Word het het nieuwe Cuba.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1593
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Fiat en Iveco



Bericht door DiffRental »

Kees_S schreef:
za 21 nov 2020, 17:29
En in Duitsland hebben ze nu zelfs deze mededeling gedaan:
Mededelingen van hetzelfde advocaten kantoor en een bejaarde chemicus, we moeten ons vooral aansluiten bij die onrust zaaiers.
Lees nog steeds niets nieuws, ze gebruiken timers die al jaren bekend zijn, een maas in de milieu en test wet destijds.

Verder lees ik ook dat je dit niet met software kan oplossen? Natuurlijk kan je dat wel met software oplossen, de eerste 22 minuten kan de uitstoot toch wel aan de eisen voldoen? Wat ik al eerder zei, het verbruik zal er niet beter op worden maar het kan wel degelijk.

Ga je deze post straks ook verwijderen omdat ik het nog steeds stemmingsmakerij vind en dat het veel onwaarheden bevat?
Hefdakbus schreef:
za 21 nov 2020, 19:56
Zoals ik het zie zijn de uitstootnormen zoals de EU ze wil hebben veel te onrealistisch (hoe anders zijn er zoveel merken die al gepakt zijn met te hoge uitstootnormen)
Niet alleen de EU, de eisen in Amerika zijn nog veel strenger.
Voor EU komt straks de euro 7 norm, haast onmogelijk om dat te realiseren.
Groeten Peter
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat en Iveco



Bericht door hathi »

Dat bedoel ik Differental,het ene EU wetje is nog amper ingevoerd,of het volgende (Euro 7) staat weer op stapel,lekker vanachter een bureau,....haalbaar in de praktijk ,of niet,vind je het dan gek,dat er gesjoemeld gaat worden, terwijl er nog zoveel simpelere ( dagelijkse / uniforme zaken ( voor de burger ) geregeld zou kunnen worden
Hans
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Fiat en Iveco



Bericht door dieseltje+ »

https://www.netflix.com/nl-en/title/80118100
Season 1
Hard NOx
Aanrader, VW sjoemelsoftware.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Fiat en Iveco



Bericht door Marco Polo »

Alles is haalbaar.
Kost alleen geld.
Kan je beter dik betaalde managers voor in dienst houden en je aandeelhouders mee tevreden stellen ;-)
En dan moet je af en toe eens een truukje uithalen.
Groen is ook een groot marketing dingetje.
Het is dus slimmer om net te doen of je zuinige duurzame emissiearme voertuigen produceert dan bij de overheden te gaan klagen dat het je producten te duur maakt.
Dat je daarmee klanten belazert is een 2e.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat en Iveco



Bericht door hathi »

Klopt Marco,maar al die zogenaamde beleidsmakers,denken allemaal,met iets nieuws,te moeten komen,de maatschappij zit er dan wel mee opgezadeld,( nuttig of niet ) beetje popiejopie ) en de beleidsmakers zijn na enkele jaren verdwenen
Hans
Plaats reactie