Amsterdam verboden voor campers van voor 2006

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 824
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door mMario »

Alleen de ring blijft wel open, dus kunnen nog wel wegkomen uit NHN.

https://www.ad.nl/auto/oude-dieselauto- ... ~a6436be1/


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door mMario op zo 01 nov 2020, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Amsterdam verboden voor campers < 2006



Bericht door Cee Pee »

Mooi dat onze camper eerst een tijdje in de showroom heeft gestaan.
Hij is van 2005 maar pas in 2006 op kenteken gekomen dus zomaar een klasse 4 geworden
👍
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Amsterdam verboden voor campers < 2006



Bericht door hathi »

Hier ook Cor,nergens last van? :?:
Hans
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door Mathijs_ »

Tot 28 februari kan je nog waarschuwing sparen.
Daarna gaan ze boetes uit delen. En met al die camera's ben ik bang dat je hem altijd krijgt als je de ring afgaat.
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door McLouis-078 »

Ze moeten, wat mij betreft, sowieso een hek rond dat dorp zetten :-B
makkelijk is moeilijk zat
Gebruikersavatar
bupozaanstad
Berichten: 1492
Lid geworden op: do 02 dec 2010, 20:06
Locatie: Zaanstad

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door bupozaanstad »

Het wordt steeds gekker met al die milieuzones, ze denken zeker dat iedereen liggende gelden heeft en maar wat nieuws kan kopen en hun wat oudere campertje naar de sloop kan brengen. Volgens mij doen ze het er gewoon om, om BTW en BPM te vangen.
Henk PD7HB
Fiat Ducato 2.5 diesel bj 1991.
Aloys: Henk is helaas overleden rond de jaarwisseling van 2021/2022.
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door dedruivenplukker »

'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door DucatoDolf »

Wel maf dat 020 dit gaat proberen. In hetzelfde bericht staat dat Rotterdam dit dus al eens gedaan heeft. Dat effect nihil is. En ze de regel weer hebben afgeschaft. :lol3: Nu ruikt het hier altijd wel, maar het is ook moeilijk te verkopen om oude auto's te weren als er een paar cruiseschepen liggen te dampen met nog meer uitstoot dan alle auto's in Roffa bij elkaar. De botlek nog even daargelaten. (en ja het is natuurlijk niet om de geur te doen)

Niet lullen maar poetsen jongens. Voor vrachtverkeer misschien oké. Maar voor die handvol oude diesels van mensen die het niet breed hebben en campers die gewoon lang gebruikt worden vind ik dat we doorschieten. Sowieso dat elke plaats dit zelf moet beslissen. Kom op. Wel een verenigd Europa willen hebben, maar vervolgens steeds meer plaatselijk willen doen :crazy:

N.B. misschien kan een moderator deze twee topics aan elkaar knopen?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door Dafluc »

Het echte nieuws is: er zijn in Nederland nog maar twee verschillende milieuzones van kracht. Benzineauto's worden nergens meer geweerd. Alleen voor dieselauto's. Zowel bestel- als personenauto's. Zones met klasse drie en hoger (geel) en zones me klasse vier en hoger (groen). Per 1-1-2025 verdwijnt de zone 3. Daarvoor in de plaats komt een blauwe zone, klasse 5 en hoger. Gemeenten mogen zelf kiezen welke zone ze invoeren. Er is dus geen willekeur aan regels meer. Woon je in een zone en heb je een oudere camper mag je er toch in.
Afbeelding
roma
Berichten: 4527
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door roma »

DucatoDolf schreef:
zo 01 nov 2020, 12:25
.....een paar cruiseschepen liggen te dampen met nog meer uitstoot dan alle auto's in Roffa bij elkaar.....
Och, beetje uitstoot van cruiseschepen. Valt wel mee, toch? https://www.autovisie.nl/nieuws/moderne ... ing-autos/
Vopper
Berichten: 2188
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door Vopper »

Jan met de korte achternaam moet zijn campertje afdanken :bang: Dat geldt voor meer zaken. :twisted:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Schepers
Berichten: 89
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 17:19

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door Schepers »

Ik woon in Amsterdam en als ik morgen onder een tram loop en ze mijn organen mogen uitdelen aan mensen die er nog wat aan hebben, schijnen mijn longen ongeveer even zwart te zijn als die van een gemiddelde roker. Kinderen met asthma hebben het hier zwaarder, en mensen die dichtbij drukke uitvalswegen wonen, gaan eerder dood. Dus ik ben wel voor de milieuzone.
Moet het wel ook helpen, inderdaad. Maar financiële argumenten... daar ben ik niet zo van onder de indruk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door Dafluc »

Je hoeft met je camper toch niet in het centrum van een stad te komen? Of dat nou Amsterdam is of een andere stad. Dat gemiep over het moeten verkopen is gewoon flauwekul. Zoek een camping of camperplaats op aan de rand van de stad. Neem fiets of openbaar vervoer naar het centrum. Kun je nog jaren blijven genieten van je camper. Zielig doen omdat je niet meer op het marktplein kunt staan, wat een kinderachtig gedoe. Als je in een zone woont is er nu een uitzondering mogelijk. Mooi geregeld toch?
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Amsterdam verboden voor campers van voor 2006



Bericht door AadenAnke »

Uit een onderzoek van alweer een aantal jaren geleden was gebleken dat bewoners van de wijk overschie een verwachte leeftijd hadden die een jaar of 5 lager was dan van de rest van Nederland. De A13 die daar langs de huizen ligt was daar mede oorzaak van! Het terug brengen naar een maximum snelheid van 80 km zou zoveel uitstoot schelen dat de verwachte leeftijd daardoor meer dan een jaar steeg. Het is natuurlijk niet leuk maar DME is gewoon slecht voor je! Er sterven in Nederland elke dag 2 mensen aan een specifieke vorm van longkanker die alleen na overlijden onderscheiden kan worden en welke alleen door de PAK's uit DME veroorzaakt worden. Dat er iets aan gedaan moet worden staat vast maar wie moet het kind van de rekening worden is de vraag? De man met de kleine beurs die met zijn oude wagen relatief weinig bijdraagt, de industrie, de scheepvaart of ????? een ieder zal zoals gewoonlijk naar de ander wijzen met voor hem/haar hele goede redenen waarschijnlijk

Gr. Aad
Plaats reactie