Bearlock sticker: wel of niet?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
ElsenJan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 10 jan 2020, 17:57

Bearlock sticker: wel of niet?



Bericht door ElsenJan »

Over een paar maanden krijgen wij onze nieuwe camper, inclusief bear lock. Sticker op de zijruit dat de camper een bear lock heeft? Of juist niet? Voor allebei is wat te zeggen,maar wat is wijsheid? Lees graag meningen/ervaringen.
Zijspan
Berichten: 2592
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Bear lock



Bericht door Zijspan »

Als ik dief was ging ik een camper verder, de bearlock sticker laat zien aan de buitenkant dat er veel tijd nodig is om deze camper te stelen, en tijd is een factor bij de dieven waar ze rekening mee houden.
Hoe langer bezig hoe meer kans op gepakt te worden!
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Bear lock



Bericht door travelscout »

nieuwe campert?

Houd je tenminste aan de eisen van de verzekeringsmaatschappij!!
en rijdt vooral ook niet "de winkel uit" voordat de verzekeringspapieren binnen zijn.
daar is echt tijd genoeg voor met een nieuwe camper.....
Paul.
Gebruikersavatar
Oom Willie
Berichten: 57
Lid geworden op: zo 12 aug 2018, 11:26

Re: Bear lock



Bericht door Oom Willie »

Ik heb een buscamper wat mijn vervoermiddel is gedurende het hele jaar. Renault Trafic bus uit 2004 maar heb er laatst toch een bearlock in laten bouwen. Bus staat altijd buiten. Geeft mij wat meer rust. Ook als ik op vakantie ben en de bus alleen achter laat om een plaatsje te bezichtigen.
Gebruikersavatar
Frits U
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 30 aug 2020, 18:45

Re: Bear lock



Bericht door Frits U »

Precies mijn gedachte😀 ik heb hem ook laten monteren
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 31 okt 2020, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Bear lock



Bericht door Dafluc »

Frits, vriendelijke verzoek: als je rechtstreeks reageert, zoals hierboven, zou je dan niet willen quoten? Het staat er dan allemaal onnodig dubbel. Bij rechtstreeks reageren graag de knop Plaats reactie links onder gebruiken. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Bear lock



Bericht door iSonic »

Zijspan schreef:
za 31 okt 2020, 11:14
Als ik dief was ging ik een camper verder, de bearlock sticker laat zien aan de buitenkant dat er veel tijd nodig is om deze camper te stelen, en tijd is een factor bij de dieven waar ze rekening mee houden.
Hoe langer bezig hoe meer kans op gepakt te worden!

Vertraging is bij een bearlock een kwestie van minder dan een minuut. Goed een minuut is in die situatie lang maar heel veel tijd is het ook niet. Gewoon op plakken. Ze zien hem toch wel als ze naar binnen kijken.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Bearlock stcker: wel of niet?



Bericht door Vopper »

En waar is dit op gebaseerd? In mijn camper zit een bearlock gemonteerd(zat er al in) en heb bij de pook gekeken naar de uitvoering, zag er degelijk uit. Alles kan kapot natuurlijk, maar binnen een minuut? Dan is er toch wel een slijptol op accu voor nodig, lijkt me.En als het troep is zouden de verzekeraars deze ook niet voorschrijven dacht ik? Ben benieuwd naar je reactie.

:wave: Vopper.
1mei dag van het pensioen🤓
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Bearlock stcker: wel of niet?



Bericht door Vertrokken2 »

Hier geen bearlock. Ik ga uit van het goede in de mens. Iedereen is welkom in mijn camper van en ik ben graag bereid om de aanwezige wijn en spijzen te delen met een ander.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Zijspan
Berichten: 2592
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Bearlock stcker: wel of niet?



Bericht door Zijspan »

Ik denk ook dat er meer dan een minuut nodig is om een bearlock er af te krijgen, zonder de originele sleutel te gebruiken.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Stephan65
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 04 mei 2014, 12:05
Locatie: Goes

Re: Bearlock stcker: wel of niet?



Bericht door Stephan65 »

Wij hebben ook sinds enkele maanden een andere camper, wij konden kiezen een bearlock of alarm voor de verzekering. Gekozen voor de bearlock en gewoon de stickers geplakt. Er zijn er ook die plakken stickers op het raam dat ze een alarm hebben.

Stephan.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Bearlock stcker: wel of niet?



Bericht door iSonic »

Vopper schreef:
za 31 okt 2020, 21:49
En waar is dit op gebaseerd? In mijn camper zit een bearlock gemonteerd(zat er al in) en heb bij de pook gekeken naar de uitvoering, zag er degelijk uit. Alles kan kapot natuurlijk, maar binnen een minuut? Dan is er toch wel een slijptol op accu voor nodig, lijkt me.En als het troep is zouden de verzekeraars deze ook niet voorschrijven dacht ik? Ben benieuwd naar je reactie.

:wave: Vopper.
De tijden liggen iets hoger dan ik me herinnerde. Maar een skg 3 gecertificeerd deurslot is < 5 minuten open. Maar voor die certificering moet je meer hebben dan enkel een skg 3 cilinder (meerpunts sloten en kozijn en deur moeten ook aan eisen voldoen). Dus vandaar dat ik denk dat een bearlock sneller open is. Je moet maar bedenken dat er mensen zijn die zon slot ontwerpen maar er een veel grotere groep is die bedenkt hoe hem snel open te krijgen... maar goed die paar minuten helpen wel . Het zijn een aantal minuten en niet elke inbreker zal zon slot open kunnen maken. Maar het is geen onneembare barriere zoals sommige mensen schijnen te denken.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Bearlock stcker: wel of niet?



Bericht door Bob Diesel »

De vraag ging toch over het plakken vd sticker :idea:
die zitten er bij mij al 15 jaar op en hij is nog niet gestolen :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Bearlock sticker: wel of niet?



Bericht door Vertrokken2 »

Maar ik neem aan dat jij eerst goed ontvet hebt alvorens ze te plakken.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie