Welke camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Welke camper?



Bericht door TestCase »

Je kunt wel C1 gaan halen, maar kunnen alle drie ook technisch naar hoger dan 3500kg?
LPG is een stuk goedkoper en makkelijker, voor mij althans. Dat gesjouw met al die verschillende buitenlandse flessen! Maar dat gaat alleen op wanneer je lang?, +4 weken, in buitenland bent, anders redt je het wel met 2 niet LPG flessen. In de winter moet je sowieso vaak flessen wisselen anders moet je steeds rijden om LPG te tanken, lastig wanneer je op wintercamping staat.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Welke camper?



Bericht door johan1950 »

Hymers van 2003 zijn ook al niet meer de topkwaliteit van eerdere Hymers.
Hebben zelf een B574 van 2003 gehad. In de loop der jaren kwamen toch wel wat constructieve missertje naar boven waardoor we dus nu niet meer in Hymer rijden.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Welke camper?



Bericht door appellover »

Grote kans dat de Benimar dieselkachel/boiler heeft, was voor ons een must , lpg fles kun je ook later er inbouwen.
Voor ons geen klimbedden of frans bed.
Maar komt ook door onze leeftijd.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Welke camper?



Bericht door barbje79 »

Pffffff........het is echt lastig. Alle 3 de campers hebben iets leuks, maar geen van allen heeft alles. We moeten ergens concessies gaan doen, maar waar.........
Wij vinden zelf de hymer er het mooist uitzien en het is fijn dat we deze tot 4000 kunnen laden, maar hij is wel uit 2009. De carthago is leuk door de vering en de 158 pk icm milieu 5. De Benimar is uit 2014, dus 5 jaar jonger. Deze is echter maar tot 3500 kg te laden en ik denk dat we daar snel overheen komen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Welke camper?



Bericht door Bob Diesel »

Je bent met 4 , dan kom je al vlug in de problemen met het gewicht
zeker als er een winter sport uitrusting mee moet
of gewichtverhoging moet mogelijk zijn :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Welke camper?



Bericht door macfocus »

Met 4 man in een 3500kg camper kan eigenlijk helemaal niet.
Ik heb net een andere gekocht en echt goed op het gewicht gelet.
Een heel ruim laadvermogen, geen schotel en tv en als ik het uitreken kom ik denkelijk geladen toch op een 3650 kg uit. En dan heb ik volgens kenteken 700kg laadvermogen. Ik kan je vertellen dat dat alvast niet klopt.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Welke camper?



Bericht door barbje79 »

Daarom denk ik idd dat het bij ons beter past om een camper te nemen die meer dan 3500 kg mag wegen. Dan valt de Benimar af en kunnen we beter voor een hymer of carthago gaan. Zijn er meer campers die meer dan 3500 kg mogen wegen en tevens een xl garage hebben??
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Welke camper?



Bericht door isoplus »

Veel campers zijn gebouwd op chassis die 4 of 4,5 ton mogen dragen maar voor levering in Nederland zijn die om rijbewijstechnische reden teruggekeurd naar 3,5 ton.
Als je een C of C1 rijbewijs hebt is zo'n camper snel weer terug te keuren naar 4,5 ton.
Bij mijn Hymer was dat een papieren toestand bij de RDW, kosten van een nieuw plaatje van Hymer plus RDW samen ongeveer 390 euro.
Je moet dus zoeken op een Ducato Maxi of Citroën Heavy chassis, de light uitvoeringen zijn voor jullie plannen niet geschikt denk ik.
Hier in Baak zit Oortgiesen daar staan wel wat zware campers en die kunnen je ook wel vertellen hoe het werkt.
barbje79
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 01 dec 2019, 8:18

Re: Welke camper?



Bericht door barbje79 »

Super bedankt voor alle informatie. We gaan nu brengen met Ede. In de Coc staat nml 5500 kg tmm. Maar in de papieren 3500 kg. Gaan nu navragen of hij evt. Opgehoogd zou kunnen worden
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Welke camper?



Bericht door Zonneke »

C1 en hoger rijbewijs heeft buiten het voordeel van extra gewicht ook weer zijn nadelen. Het is niet al goud dat blinkt. :wink:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welke camper?



Bericht door hathi »

Juist Zonneke, wel alles vermelden ,niet mooier voorstellen dan dat het is ,financieel word juist deze categorie ,de laatste jaren extra belast,wat voor sommigen ook meeweegt,om in het jargon te blijven :-B
Laatst gewijzigd door hathi op vr 30 okt 2020, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Welke camper?



Bericht door Zwerfsteen »

Hoezo financieel extra belast?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Welke camper?



Bericht door hathi »

Ik hoef je toch niet te vertellen dat bv in de tolheffing,boven de 3,5ton,de prijzen de laatste jaren extra stijgen in verhouding tot een vignet,Max snelheid,inhaal verbod,kijk niet alleen door een Nederlandse bril,die houd snel op buiten Nederland
Hans
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Welke camper?



Bericht door Zwerfsteen »

Ok, dat is zo.
Zelf vermijden we de tolwegen.
Oostenrijk is ook duurder met >3500kg, Zwitserland juist weer goedkoper.
Maar een boete voor overschrijding van het max. gewicht doet ook financieel pijn
Groet,
Leny en Pieter
Plaats reactie