Door Porta Potti's het bos niet meer zien?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
andre-VW
Berichten: 19
Lid geworden op: do 09 jul 2020, 22:31

Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door andre-VW »

Goedenavond allemaal,

Misschien de vraag die het smakelijks is maar ik ben al een tijdje aan het kijken maar eerlijk gezegd kom ik er zo niet uit.
Vandaar dat ik jullie doorgewinterde campers eens wil vragen wat vinden jullie nu de beste "porta poti" oplossing?
Wij krijgen onze VW T5 Camper omstreeks Mei en hebben hierin beperkte ruimte voor een WC (waar die ik gezet kan worden) zie dan ook de foto in deze topic.

voorbeeld van interieur wat wij besteld hebben:
Afbeelding

wij willen gewoon iets goed en betalen dan liever wat meer gebruik gemak in alles geeft zoals bediening schoonmaken en dergelijke.
Wat is jullie ervaring en wat zou je aanraden?


Groet,
Andre
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: door de Porta Poti bos niet meer zien?



Bericht door rijschoollucassen »

Thetfort staat goed bekend, maar de meesten zullen elkaar niet zoveel ontlopen. Ik zou zo groot mogelijk gaan, dan houdt je het iets langer vol. Een tweede cassette zal in een bus geen optie zijn. Ik zou daarnaast overwegen een houten plaatje op een paar zware ladeprofielen te schroeven, zodat je niet steeds hoeft te schuiven.

Jaap

Oh ja, leg bij het legen de dop NOOIT op de rand van de stortplaats, je zou echt niet de eerste zijn die op ffue manier een dop verspeeld.

Jaap
Laatst gewijzigd door rijschoollucassen op zo 25 okt 2020, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: door de Porta Poti bos niet meer zien?



Bericht door henk en lila »

Principe verschilt niet zoveel. Wij zijn tevreden met onze Thetford. Wordt vooral passen en meten voor jou. De beoogde plek lijkt vrij laag.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door Atoz »

Een grote 165 als het kan.
Hebben er zelfs twee bij om langer vrij te kunnen staan
Zonder allerlei knopjes of oogjes om te kijken of hij vol is
En als er eentje stuk gaat dan vervangen we die door een nieuwe.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2173
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door DucatoDolf »

Ik heb er een uit de bouwmarkt. Vreemd merk. Goedkoop. Doet z'n ding. Wij plassen er alleen in. Grote boodschap doen we vooralsnog onderweg. Scheelt een hoop gedoe. Geen chemische troep, geen vieze lucht (mits je 'm vaak genoeg leegt) en je kunt alleen urine op meer plekken lozen.
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 26 jun 2017, 12:35
Locatie: Hoorn NH

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door moosev »

Wij hebben een Thetford Porta Potti Qube 335 in onze T5. Groter past niet. Bevalt prima.
gr
René
Gebruikersavatar
fred101060
Berichten: 764
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 18:40
Locatie: Purmerend

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door fred101060 »

Afbeelding

Ja lelijk wit en onooglijke maar doet wat ie moet doen. We hebben de grootste losstaande genomen.

Afbeelding

Eindresultaat als hierboven, komt van zijn plaats door voorkant weg te schuiven als ie geleegd moet worden of als ik een gasfles moet wisselen.

Zit zo in een VW Westfalia T2 gemonteerd
Fred die tegenwoordig met een T2 rondrijd.
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door C-bus »

Beste fred101060,

De Thetford Porta Potti Qube 335 past als enige PP in de kastjes bij of onder het aanrecht van een (Westfalia) T5 of Viano MP. Deze PP 335 heeft een tankinhoud van 10 liter.
Wij hebben bij het begin van de coronacrises onze PP 335 vervangen door de PP 165. Deze heeft een tankinhoud van 21 liter. Dat geeft ons meer mogelijkheden als we niet van het sanitair op CP's, campings of restaurants gebruik kunnen of willen maken.
Bij ons staat de PP 165 achter de bijrijdersstoel. Wij hebben er een hoes om heen gemaakt met een kussentje er op zodat het een poef is waarop je ook kunt zitten. Niemand ziet dat er een PP onder zit. De hoes is eenvoudig zelf te maken. In ons geval is het een hoes van een gesloopte poef van Ikea, van de rommelmarkt, kosten 1,5 euro en nog geen uurtje werk. Tijdens het rijden staat hij wel met een spanband vast aan de achterkant van de stoel.
We hebben overigens nooit last gehad van vieze luchtjes, ook met de PP 335 niet. Tot nu toe zijn we er tevreden over.

C-bus
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door seth_space »

In new zealand kwamen we met enige regelmaat dit type tegen bij jeugdige camperaars.
https://www.amazon.de/s?k=Reliance+Prod ... lon+Toilet

Plastic zak erin. Laagje kattengrit of zaagsel erover en weggooien in containers.

Wij hadden een Porta potti aan boord en ik vond ( en vind) dat een vreselijk ding om in je open camper te gaan zitten stinken. De manier om de romantiek uit je relatie te halen ;)
Maar bij gebrek aan beter moet je toch iets.. de "outhouses" in NZ waren soms wel erg confronterend. Voor degenen die er geweest zijn vast bekend :bow:
toiletNZ.JPG
toiletNZ.JPG (58.9 KiB) 785 keer bekeken
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door jaap van duijn »

Aan het einde van de dag, moet een ieder eens kakken, wel of niet met luchtjes en geluiden, het is wat het is.
Toch was in Nieuw Zeeland voor ons weer een ervaring met die zakjes, maar ook dat ging goed.
Vervelender vonden wij in USA de camper had een tank voor alles, wel een 2" snel koppeling afvoer slang maar daar kwamen in natte cel vreemde luchten.
De 2e maal en alle volgende, hebben we zakjes groene KEM meegenomen dat gaf al een betere lucht en het mocht zomaar.

groeten Jaap
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door seth_space »

Zeker, maar daarom ben ik ook zo blij met een volwaardige wc aan boord.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: Door Porta Potti's het bos niet meer zien?



Bericht door eef van baal »

Afbeelding
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Plaats reactie