Achteruitrijcamera standalone of in multifunctionele inbouwradio?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Achteruitrijcamera standalone of in multifunctionele inbouwradio?



Bericht door Going »

Dubbel
Standalone gemonteerd op de binnenspiegel plek voor spiegelachterzicht tijdens het rijden. En bij achteruit rijden van boven naar beneden gericht wat een meter achter de bumper en de bumper kan zien.
Dan ook een nummerplaat camera met die lijntjes op de radio unit
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
John de Jong
Berichten: 56
Lid geworden op: di 24 feb 2015, 19:55
Locatie: Tiel

Re: Achteruitrijcamera standalone of in multifunctionele inbouwradio?



Bericht door John de Jong »

Alles in een met extra camera's op de buiten spiegels voor de voorste hoeken te kunnen zien bij onze Intergraal. En een camera op de vuilwater uitloop. Met een knopje kan ik schakelen tussen de camera's en indien nodig ook de achteruit camera tijdens het rijden bekijken.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Achteruitrijcamera standalone of in multifunctionele inbouwradio?



Bericht door gjvonk »

Alleen maar buitenspiegels...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Achteruitrijcamera standalone of in multifunctionele inbouwradio?



Bericht door kampo »

2407010 schreef:
do 22 okt 2020, 9:54
Beste Campers,

Indien van toepassing..
Wat is jullie voorkeur? Een eigen scherm voor achteruitrijden of ingebouwd in een multifunctioneel (inbouw)scherm? (samen met radio, routeplanner, etc...)

Thanks,
Ron

Camera voor enkel achteruitrijden, zonder het achteropverkeer (2 lens) met een scherm op de verkeerde plaats is minder goed. Die staat bij mij altijd aan, net zoals de GPS, muziek en GSM.

Heb je het budget er voor over om 3 aparte toetellen van betere kwaliteit te plaatsen, of is deze vraag ingegeven met de bedoeling van te besparen ?
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Malamu
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 29 feb 2004, 0:29
Locatie: Hengelo Ov.

Re: Achteruitrijcamera standalone of in multifunctionele inbouwradio?



Bericht door Malamu »

Het maakt ook verschil of je de camera aansluit op de aansluiting van de achteruit rijlichten of dat je de camera constant spanning geeft. In het eerste geval is een eigen monitor minder zinvol omdat die dan onder het rijden alleen maar in de weg staat. Overigens ben ik van én én... Ik heb een achteruitrijcamera (aan de verlichting) op het radioscherm, én een dashcam voor én achter continue met een schermpje hoog op de voorruit. Nou kan ik wel door de bus (een T5) kijken, dus dat scheelt.
Pax Intrantibus = Vrede aan wie hier binnen komt.
Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 08 jul 2019, 15:55
Locatie: Uelsen (Dld)

Re: Achteruitrijcamera standalone of in multifunctionele inbouwradio?



Bericht door Xenon »

Ik maak van beide gebruik i.c.m. drie camera's:

- een los, klein opklapbaar schermpje met twee video ingangen, geplaatst recht voor mij, geeft continu beeld van één van de twee achterste camera (ca 2m tot oneindig, wide angle). Als ik de grijswateruitloop bedien, komt deze door de 3e camera boven die uitloop in beeld. Ideaal!

- op de head unit komt alleen bij achteruitrijden de 2e achteruitrijcamera in beeld, die enkel zicht op de gehele achterkant + 2m heeft. Puur voor 't manoeuvreren en...eh...daarbij de muur niet te beschadigen :lol3: .
Plaats reactie