NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door thole »

Neen, wij gaan nooit naar Marokko, nemen zulke risico’s niet meer. Vroeger stonden wij er niet bij stil maar nu....
Ik zou niet weten waarom je niet naar Marokko zou kunnen gaan als deze pandemie weer voorbij is.
We komen er ettelijke jaren, de laatste 14 jaar iedere winter en met ons vele duizenden andere camperaars.
Iedereen kon weg komen uit Marokko, sommigen hebben er voor gekozen om nog te blijven in de hoop dat de ferry's tussen Marokko en Spanje weer gingen varen. Die zijn uiteindelijk toch maar va Sète of Genua vertrokken.
De NKC heeft een andere keuze gemaakt toen de lockdown er aan zat te komen. Moesten snel beslissen natuurlijk.
Gelukkig dat de eigenaren nu dan eindelijk hun campers weer terug zullen zien.

Zodra er een vaccin is gaan we weer naar Marokko, geweldig land.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door Premiumliner »

Daar speelt nog een belangrijk element: als solo reizigers ben je verantwoordelijk voor jezelf en neem je ook besluiten voor jezelf.
Als reisorganisator idem, maar ook geldt een (ook morele) verantwoordelijkheid voor de reizigers die bij jou geboekt hebben.
Daarbij zal de NKC gedacht hebben dat veiligheid van de deelnemers op de eerste plaats komt.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door Johan v V »

JoVaMi schreef:
vr 16 okt 2020, 17:15
Ook wij hadden vorige winter overwogen om naar Marokko te gaan. Achteraf ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben. Mag er niet aan denken dat we onze camper moesten achter laten, wij wonen erin. Dat had ernstige problemen gegeven, huis huren, meubelen kopen, enz. Neen, wij gaan nooit naar Marokko, nemen zulke risico’s niet meer. Vroeger stonden wij er niet bij stil maar nu....
Ondanks dat reizen met een camper veilig is, zie ik toch vaak dat men te dicht bij elkaar staat, zonder mondmaskers. Dan is veiligheid ver te zoeken.
Ik wens dat iedereen weer vlug van zijn camper Kan genieten, of die nu in Marokko staat of elders.
Als dát je argumenten zijn dat je blij bent niet naar Marokko te zijn gegaan, ben ik benieuwd waar je wél met de camper heen wilt. Overal staat men te dicht op elkaar. De risico’s in Marokko zijn echt niet groter dan in Spanje, Frankrijk, Duitsland of Nederland!
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door thole »

En juist in Marokko sta je niet boven op elkaar, behalve op populaire campings waar mensen maanden staan die alleen voor het weer naar Marokko gaan, wat natuurlijk veel beter daar is dan in Spanje, Portugal.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door Autocaravana »

Marokko is inderdaad een fantastische en exotische bestemming voor een camperreis. Na 6 reizen mag ik dat wel concluderen. Ik kan niet wachten tot de volgende mogelijkheid.

En waarom zou je niet nieuwsgierig mogen zijn naar de kosten van de exercitie van de NKC?
Zoals eerder gezegd heeft Seabridge een andere keuze gemaakt voor zijn camperreizen door linea recta alle campers vervroegd door te laten reizen naar Ceuta. Geen kosten, geen ellende. Maar door dat te zeggen trap ik vast op gevoelige tenen.

Overigens heb ik 20 maart al die campers zien staan in Marrakech en ik heb er wel vertrouwen in dat ze daar in goede handen zijn.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door kampo »

Ja je trapt altijd op gevoelige tenen.
Als je in groep gaat dan is dat vaak omdat je organisatorische hulp of steun nodig hebt om naar een land als Marokko te gaan. Zo een reisorganisatie maakt het voor allerhande campeerders mogelijk die anders niet zouden kunnen. Automatisch neig je om de adviezen en beslissingen van de organisator te volgen. Groepsreizen hebben ook nadelen.
Voor de goedkoop ga je niet met zo een reisorganisatie als Seabridge, NKC enz.
In dit zeldzame geval zal je blij zijn van je voertuig terug te hebben en maakt het minder uit of dit 500 of 1500 euro kost.
Een retourtje Brussel Marrakech, met de camper, brandstof en via de tolwegen kost bij mij zo wie zo al rond de 1700 Euro.
Van achteren kijk je een koe in zijn k... maar ondertussen weten we dat de NKC beslissing (of advies) toen niet het allerbeste was.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door seth_space »

Geen idee wat er mis aan was.
Land dreigde op slot te gaan en mensen werden teruggeroepen naar huis.
Degenen die het alternatief kozen stonden in dagenlange files onder de stress dat alles op slot kon gaan. Of dat ze die laatste veren alsnog zouden missen. Geen situatie waarin je als "groep" terecht wilt komen.
Dus wat mij betreft wad de gekozen beslissing op dat concrete moment voor de groepsreis veruit de beste optie. Dat er solo camperaars zijn die alleen aan zichzelf hoeven te denken en dus een andere beslissing nemen, doet daar niets aan af.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Autocaravana
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 10 okt 2006, 23:28
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door Autocaravana »

Niet alleen individuele reizigers, ook de groepsreizen van Seabridge.
Mogelijkerwijs was de chaotische berichtgeving van de Nederlandse ambassade in Marokko ook wel debet aan de ongelukkige beslissing van de NKC. De Duitsers beschikten klaarblijkelijk over betere informatie.
In dit zeldzame geval zal je blij zijn van je voertuig terug te hebben en maakt het minder uit of dit 500 of 1500 euro kost.
Er zijn genoeg mensen die alsnog hun camper via Sete of Genua hebben opgehaald of nog ophalen. Vandaar ook mijn vraag naar de kosten.
Onze fiets- en camperreizen: https://bicitours.blogspot.com
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door Arie55 »

@ PaulBng
Er is sprake van dat de campers op de boot worden gezet en dat de eigenaren de camper in Amsterdam op kunnen halen. Vind dit een wat merkwaardige plek om de camper op te halen.

Op de site van de nkc was er al iemand die zich afvroeg hoe ze met de camper om zullen gaan om die op de boot te zetten. De persoon die er bezorgd over was, schreef dat hij een bepaalde manier van starten en rijden had en dat de auto al wat ouder was.

@ Autocaravana
er is tussen de regels wel te lezen dat er kosten aan verbonden zijn. Zelf was ik al op voorhand huiverig, dat de verzekeringskosten volgend jaar hierdoor flink omhoog zouden gaan. Ben nu wat gerust gesteld. Al met al toch een gemengd gevoel over. Camper achter moeten! laten - terug halen met kosten opgezadelt worden. Hoewel ik bijzonder benieuwd ben hoe de staat van de campers zal zijn.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door seth_space »


De persoon die er bezorgd over was, schreef dat hij een bepaalde manier van starten en rijden had en dat de auto al wat ouder was.
Kom op zeg. Een camper hoort gewoon normaal te werken. Als iemand met een onbetrouwbare camper naar Marokko gaat is hij wel erg onverantwoord bezig.
En ophalen bij de haven ( ja, Amsterdam heeft een haventje. Stukken kleiner dan de wereldstad Rotterdam weliswaar :) dat lijkt me een normale zaak.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door Jan en Simonne »

Begrijp ik hier uit, dat ze op een boot gaan van Marokko naar Amsterdam?
Dat is een hele operatie.
Om hoeveel campers gaat het ongeveer?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door seth_space »


Het plan is nu om de campers van Marrakesh naar de haven van Casablanca te laten rijden en van daaruit te verschepen naar de haven van Amsterdam.
https://www.nkc.nl/nieuws/2020/oktober/ ... t-marokko/

https://youtu.be/OO2HeKrpz7M
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door Jan en Simonne »

:thumbup:

Dank je.
Die had ik gemist.
Nog een hele logistieke operatie dus.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: NKC gaat eindelijk campers uit Marokko terughalen



Bericht door isoplus »

Per boot gaat prima mits het schip ervoor ingericht is, dat schip moet wel door de Golf van Biskaje en daar kan het in de herfst aardig spoken.
Wij verloren daar wel eens de deklading, maar tegenwoordig staan de auto's niet meer aan dek(hopen we). In Noorwegen is onze camper wel beschadigd tijdens slecht weer omdat ze te laat de kettingspanners om de wielen legden, de schade viel mee.
Ik neem aan dat de NKC dat prima(laat) regelen en anders is alles toch verzekerd.
Plaats reactie