Hallo allemaal
Ik zou graag een camperbusje willen kopen.
Benzine campers zijn nauwelijks te krijgen.
Wat voor risico neem ik bij aankoop van diesel camperbus? Hoe lang kan ik er nog mee rijden voordat ze verboden worden?
Is er nog een verschil tussen emissie klasse 3 of 4?
Diesel camperbusje emissie klasse 3 of 4
Re: Diesel camperbusje emissie klasse 3 of 4
hoe lang en waar je nog mag rijden met een bepaalde millieuklasse zal nog wel een hele tijd onduidelijk blijven, maar er komen zeker voor de oudere diesels wel steeds meer beperkingen in en rond grote steden, en niet alleen in nederland.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 2591
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: Diesel camperbusje emissie klasse 3 of 4
Hier in Nederland lopen ze meestal voorop wat de eisen betreft.
Kijk je rond in buitenland dan zie ik erg veel oude diesels in allerlei soorten en maten auto’s en landbouw voertuigen.
Ik zie zomaar geen verbod komen op de oudere diesel hier, er zijn voldoende oldtimers en nog van allerlei andere toepassingen waar een oude diesel in zit.
Kijk je rond in buitenland dan zie ik erg veel oude diesels in allerlei soorten en maten auto’s en landbouw voertuigen.
Ik zie zomaar geen verbod komen op de oudere diesel hier, er zijn voldoende oldtimers en nog van allerlei andere toepassingen waar een oude diesel in zit.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Re: Diesel camperbusje emissie klasse 3 of 4
Nou als zo een ouwe Euro versie naast mij zit te starten dan erger ik me over de stank.
Echt niet meer normaal hoeveel zo iets kan stinken. Dat we daar vroeger zelf mee reden...
Of je het verschil tussen een Euro3 en een Euro4 kan ruiken is me niet bekend.
In ieder geval zijn er overal bijkomende plannen in de maak om de grootste vervuilers te pakken. Met extra heffingen.
Echt niet meer normaal hoeveel zo iets kan stinken. Dat we daar vroeger zelf mee reden...
Of je het verschil tussen een Euro3 en een Euro4 kan ruiken is me niet bekend.
In ieder geval zijn er overal bijkomende plannen in de maak om de grootste vervuilers te pakken. Met extra heffingen.
Groeten Kampo
Re: Diesel camperbusje emissie klasse 3 of 4
Ach een nieuwe stinkt ook en al zet je tig filters achter het blijft gewoon slecht diesel uitlaat gassen. Als de motor goed is afgesteld valt het allemaal wel mee. Ja er komen steeds meer plekken waar je niet welkom meer zal zijn maar de eerste 10 jaar zie ik het nog niet overal verboden worden.
Gr. Aad
Gr. Aad
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Diesel camperbusje emissie klasse 3 of 4
Nou, kom dan maar niet naast mijn euro 0 staan want als die start krijg je pas een pluim!kampo schreef: ↑wo 14 okt 2020, 21:15Nou als zo een ouwe Euro versie naast mij zit te starten dan erger ik me over de stank.
Echt niet meer normaal hoeveel zo iets kan stinken. Dat we daar vroeger zelf mee reden...
Of je het verschil tussen een Euro3 en een Euro4 kan ruiken is me niet bekend.
In ieder geval zijn er overal bijkomende plannen in de maak om de grootste vervuilers te pakken. Met extra heffingen.
- DucatoDolf
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: Diesel camperbusje emissie klasse 3 of 4
Ja er is verschil. Maar je bent denk ik op zoek naar de gevolgen bij bezoek aan bepaalde gebieden.
Hoe hoger het getal hoe nieuwer en minder toeslagen je moet betalen. Echter soms mag je nergens met een diesel komen en vaak pas vanaf 5 of 6 in sommige Duitse steden bijvoorbeeld.
In Nederland geldt: hoe hoger het getal hoe minder belastingtoeslag (fijnstoftoeslag). Ik hebt een euro 4 uit 2007, maar mag ook leuk aftikken.
Ook is er verschil tussen landen, steden etc.
Maw, het ligt o.a. aan je woonplaats, je reisbestemming en mate van flexibiliteit om bijvoorbeeld niet in het centrum van een bepaalde stad te komen, maar aan de rand te parkeren. Dus, zoek vooral uit wat je wil, maar er is absoluut geen eenzijdig antwoord, juist in deze kwestie.
Enige advies wat ik je kan geven: Ga voor een zo hoog mogelijke emissieklasse, dat betekent een zo nieuw mogelijk voertuig. Liefst een klasse met roetfilter af fabriek.
Hoe hoger het getal hoe nieuwer en minder toeslagen je moet betalen. Echter soms mag je nergens met een diesel komen en vaak pas vanaf 5 of 6 in sommige Duitse steden bijvoorbeeld.
In Nederland geldt: hoe hoger het getal hoe minder belastingtoeslag (fijnstoftoeslag). Ik hebt een euro 4 uit 2007, maar mag ook leuk aftikken.
Ook is er verschil tussen landen, steden etc.
Maw, het ligt o.a. aan je woonplaats, je reisbestemming en mate van flexibiliteit om bijvoorbeeld niet in het centrum van een bepaalde stad te komen, maar aan de rand te parkeren. Dus, zoek vooral uit wat je wil, maar er is absoluut geen eenzijdig antwoord, juist in deze kwestie.
Enige advies wat ik je kan geven: Ga voor een zo hoog mogelijke emissieklasse, dat betekent een zo nieuw mogelijk voertuig. Liefst een klasse met roetfilter af fabriek.
Re: Diesel camperbusje emissie klasse 3 of 4
Beetje paradoxe gedachten ! Je houdt blijkbaar van het buitenleven maar je hebt blijkbaar lol als er een pluim uit je camper komtde Jonckheer schreef: ↑do 15 okt 2020, 11:38Nou, kom dan maar niet naast mijn euro 0 staan want als die start krijg je pas een pluim!kampo schreef: ↑wo 14 okt 2020, 21:15Nou als zo een ouwe Euro versie naast mij zit te starten dan erger ik me over de stank.
Echt niet meer normaal hoeveel zo iets kan stinken. Dat we daar vroeger zelf mee reden...
Of je het verschil tussen een Euro3 en een Euro4 kan ruiken is me niet bekend.
In ieder geval zijn er overal bijkomende plannen in de maak om de grootste vervuilers te pakken. Met extra heffingen.
Zweefvliegers doen het stilletjes 😉