Stroomgebruik camper in rust

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Hamond
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 11 mar 2018, 14:56

Stroomgebruik camper in rust



Bericht door Hamond »

Als mijn camper stil staat dus geparkeerd dan gebruikt hij altijd nog 0.1 amp is dit normaal of staat er iets aan ik kan niets vinden
Graag wat hulp
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: Stroom gebruik camper



Bericht door Stieneke en Donald »

0,1 A is ca 1,2 W. Led lampje in de garage of kledingkast? Geheugen van je radio of alarminstallatie? TV stand-by? Ik noem maar wat. :mrgreen:
Verder weet ik het ook niet.
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Stroom gebruik camper



Bericht door appellover »

Is normaal,beetje lekstroom van geheugen of standby.
Bij mij is 0,1 amp.het minimum wat meter aangeeft kan dus ook nog minder zijn bv.0,01 amp.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Stroom gebruik camper



Bericht door TestCase »

Inderdaad is normaal, er staat altijd wel iets standby, zoals controlepaneel, ook als dat 'uit' staat. Daarom koppelt de een de hh accu los en de ander laadt hem, periodiek, met walstroom op.


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Stroom gebruik camper



Bericht door Aloys »

In een USB-stopcontact zit een convertor die van 12V >> 5V maakt, voor al je USB-apparaten.
Hangt dat stopcontactje permanent aan de spanning, zonder dat ie gebruikt wordt, dan is ie een sluipverbruiker.
Ik heb er 9 in de auto, 6 daarvan (op het dashboard) kan ik uitschakelen. Sluipverbruik 0,3Ah.

De zonnepanelen zorgen er dan wel weer voor dat mijn huishoudaccu altijd vol is.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stroom gebruik camper



Bericht door seth_space »

Neem een voor een de zekeringen los en stop die weer terug, en kijk wat er gebeurd. Als de stroomafame stopt bij een bepaalde zekering is in je boekje te vinden welke verbruikers daarop aangesloten zijn.
Je zoektocht is dan beperkt tot die groep.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Stroomgebruik camper in rust



Bericht door myway »

Hoe meet je die -0.1 amp
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Stroomgebruik camper in rust



Bericht door TestCase »

Met een slim metertje dat zelf 0,1A gebruikt waarschijnlijk. Maar dan nog, 0A krijg je het toch niet.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Stroomgebruik camper in rust



Bericht door kowa »

Als ik nu in de stalling de massakabel van mijn startaccu los gooi dan merk ik dat mijn startaccu na 2 maanden dusdanig leeg is dat ik niet kan starten.
Dus zal er ergens een verbruiker zijn die toch met + en massa verbonden zijn, zodat de accu leegloopt of heb ik het mis.
Als je de camper niet met een druppelaar op de accu weg zet of alles loskoppelt heb je toch een probleem.
Of zie ik dit verkeerd.
Onderweg naar (t)huis
jansloos
Berichten: 6849
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Stroomgebruik camper in rust



Bericht door jansloos »

Het enige dat je goed hebt, is dat je het daarmee mis hebt.

Als de min kabel los is, kan er NOOIT een stroom lopen.
Denk meer dat de accu aan z'n eind is.

Waar zit je metertje?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 889
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Stroomgebruik camper in rust



Bericht door ekruijsse »

Blijft zoeken naar een speld in een hooiberg, installeer een massasleutel voor als de camper niet in gebruik is. Opgelost. Heb er 2, ook op de HH-accu, ook geen zorgen over leegloop van de accu's.
Eugene
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Re: Stroomgebruik camper in rust



Bericht door RobMG »

Zo doe ik het ook.....meestal van november tot april in de stalling.....accuklem er weer op....starten en lopen. Groet Rob.
Gebruikersavatar
kowa
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 17 okt 2004, 12:46

Re: Stroomgebruik camper in rust



Bericht door kowa »

Ik heb jaren de massa klem los gehaald met oude accu en nieuwe accu toch na 2 maanden start problemen ra ra ra hoe kan dat.
Geen HH accu's aanwezig, die staan in de schuur.
Onderweg naar (t)huis
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stroomgebruik camper in rust



Bericht door Kroppie »

of ze worden tijdens het gebruik dusdanig mishandeld dat ze niet meer instaat zijn langere tijd zonder lading te staan, of er klopt iets niet bij de aansluitingen van de accu, maar dat is zichtbaar een pool waar nog wat op of aan zit, dus w.s. het 1e?, een accu is mishandeld voor je het weet!.

OF de startproblemen hebben een andere oorzaak(slechte startmotor, slechte verbindingen bij de startmotor of accu, slechte massaverbindingen, of een slechtstartende motor door luchtlekkage in de div diesel onderdelen), oorzaken genoeg

en als van een accu de bovenkant schoon is en hij houd met een of beide polen niet aangesloten geen langere tijd [+3mnd) spanning vast dan is ie op zijn noordhollands gezegd gewoon naar de klooten.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 18 okt 2020, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie