Sleutel inleveren bij stalling?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Camperaars
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 11 okt 2020, 13:46

Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door Camperaars »

Onze camper is voorzien van een construct mechanische beveiliging met 2 sleutels. Dit was een eis van de verzekering. Bij de stalling moeten we de construct sleutel en auto sleutel inleveren. In geval van brand of diefstal keert verzekering alleen uit als je de 2 construct sleutels in kunt leveren. Stel dat sleutel door inbraak bij stalling of door brand weg is dan is camper dus niet verzekerd. Hoe hebt u dit opgelost?
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Sleutel inleveren bij stalling



Bericht door AadenAnke »

Niet ik geef mijn sleutels niet af. Wil je dat weldoen dan een 3e sleutel regelen wel of niet ingelezen op de computer en alarm? De reden dat ik mijn sleutels niet afgeef is dat er dan dus tig keer de camper verzet kan worden door iedereen die de stalling baas de sleutels geeft.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Sleutel inleveren bij stalling



Bericht door jheeck »

Je kunt je dan net zo goed afvragen wat er met je verzekering gebeurt op het moment dat je huis afbrandt of dat jouw setje sleutels uit huis gestolen wordt terwijl je camper veilig in de stalling staat met sleutels daar in de kluis.....
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Sleutel inleveren bij stalling



Bericht door gjvonk »

Mijn stallingbaas heeft de garagesleutel van de camper (een vaste sleutel zonder afstandsbedieningen voor de deursloten). Reden: hij zet na het binnenrijden in de in- en uitrijstraat zelf de campers op hun stalplek en zet ze daar ook weer klaar voor het ophalen. Een appje een dag tevoren volstaat. Zelf hebben we twee klapsleutels (1 erbij besteld, dure liefhebberij, dat wel). We mogen wel klussen aan of bij de camper in de stalling, maar de camper niet zelf verplaatsen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Zijspan
Berichten: 2589
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Sleutel inleveren bij stalling



Bericht door Zijspan »

Bij onze stalling staat onze camper zo dat die niet verplaatst hoeft te worden.
De sleutels blijven bij ons, ik kan worden gebeld of ik de camper kan komen verplaatsen indien mogelijk, dat is nog niet gebeurd.
Wel is er altijd toezicht bij in en uit rijden, een deuk in een ander zijn spullen is zo gemaakt en zelf wil je dat ook niet.
Een e-mail wanneer ik wil komen vooraf, en ik kan altijd binnen onder toezicht.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door Will »

Al 20 jaar de camping in de stalling en ik geeft de reserve sleutels af voor eventueel calimiteiten is ook een voorschrift van de brandweer.
Het is een vast ritueel geworden gasflessen er uit en de sleutels afgeven nooit geen probleem, maar ik ben ook niet getrouwd met de camper.
Veel belangrijker is je camper apart te verzekeren tegen brand en diefstal.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door PaulBng »

Ik lever de camper af vóór de stalling. Lever één sleutel in (zonder ab. Heet dat een garage sleutel?)
Beheerder rijdt het ding naar binnen.

Mijn auto staat dan buiten klaar. Daar krijg ik dan de reserve sleutel van.

En omgekeerd.

Er wordt een rondje om de voertuigen gelopen om schade vast te stellen. Dat onderteken ik. Krijg een kopie mee.

Dus wanneer ik schade zie die niet op het formulier staatnbij ophalen, heeft de beheerder (of derden) die veroorzaakt.


Paul
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door TestCase »

Wanneer je camper gestolen is kun je de reserve sleutel toch bij de stalling ophalen?
Overigens hoef je bij brand echt niet beide construct/bearlock sleutels te laten zien, alleen bij diefstal. Bel/mail de verzekering hierover even.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
508overland
Berichten: 108
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Sleutel inleveren bij stalling



Bericht door 508overland »

AadenAnke schreef:
zo 11 okt 2020, 14:57
De reden dat ik mijn sleutels niet afgeef is dat er dan dus tig keer de camper verzet kan worden door iedereen die de stalling baas de sleutels geeft.

Gr. Aad

+1

ik heb in mijn directe omgeving (randstad) meerdere camper stallings geraadpleegd. gaat het voor mij niet worden. waarom..?
bijde sleutels afgeven (bij mij autosleutel en bearlock). dit na doorvragen dus zodat de bus mogelijk tig talle keren verplaatst kan worden om een andere bus er uit te laten.
ik heb een ouderwets bearlock, dus slot op de versnellingspook. mijn antwoord was dat ik de bearlock sleutel terug wou. als ze de bus moeten verplaatsen dan met 2 man, 1 koppeling in trappen 1 de bus duwen. ging geen stalling mee acoord :wink: :lol3:

zulke stallings zijn niks voor mij. geen zin in weet ik het hoevaak de motor starten voor 1 a 2 minuten. dit geeft je onnodige motorschade. zeker na een winterstop van 6 maanden.

nu een 'alternative' stalling. goedkoper en bijde sleutels bij mij thuis.

groet Michiel
Laatst gewijzigd door 508overland op ma 12 okt 2020, 0:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
508overland
Berichten: 108
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: Sleutel inleveren bij stalling



Bericht door 508overland »

whoops dubbel post...
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door de Jonckheer »

Bij mijn stalling wordt er alleen door mij met de bus gereden dus ook op en van de plek. Er worden geen sleutels afgegeven. Blijkbaar is dat geen vereiste en wordt dat alleen gedaan om de campers te kunnen verplaatsen. Dat brandverhaal is een smoes uiteraard want als de boel in de hens gaat rent iedereen een andere kant op en gaan ze echt geen campers redden. Dat blijkt wel uit het feit dat elke keer als je leest van brand in een stalling de hele boel is afgefikt.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Sleutel inleveren bij stalling



Bericht door Bob Diesel »

508overland schreef:
ma 12 okt 2020, 0:58
whoops dubbel post...
Gebeurt dat weer , dan klik je op het x,,kruisje,, rechts boven in je bericht :idea:

En mijn start en bearlock sleutels krijgt niemand :!:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door Will »

Ik weet niet waar jullie de camper stallen maar een hoge pet van de stalling hebben jullie niet dan zou ik hem er helemaal niet neer zetten.
Wat heb je nu te verliezen als camper afbrand heb je helemaal niets meer en zeker Jonckheer niet want dan is het bij de verzekering wat een gek er voor geeft.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Sleutel inleveren bij stalling?



Bericht door PaulBng »

Mijn stalling beheerder heeft zijn zaken zo georganiseerd dat er nooit verplaatst hoeft te worden...

Toen ik een stalling zocht, ben ik ook ergens geweest waar ik 5 dagen tevoren moest melden als ik de camper wilde ophalen, "omdat ie mss wel achteraan stond". Dat werd 'm dus niet


Paul
Plaats reactie