notarieel betalen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Camper_01

Re: notarieel betalen



Bericht door Camper_01 »

Gewoon per kas betalen bij levering. Altijd veilig.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: notarieel betalen



Bericht door JoopBrekken »

Lijkt me niet. Hoe is de verkoper dan zeker dat hij geen vals geld krijgt
Shedi
Berichten: 168
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 14:22

Re: notarieel betalen



Bericht door Shedi »

Ik heb even de site (met taalfout) van Notarieel Betalen bekeken, alsmede het filmpje. Vraag me toch af: in hoeverre komt hier nu daadwerkelijk een notaris aan te pas? Is er een derdengeldrekening en hoe zeker kun je zijn dat deze niet alsnog wordt geplunderd (komt ook bij notarissen voor)? En wat is het verdienmodel?
Shedi
Berichten: 168
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 14:22

Re: notarieel betalen



Bericht door Shedi »

Kortom, voorzichtig.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: notarieel betalen



Bericht door AadenAnke »

Volgens mij is er bij de notariële broederschap een register waar de leden in staan vermeld? ja oplichten en failliet gaan gebeurt ook door en met notarissen. Maar door het kiezen van je eigen notaris alweer een stuk zekerder ik heb mijn nieuwe camper toen gewoon gepind en de verkoper kreeg bijna gelijktijdig bericht van zijn bank dat het binnen was. Hadden beide wel de zelfde bank weet niet of dat nog wat uitmaakt?

Gr. Aad
Camper_01

Re: notarieel betalen



Bericht door Camper_01 »

Heb een nieuwe buscamper per kas betaald, bij levering. Geen probleem.
Heb 2 jaar later weer een nieuwe camper gekocht. Bij levering betaald per banktransactie, zelfde bank ABN/AMRO, duurde enorm lang. Totaal ongeveer een uur, vandaar. Saldo op de rekening was ruim voldoende.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: notarieel betalen



Bericht door Bob Diesel »

En hoe doen jullie dat bij een huis verkoop
Gaat toch ook alles notarieel
Ivm corona zelfs bij volmacht,,

Ik heb onze huiskoper zelfs nog nooit in levende lijve ontmoet
Alles via makelaar en notaris en de bank
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: notarieel betalen



Bericht door AadenAnke »

Jij bent te goed van vertrouwen Bob :lol3: laat iedereen maar in je huis rond kijken accepteer een stukje papier waar op staat dat het geld is en geef het weg zonder er een echte euro van in je handen te hebben

:lol: Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: notarieel betalen



Bericht door Bob Diesel »

Yep
Maar geen geouwepubliekedames aan m,n hoofd gehad

Contant geld is ook niet alles
Als particulier mag je tegenwoordig nog maar max € 3000,- per dag storten
En zie bij cash verkoop van je camper bv maar eens zelf dat geld op valse biljetten te testen
En dat alleen bij bepaalde betaalmaatje,s ,en zit die toevallig vol sta je met je euro,s

Heb het zelf zeer kort geleden ervaren :wink:

Je moet wat , en daar is een notaris voor ,, :idea:

Tegenwoordig veranderen alleen nog de cijfers op je rekening
Het word link als de kleur van zwart naar rood verandert
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Shedi
Berichten: 168
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 14:22

Re: notarieel betalen



Bericht door Shedi »

Bob Diesel schreef:
wo 05 mei 2021, 16:57
En hoe doen jullie dat bij een huis verkoop
Gaat toch ook alles notarieel
Ivm corona zelfs bij volmacht,,

Ik heb onze huiskoper zelfs nog nooit in levende lijve ontmoet
Alles via makelaar en notaris en de bank
Helaas is dat wettelijk geregeld! Notarissen hebben daar monopoly. En daar maken ze ook gebruik van!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: notarieel betalen



Bericht door seth_space »

Shedi schreef:
wo 05 mei 2021, 16:14
Ik heb even de site (met taalfout) van Notarieel Betalen bekeken, alsmede het filmpje. Vraag me toch af: in hoeverre komt hier nu daadwerkelijk een notaris aan te pas? Is er een derdengeldrekening en hoe zeker kun je zijn dat deze niet alsnog wordt geplunderd (komt ook bij notarissen voor)? En wat is het verdienmodel?
Waarom lees je de site niet gewoon"
Notarieel beheer
De Stichting Notarieel Betalen beheert de gelden en wordt bestuurd door twee juristen. De betrokken juristen hebben ook een eigen notariskantoor en zijn derhalve gehouden aan de Notariswet. De juristen kunnen alleen betalingen controleren, vasthouden of uitboeken. De juristen kunnen zelf geen betalingen initiëren of aanpassen.

Gelden op de derdengelden rekening van de stichting blijven te allen tijden gescheiden van de bedrijfsvoering van Notarieel Betalen. Zo is het geld van onze gebruikers altijd veilig, zelfs bij een faillissement van Notarieel Betalen.

Notarieel Betalen B.V. zelf is geen Notaris. Notarieel Betalen is vrijgesteld als betaaldienstverlener door de Nederlandsche Bank en opereert als stichting derdengelden binnen een Nederlands juridisch kader.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: notarieel betalen



Bericht door Bas vd laar »

Alle grote banken hebben tegenwoordig direct pay.
Staat direct op de rekening, ik zie het voordeel van die notaris niet zo.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: notarieel betalen



Bericht door hathi »

Die Notaris wel Bas, :-B en de provisie,moet ook door iemand betaald worden,maar angst verkoopt,dat is altijd al zo geweest
Hans
Shedi
Berichten: 168
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 14:22

Re: notarieel betalen



Bericht door Shedi »

seth_space schreef:
wo 05 mei 2021, 19:22
Shedi schreef:
wo 05 mei 2021, 16:14
Ik heb even de site (met taalfout) van Notarieel Betalen bekeken, alsmede het filmpje. Vraag me toch af: in hoeverre komt hier nu daadwerkelijk een notaris aan te pas? Is er een derdengeldrekening en hoe zeker kun je zijn dat deze niet alsnog wordt geplunderd (komt ook bij notarissen voor)? En wat is het verdienmodel?
Waarom lees je de site niet gewoon"
Notarieel beheer
De Stichting Notarieel Betalen beheert de gelden en wordt bestuurd door twee juristen. De betrokken juristen hebben ook een eigen notariskantoor en zijn derhalve gehouden aan de Notariswet. De juristen kunnen alleen betalingen controleren, vasthouden of uitboeken. De juristen kunnen zelf geen betalingen initiëren of aanpassen.

Gelden op de derdengelden rekening van de stichting blijven te allen tijden gescheiden van de bedrijfsvoering van Notarieel Betalen. Zo is het geld van onze gebruikers altijd veilig, zelfs bij een faillissement van Notarieel Betalen.

Notarieel Betalen B.V. zelf is geen Notaris. Notarieel Betalen is vrijgesteld als betaaldienstverlener door de Nederlandsche Bank en opereert als stichting derdengelden binnen een Nederlands juridisch kader.
Prachtig taalgebruik, maar het overtuigt me niet.
Plaats reactie