notarieel betalen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Lommelaar
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 15:55
Locatie: Lommel

notarieel betalen



Bericht door Lommelaar »

Hallo campervrienden, wie van jullie heeft ervaring met notarieel betalen ? is dit een veilige manier , lees ook dat je 0.10 euro moet storten , klopt dit
groetjes
lommelaar
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: notarieel betalen



Bericht door AadenAnke »

Dat doe je ook bij de koop van je huis. Ik zou het gerust doen maar dan wel zelf de notaris uitzoeken en niet zo internet notaris

Gr. Aad
Lommelaar
Berichten: 460
Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 15:55
Locatie: Lommel

Re: notarieel betalen



Bericht door Lommelaar »

Ik heb mijn Carthago te koop aangeboden bij motorhomedepot.nl en die werken met bepaalde notarissen, vandaar
groetjes
jan
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: notarieel betalen



Bericht door veetee »

Ik heb de mijne ook verkocht via Motorhomedepot, notarieel betalen geen probleem, juist een veilige idee vind ik.
Gebruikersavatar
Eltasa
Berichten: 205
Lid geworden op: zo 21 jun 2009, 22:57
Locatie: Ponte de Sor Portugal

Re: notarieel betalen



Bericht door Eltasa »

Ook wij hebben de vorige camper verkocht via motorhomedepot, voor zowel koper als verkoper wel een veilige manier. Wij waren in ieder geval hier zeer tevreden over.
Het zijn de dwarsliggers die het spoor recht doen lopen.
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: notarieel betalen



Bericht door NoStress »

Camper kopen met zwart of crimineel geld, gaat via een notaris niet lukken :thumbup:
Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 15:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: notarieel betalen



Bericht door ducati 900 »

Is maar wat je dan een voordeel noemt.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
GRvC
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 11 jul 2004, 14:13

Re: notarieel betalen



Bericht door GRvC »

Hallo Lommelaar, ik lees 10 cent storten? Is dat geen vorm van oplichting door iemand die achter jouw gegevens wil komen? Ik ken geen notaris die voor 10 cent werkt? Mijn advies is: LET OP!
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: notarieel betalen



Bericht door seth_space »

Opletten is altijd goed. Maar jezelf vooraf informeren nog beter.
Www.notarieelbetalen.nl
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Jort van Sisseren
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 05 mei 2021, 13:53

Re: notarieel betalen



Bericht door Jort van Sisseren »

Via een Google Search liep ik tegen dit onderwerp aan. Ik ben een van de oprichters van Notarieel Betalen. Het klopt dat wij werken voor oa. Motorhome Depot. Wij zijn feitelijk een betaaldienstverlener en de Wet op financieel toezicht vereist dat wij eenieder aan wie wij uitbetalen (na levering van een camper in dit geval) identificeren. Om die reden vragen wij alle verkopers een 10 cent betaling en een online identificatie te doen. Zo kunnen wij met zekerheid vaststellen dat wij niet alleen aan de juiste persoon overmaken na levering, maar ook op de juiste rekening. We hebben immers door de 10 cent betaling het bankrekening en de tenaamstelling daarvan kunnen matchen aan de identificatie. Zo zorgen wij dat we ons aan de wet houden, maar ook dat u als verkoper verzekert bent van betaling nadat u uw camper heeft verkocht. 10 cent is dus niet de vergoeding voor onze diensten, maar puur een controle.

Voor de koper is het prettig om controle te houden over zijn/haar betaling totdat de levering volgens afspraak is gedaan. De koper geeft de betaling vrij via onze aflever-app met een vrijgeefcode die hij/zij heeft ontvangen na betaling. Niet vrijgeven is uiteraard ook geen camper meenemen. We doen dit ook voor veel autobedrijven, jachtmakelaars, etc. Het leverproces gaat als volgt: https://www.youtube.com/watch?v=rzDgGNapkZ8

Mochten er meer vragen zijn dan zie ik ze wel verschijnen in dit forum.
Gebruikersavatar
Andor Smits
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 21 aug 2020, 20:29
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: notarieel betalen



Bericht door Andor Smits »

Onze eerste camper ook gekocht bij Motorhomedepot via notarieel betalen. Is zowel voor de verkoper als de koper een goede alternatief. Wij waren er in ieder geval tevreden over.
Jonvro
Berichten: 25
Lid geworden op: di 29 sep 2020, 8:35
Locatie: Velp

Re: notarieel betalen



Bericht door Jonvro »

En hoe betaal ik het beste een camper die ik nieuw ophaal bij de dealer?
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7517
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: notarieel betalen



Bericht door eef van baal »

eenmalig verhogen van max pinsaldo, en dan pinnen bij afhalen.
je moet natuurlijk wel zorgdragen dat het geld ook op jou rekening staat
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4367
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: notarieel betalen



Bericht door jheeck »

Op de dag zelf overmaken of je pinlimiet voor die dag ophogen als je bij de dealer kan pinnen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Plaats reactie