Verdwenen camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
GenE
Berichten: 1759
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 23:08
Locatie: Pays-Bas

Verdwenen camper



Bericht door GenE »

Het zal je maar overkomen, een gewaarschuwd mens .........

https://www.ad.nl/rotterdam/gloednieuwe ... ~a1864755/
Laatst gewijzigd door GenE op vr 09 okt 2020, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
M.v.gr. GenE

Carpe diem.
metatoon
Berichten: 9692
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Verdwenen camper



Bericht door metatoon »

Verschrikkelijk ,gewoon verschrikkelijk .
Wat voor een mentaliteit hebben we hier?

Sterkte .

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Verdwenen camper



Bericht door seth_space »

Los van de mentaliteit van de "dief", is dat verzekeringsverhaal wel heel bijzonder.
Is dat een geval van kleine lettertjes of zijn er fouten gemaakt bij het aanmelden?
Als je de camper op de inrit hebt staan, dan ben je ermee op de openbare weg geweest neem ik aan om daar te komen.
Als je een verzekering afsluit op basis van de vier codecijfers, gaat die normaal gesproken in direct daarna.
Naast diefstal een gevalletje van witte boorden criminaliteit?
Voorbeeld uit online verzekering.
Kan mijn autoverzekering direct ingaan?
Sluit u een verzekering bij ons af vóór 21.00 uur, dan kunt u hem nog dezelfde dag laten ingaan. Na 21.00 gaat hij de volgende dag in.
Laatst gewijzigd door seth_space op vr 09 okt 2020, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Verdwenen camper



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ja dat is een vreemd verhaal.
Niet eerder gehoord zo.

Theo
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Verdwenen camper



Bericht door jheeck »

Op Facebook staat "Kenteken MKK 04262" dus misschien is 'ie op een exportkenteken en WA verzekering hierheen gereden? Verder: "deze (nog) niet tegen diefstal verzekerd was omdat de verzekeringsmaatschappij een alarmsysteem eiste welke nog zou worden ingebouwd."
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Verdwenen camper



Bericht door Premiumliner »

Ik zie ook geen geel kenteken op de auto zitten. Lijkt eerder wit.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Verdwenen camper



Bericht door Zadowolony »

Toch raar, onze bus was gewoon verzekerd tegen diefstal mits de bearlock binnen 6 weken werd ingebouwd.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Verdwenen camper



Bericht door jheeck »

Ik neem het zekere voor het onzekere en haal 'm pas op bij de dealer als dat er in zit. Iets te lang voor moeten sparen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Verdwenen camper



Bericht door isoplus »

Ik had bij de aanschaf van onze Ducato-bus een kleine aanvaring met de verzekering omdat er een of ander ingewikkeld alarm ingebouwd zou moeten worden. Omdat ik met zoiets in onze vorige Ducato zeer slechte ervaringen had heb ik dat geweigerd en jawel nog diezelfde dag werd mij schriftelijk bevestigd dat het originele Fiat-alarm voldoende was.
Tenslotte, als ze je camper echt willen hebben ben je het ding zomaar kwijt dat blijkt wel weer.
We zijn maar weer eens gewaarschuwd, het ding pas ophalen bij de verkoper als de verzekering 100% voor elkaar is.
Wellicht valt het nog mee, het is maar een krantenbericht en de eigenaar en de verzekering hebben nog wat te bespreken na de eerste schrik.
Joske
Berichten: 2507
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Verdwenen camper



Bericht door Joske »

Ja, het blijft een vreemd verhaal.
Het krantenbericht en een eerder FB bericht komen overeen.
Blijkbaar betreft het een importcamper die nog in die import-procedure zat: ophalen, RDW keuring, BPM vaststellen en betalen, verstrekken kentekenbewijs.
Ik heb dat 2 x gedaan in het verleden, maar beide keren via mijn tussenpersoon WA + Casco verzekerd.
Vanaf het moment van betalen bij die duitse verkoper. Hij kan bijv. ook onderweg in de brand raken....
Waar is het dan fout gegaan?
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Verdwenen camper



Bericht door FrankJC »

Een buscamper zonder kenteken is roofgoed.....................
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Verdwenen camper



Bericht door jheeck »

Hoe bedoel je? Er zat (nog) een buitenlands kenteken op.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Verdwenen camper



Bericht door marjasjaak »

T's natuurlijk achteraf praten, maar zou als nog niet alles geregeld is zo'n bus niet pontificaal vooraan op de oprit zetten.
Maar als iedereen meezoekt, misschien komt de camper nog terug......

De sleutelcode van de afstandsbediening is vrij gemakkelijk uittelezen.
Als je op afstand je portieren ontgrendeld dan stuurt je sleutel een cijfercode, zendfrequentie rond 433Mhz.
Dat zijn DTMF toontjes, klinkt net alsof je een telefoonnummer draait.
Die toontjes kan iedereen (met wat speciale apparatuur) ontvangen en dat riedeltje opslaan op zijn laptop, in gunstige omstandigheden is het bereik 100 meter.
Probeer maar eens je auto te ontgrendelen als je er nog ver ervandaan bent. Op een gegeven moment pikt de auto dat signaal op.
De "dief,inbreker,schorrie morrie" kan dat riedeltje weer uitzenden en je auto op ieder moment weer openen en sluiten.
Er zijn sleutel systemen te koop die iedere keer een andere cijfercode versturen, zodat het heruitzenden van de cijfercode niet werkt.

Op drukke parkeerplaatsen zoals supermarkten sluiten wij meestal de camper ouderwets met de sleutel in het portier, de code wordt dan niet uitgezonden.
Heb van een collega meegemaakt die zijn service-bus parkeerde op een carpoolplaats, om verder te reizen met collega.
Eind van de dag was zijn bus netjes leeggehaald zonder braakschade. :wave:
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Verdwenen camper



Bericht door iSonic »

Ik vind het ook vreemd. Onze camper, zelf geimporteerd, werd gewoon vanaf de dag van afhalen all-risk verzekerd op chassis nummer.
Plaats reactie