Verdwenen camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Verdwenen camper



Bericht door Premiumliner »

Ik denk dat iedere verzekeraar de auto verzekert op naam van het chassisnummer.
Ik kan mij herinneren dat, naast het kenteken, steeds naar het chassisnummer werd gevraagd bij verzekeringsaanvragen voor een auto.
Een kenteken kan gewijzigd worden, het chassisnummer daarentegen is uniek.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Verdwenen camper



Bericht door iSonic »

Normaal is een kenteken en meld code door geven voldoende. Echter als je nog geen kenteken hebt kun je het ook niet doorgeven. Je moet dan het gehele chassis nummer doorgeven. En als het kenteken er is moet je dat door geven. Voor een korte periode is het voertuig dan zonder NL (of ander) kenteken verzekerd. Dat bedoelde ik met op chassisnummer verzekeren. Je kan namelijk niet permanent een auto enkel op chassisnummer verzekeren (zonder kenteken).
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Verdwenen camper



Bericht door willemzon »

Maar enkele verzekeraars verzekeren op chassisnr. De overgrote meerderheid niet, kan ik uit ervaring spreken

Gr wilkem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Verdwenen camper



Bericht door AadenAnke »

Maar voor de eigenaar is en blijft het een nachtmerrie natuurlijk! Voor diegene die overwegen een camper aan te schaffen een waarschuwing

Gr. Aad
Peetjeadhdtje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 11:26

Re: Verdwenen camper



Bericht door Peetjeadhdtje »

Niets vreemds aan. Je kunt heel moeilijk allrisk op chassisnr verzekeren. Meestal maar WA zonder diefstal. Hadden hadden. Ze hadden hem gelijk naar de alarm boer moeten rijden. Ik heb hier ook zo een ding een jaar onverzekerd voor de deur staan om hem om te bouwen. Het wrange is dat wanneer het gevaarte in je garage staat het verzekerd is bij je inboedelverzekering. Je weet dat t jouw beurt kan zijn en toch neem je het risico.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Verdwenen camper



Bericht door FrankJC »

jheeck schreef:
vr 09 okt 2020, 14:49
Hoe bedoel je? Er zat (nog) een buitenlands kenteken op.
Een import bus uit Duitsland met een regulier Duits kenteken, lijkt mij niet, waarschijnlijk een ééndags kenteken.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4388
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Verdwenen camper



Bericht door jheeck »

Wst bedoel je met 'roofgoed' dan, dat die sneller gestolen worden dan auto's met definitieve platen? Ik snap die opmerking niet.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Verdwenen camper



Bericht door FrankJC »

Een kentekenloze niet geregistreerde bus, hoe makkelijk wil je het hebben..................roofgoed.
Peetjeadhdtje
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 16 okt 2019, 11:26

Re: Verdwenen camper



Bericht door Peetjeadhdtje »

Zit geen verschil in kans dat een wagen met of zonder kenteken geliefder is. Ze staan in de databank allemaal op chassis nr. Die nr plaat gaat er toch als eerste af.
Paula en Mark
Berichten: 61
Lid geworden op: do 17 apr 2008, 16:40
Locatie: Arnhem

Re: Verdwenen camper



Bericht door Paula en Mark »

Sommige reactie vindik wel erg kort door de bocht.

Nico heeft alles gedaan wat moest om de auto verzekerd te krijgen. Maar uit reacties hier is het net alsof hij bewust dingen niet gedaan heeft.

Al hun spaargeld is van ze afgenomen?! Dit was hun welverdiende pensioen!
Sneu dat men hen zo in twijfel trekt.
Ik hoop dat het kranten artikel en de uitzending bij Hart van Nederland het beste in de Nederlander naar boven haalt en dat iemand op staat die hen kan helpen de strijd met de verzekering aan te vechten.
Groeten Paula
isoplus
Berichten: 6390
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Verdwenen camper



Bericht door isoplus »

Er zal niemand zijn die dit geen ramp vindt echter het ding stond volgens de berichtgeving onverzekerd op het erf, dat is op zijn minst niet zorgvuldig en nu een zaak tussen eigenaar en verzekering. De rest is speculatie en helpt niet echt het probleem op te lossen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80405
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Verdwenen camper



Bericht door Dafluc »

Vooral die laatste zin omschrijft dit topic uitstekend. De vraag 'hoe dan?' is begrijpelijk. Het speculeren en het 'dat zou mij nooit gebeuren'-gehalte zijn ergerlijk. We weten niet hoe het zit. We kunnen er dus ook niet over oordelen. Het is verschrikkelijk voor deze mensen. Hopelijk komt er een oplossing.
Afbeelding
Uitgeschreven

Re: Verdwenen camper



Bericht door Uitgeschreven »

Met meer dan 40.000 leden is iets meer dan 1,5 euro pp voldoende om die mensen weer vertrouwen in de mensheid te geven. Degene die het het beste weten kunnen dan een kenteken en de verzekering regelen.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 694
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Verdwenen camper



Bericht door Adfur »

Toen wij onze buscamper kochten heb ik bij de ANWB online de verzekering geregeld. Kreeg per kerende post de mededeling dat er een alarmsysteem ingebouwd moest zijn en zolang dat niet was gebeurd de camper niet verzekerd was. Dat stond niet in de aanmeldingsvoorwaarden. Meteen de verzekering weer opgezegd en bij een andere maatschappij laten verzekeren, die een startonderbreker voldoende vindt. De overschrijving vond pas plaats toen de verzekering rond was.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Plaats reactie