ervaring met camping wasmachine?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door Zijspan »

In Portugal zijn bij de grote winkels wasmachines buiten die werken ook goed genoeg voor ons.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door Charles Franconi »

Je kan niet genoeg solar op je dak hebben. Vooral bij bewolkt weer. Ik zag vanmorgen bij regen wat mijn 6.8 Kw Duitse kwaliteitspanelen op mijn huis brachten. Jawel 230 Watt.

Mijn idee over solar is dat je met 1 of 2 uurtjes zon per dag al (zo goed als) vol moet zitten.

Charles
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door appellover »

Wij gebruiken ook die grote machines 18 kg voor 6€.
Meestal bij Intermaché,ook veel in Frankrijk.
Nadeel is natuurlijk dat je tijdje op die parking moet wachten.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door Zijspan »

Het is even wachten, dan gelijk om boodschappen dan kan de vrouw zoals zij wil op het gemak door de winkel, als ik er bij ben gaat dat allemaal te snel voor haar?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door Janpinz »

Dan zul je nog moeite krijgen met het portugese tempo... :cheers:
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door Zijspan »

Ik denk eerder dat mijn vrouw het Portugese tempo maar zo zo gaat vinden, we zijn er net een week of 4 geweest en zij bleef tegen het Portugese tempo aanlopen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door Mathijs_ »

Eerste weken mee gesleurd. Daarna verkocht voor de helft van het geld en daarvan uit eten gegaan.

Nu gewoon naar een selfservice wasserette rijden.
Uurtje later sta je weer buiten kan geen privé wasmachine of handwas tegen op. En door heel Europa zijn ze wel te vinden.
R+J
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 23:22

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door R+J »

camperaap schreef:
wo 30 sep 2020, 14:48
Wie heeft er ervaring met zoiets?
Wij hebben ook zoiets, maar dan van het merk Alpina. Het wasgedeelte beviel niet met die draaischijf onderin, maar de centrifuge wordt wel gebruikt, scheelt een hoop droogtijd. Wassen op de hand, even spoelen en dan draaien maar :crazy:
.
Mijn hele leven nog niet gefaald, wel duizenden manieren gevonden waarop het niet werkt.
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2336
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: ervaring met camping wasmachine?



Bericht door rbisdom »

Die van ons is ook de Alpina Twintub, wast en centrifugeert prima
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Gebruikersavatar
eef van baal
Berichten: 7518
Lid geworden op: za 06 jun 2009, 9:35
Locatie: Nieuw Bergen LB
Contacteer:

Re: ervaring met camping wasmachine?



Bericht door eef van baal »

wij hebben 25 jaar de camping wasjes met dit typen trommel wasser, toen was het motortje kapot.

Afbeelding

klik voor meer
"Het forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen."
Werk om te leven, leef niet om te werken.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: ervaring met camping wasmaschine?



Bericht door camperaap »

Mathijs_ schreef:
zo 04 okt 2020, 20:02

Uurtje later sta je weer buiten kan geen privé wasmachine of handwas tegen op. En door heel Europa zijn ze wel te vinden.
Onze ervaring is dat je vaak uren moet wachten omdat machines bezet zijn. En als de was dan klaar is moet je vaak nog uren wachten tot de vorige gebruiker de machine komt legen. Die liggen dan vaak rustig aan het zwembad of gaan op een terrasje zitten. Daarom zoeken we een andere oplossing.
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: ervaring met camping wasmachine?



Bericht door 508overland »

camperaap, ik heb het model waarvan jij een afbeelding plaatste in je eerste post. gekregen van een vriend, die hem ook weer had gekregen.

is het handig, ja. kost het aanzienlijk veel tijd, ja. zou ik hem mee nemen in de camper, nee beslist niet.

die machine werkt prima voor 'klijne' wasjes tot 5 kg. vooral spul als sokken, handdoeken en tshirts. echter gaat de tijd zitten in het centrifugeren, de centrifuge kan maar 1/5e aan van je totale was. dus als mijn eerste was klaar is ben ik zeker 20 minuten bezig die was per 5 minuten te centrifugeren en daarna is de 2e was klaar enz. enz.

de reden dat ik dit ding niet mee zou nemen in de camper is het formaat. ik heb in een 5 meter lange buscamper echt geen ruimte voor deze luxe.
ik woon zelf in een 'tiny'house met vriendin en 9 weken oude baby. niet aangesloten op het net (stroom via zonnepanelen) maar wel (warm) water. dan is deze wasmachine ideaal voor klijn spul. voor grote wasbeurten gaan we naar vrienden/wasserette.

als je de ruimte hebt in je camper om zoiets mee te nemen, of als je vaak vast op dezelfde plaats staat, doen! dan ga je er veel plezier van hebben. zwerf je liever rond en heb je een klijnere (bus)camper dan staat het je meer in de weg dan dat het je lief is.

ik moet zeggen dat ik wel met de gedachte speel een grote dak koffer op het imperiaal te maken waarin de wasmachine mee kan, maar dat is ook wat omslachtig.

succes met een keuze maken!

groet Michiel
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
508overland
Berichten: 109
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 22:10

Re: ervaring met camping wasmachine?



Bericht door 508overland »

nog even een toevoeging; de was komt er wel echt goed schoon uit, dus het hoeft niet onder te doen aan een 'echte' wasmachine. maar dan nog steeds met klijn spul :wink: ik werk in de bouw en heb dagelijks stevige leren werkschoenen aan. kan je wel voorstellen hoe mijn sokken ruiken eind van de dag :crazy:
in de camping wasmachine komen ze er net zo schoon uit als een 'echte'.

gooi je je dekbed overtrek of ander groot spul er in moet je de machine vaker laten wassen en je was even omkeren in de machine voor goed resultaat
Vriendelijke groet Michiel

Mercedes 508 ex leger ambu 1985
Volkswagen T5 comfort line 2013 180pk
Plaats reactie