Heel Wallonië straks één grote milieuzone

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Dutch Traveler
Berichten: 100
Lid geworden op: za 29 dec 2018, 19:27

Heel Wallonië straks één grote milieuzone



Bericht door Dutch Traveler »

De Belgen willen dit nu echt gaan doorzetten, en van heel Wallonië één grote milieuzone maken.

Was afgelopen week onder andere bij de Barrage van Nisramont, en hoorde daar al diverse signalen van mede camperaars.
www.autoblog.nl/nieuws/met-een-oudere-a ... den-176769
Het zijn dus niet alleen meer de centra van grote steden, de milieuzones breiden zich uit.

Geniet met je diesel van de Ardennen, nu het nog kan.
Ik reis en kampeer in afwachting van wat komen gaat, bewust rond in een zuinige mini camper.
Doordat hij op benzine rijd en een hoogte heeft van 1.90 mtr. ben ik zonder beperkingen overal welkom.
Nu ben ik in afwachting van de hopelijk later dit jaar uitkomende basisauto, voor mijn eerste vol elektrische camper.
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Heel Wallonië straks één grote milieuzone



Bericht door freedom2 »

Blij om zo iets te vernemen via Nl.
Hier in Vlaanderen nog niets van gehoord/gelezen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8668
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Heel Wallonië straks één grote milieuzone



Bericht door seth_space »

Er zijn wel een aantal uitzonderingen ( dit artikel is al eerder hier in een topic naar voren gekomen overigens)

Als je een euro 4 hebt aangeschaft voor 1 januari 2019 ben je vrijgesteld.
Voertuigen die voldoen aan ten minste Euronorm 4, verworven vóór de datum van 1 januari 2019 , op voorwaarde dat ze niet worden overgedragen aan een derde partij, voor een aanvullende periode die wordt bepaald door de regering.
als je:
In lage-emissiezones
Het decreet bepaalt dat gebruikers die erkend “eco-onderhoud” uitvoeren, wat dus betere milieuprestaties garandeert, hun toegangsvergunning met één jaar laten verlengen voor voertuigen waarvoor een conformiteitsattest door een installatie is afgegeven. 'goedgekeurd onderhoud en reparatie.
voor de camperaars met weinig Km'S
Voertuigen die jaarlijks minder dan 3.000 km rijden .
Bovendien kunnen tijdelijke of permanente individuele vrijstellingen worden verleend, afhankelijk van sociaaleconomische criteria en de specifieke situatie van gebruikers, met name mensen die in lage-emissiezones wonen.


https://www.walloniebassesemissions.be/ ... derogation
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
herbybg
Berichten: 1543
Lid geworden op: wo 23 mar 2011, 10:51
Locatie: Absurdistan: O-Vl

Re: Heel Wallonië straks één grote milieuzone



Bericht door herbybg »

Ik zal eraan denken bij de volgende verkiezingen! :sick: :mrgreen:
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Heel Wallonië straks één grote milieuzone



Bericht door EasyBee »

Ga ik toch gewoon geen geld meer uitgeven in de Ardennen. Rijd ik wel met een boog omheen en :wave: nog een keer.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie