Boete bij overladen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Boete bij overladen

Bericht door macfocus »

Niet specifiek België, maar 3 jaar geleden ontsnapten wij aan een controle bij Rotterdam/Brielle.
Campers en caravans. Daar werden er een hoop uitgepikt.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Boete bij overladen

Bericht door 309T16 »

wanneer was dat? overdag? welke maand?
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Boete bij overladen

Bericht door macfocus »

Overdag, zomervakantieperiode op de weg naar Europoort. Jaar zal 2018 geweest zijn.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Boete bij overladen

Bericht door AadenAnke »

Nooit zelf meegemaakt maar een paar keer gezien! A29 bij de parkeerplaats bij de Shell pomp. Net voor bij de afslag Numansdorp richting Zeeland voor de Haringvlietbrug. Wegen, technische controle, openstaande bekeuringen e.d. Meestal op zaterdag net voor de bouwvak. Stond dan een minuut of 10 boven bij het viaduct met de bus tijd af te wachten. Aan de gebaren kon je goed zien wie de sigaar was en dat waren er beest veel zeg maar.

Gr. Aad
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Boete bij overladen

Bericht door Vopper »

Jan Pieter schreef:
za 26 sep 2020, 18:13
Vandaag rij ik thuis weg staat er een auto fout geparkeerd politie erbij net een bekeuring kom ik eraan zegt hij rijd u maar over de stoep ik heb geen gordel om zegt hij niks van dus nu allemaal ook de gordel maar niet meer om Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die dwangbuis draag ik sinds de plicht al niet, in al die jaren maar 2 keer bekeurd. :-B (en rijd niet alleen rondjes om de kerk)
Ben er niet trots op, maar vind het een ellendig ding. Kom maar op met de reacties :-B
1mei dag van het pensioen🤓
metatoon
Berichten: 9689
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Boete bij overladen

Bericht door metatoon »

Als je andere mensen voor 100 procent geen verdriet of enig nadeel zou kunnen garanderen.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Boete bij overladen

Bericht door Vopper »

tonic schreef:
za 26 sep 2020, 18:11
Helaas maken fabrikanten met enige regelmaat campers die nauwelijks legaal zijn te rijden???!!

Zou moeten zijn: Helaas koopt de consument met enige regelmaat campers die in hun geval nauwelijks legaal zijn te rijden. Want als de consument het niet vraagt wordt het niet gemaakt. Maar die consument wil meer, meer , meer en groot, groter, grootst. Iets met kip en ei.

Iemand heeft een bedrijf en moet bedrijfswagens hebben. Dan kijken ze eerst wat ze moeten vervoeren, hoe groot is het en wat weegt het.
Daarbij wordt het voertuig gekozen. Je hebt van die mooie bakwagens ook wel meubelbakjes genoemd. Zo'n handig laadklepje eraan. Maar een laadvermogen van 150kg dus niks "meubelbak". Een bedrijf die in luchtballonen of piepschuim handelt kan er wat mee. Een potgrondhandel, ijzerhandelaar of verhuisbedrijf kan er helemaal niks mee. Toch worden ze gebouwd door de fabrikant speciaal voor bedrijven welke lichte volumes moeten vervoeren.
Zo is het ook met campers, je zult jezelf eerst de vraag moeten stellen wat wil ik allemaal meenemen? Hoeveel personen, huisdieren? Alleen paar weekjes naar de zon? dus weinig kleding. Of langere tijd ook naar koude gebieden? dus veel kleding of toch naar de naturisten camping?. Fietsen? elektrische fietsen? Brommers? langere tijd off grid of op de camping? Douchen aan boord of op de camping? Wintersport? Misschien elke dag uit eten dus weinig proviand? Gekke hobby's die gewicht slurpen? Airco's? levelsysteem? Oven,afwasmachine of zonnebank?
De antwoorden zijn voor elke gebruiker anders en zo vraagt dat misschien een andere camper.
Maar nu kopen we een witte doos en nemen we mee wat erin past, en daarna zijn er een paar die gaan denken. Of we gebruiken een kansberekening.
Dat is weer echte handelspraat :bang: Als er maar 150 kg laadvermogen is valt er niet met 2 pers. in te rijden. Een grote camper wordt i.h.a. niet door maar 1 pers. gebruikt. :bang: . Dus de klant wordt wel degelijk bewust belazerd :evil:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Boete bij overladen

Bericht door Vopper »

bently schreef:
zo 27 sep 2020, 20:23
Schepen werden steeds groter. Er werden zelfs nieuwe sluizen voor gemaakt !
Traktoren en machines worden steeds groter. Er worden zelfs wegen voor verbreedt.
Er zullen beslist nog meer van deze voorbeelden zijn, maar ik wil maar zeggen .
Was dat maar, hier in de Achterhoek zijn de wegen geen millimeter breder gemaakt :bang: , de wegen in het buitengebied dus. De trekkers en machines worden inderdaad steeds lomper en sneller. En de berijders van deze logge gevaarten zijn vaak jonge gastjes met uiteraard de telefoon aan de kop die je vaak rakelings voorbij scheuren :bang: :bang: die burgers moeten maar aan de kant, ze denken nog steeds dat het platteland van hun is.
En maar klagen dat ze het slecht hebben, met de boerendemonstraties zag je niet 1 kleine trekker ertussen, alleen maar lompe 4wd trekkers en meestal blijft het niet bij 1 trekker per bedrijf. :twisted:
1mei dag van het pensioen🤓
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Boete bij overladen

Bericht door Vertrokken2 »

Vopper schreef:
za 31 okt 2020, 22:37
Jan Pieter schreef:
za 26 sep 2020, 18:13
Vandaag rij ik thuis weg staat er een auto fout geparkeerd politie erbij net een bekeuring kom ik eraan zegt hij rijd u maar over de stoep ik heb geen gordel om zegt hij niks van dus nu allemaal ook de gordel maar niet meer om Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die dwangbuis draag ik sinds de plicht al niet, in al die jaren maar 2 keer bekeurd. :-B (en rijd niet alleen rondjes om de kerk)
Ben er niet trots op, maar vind het een ellendig ding. Kom maar op met de reacties :-B
Zegt de man die orde en tucht propagandeert. Jij praat dus ook voor eigen parochie.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Boete bij overladen

Bericht door jurgenc »

@Vopper
Los van het feit dat indien een inzittende zijn gordel niet draagt, de anderen 1 kans op 6 (vind de referte niet meer terug) meer hebben om dodelijk getroffen geworden door degene zonder autogordel, er bij ongeval ook financiële implicaties zijn.
Zoek o.a. even op gordelkorting.
https://www.juristenkantoor.nl/blog/dra ... selschade/
https://www.sapadvocaten.nl/letselschad ... el-wat-nu/

http://cvisser.info/informatie/aansprak ... ordel.html
https://www.google.be/amp/s/www.inshare ... gordel/amp
Indien je rekent op de airbag, moet ik je ook teleurstellen. De Europese airbag heeft de autogordel nodig om je te redden. Indien je geen autogordel draagt,zal je al met het gezicht tegen het stuur of dashboard hangen alvorens de airbag is geopend. De Amerikaanse airbag opent sneller en zal je dus wel helpen. Alleen heeft deze Amerikaanse airbag hierdoor twee nadelen. Hij moet namelijk “agressiever “ openen. 1. Doordat hij sneller moet kunnen openen, is er een hoger risico op onterechte activatie (vrouw klopt in woede geagiteerd op de claxon op het stuur ==> airbag gaat af). 2. Grotere drukopbouw in het voertuig doordat de airbag sneller moet worden gevuld, gevolg grote kans op overdruk in het voertuig die niet weg kan ==> gehoorschade.
De lichamelijke en financiële schade is voor jouw. De letsels die je aan iemand anders veroorzaakt omdat je tijdens de botsing in het rondvliegt in de auto, daar heeft een ander last van.
Enkele toffe video’s:
https://youtu.be/2_DA-Yhb044
https://youtu.be/Rqb8C0Wt-1Y
Laatst gewijzigd door jurgenc op zo 01 nov 2020, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
H20
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Boete bij overladen

Bericht door Marco Polo »

En dan ook nog overbeladen op pad ;-)
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Boete bij overladen

Bericht door Premiumliner »

Vopper schreef:
za 31 okt 2020, 22:37
Jan Pieter schreef:
za 26 sep 2020, 18:13
Vandaag rij ik thuis weg staat er een auto fout geparkeerd politie erbij net een bekeuring kom ik eraan zegt hij rijd u maar over de stoep ik heb geen gordel om zegt hij niks van dus nu allemaal ook de gordel maar niet meer om Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die dwangbuis draag ik sinds de plicht al niet, in al die jaren maar 2 keer bekeurd. :-B (en rijd niet alleen rondjes om de kerk)
Ben er niet trots op, maar vind het een ellendig ding. Kom maar op met de reacties :-B
Nou..... hier komt ie dan: SUKKEL! :mrgreen:
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Boete bij overladen

Bericht door Vopper »

:lol3: :lol3: De verwachte moraalridders slaan weer toe. :-B

:wave: Vopper.
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Boete bij overladen

Bericht door Dafluc »

En weer on topic aub.
Afbeelding
Gesloten