Boete bij overladen
Re: Boete bij overladen
en wat heeft die lichte bouw voor gevolgen voor de levensduur van de div onderdelen.
ook niet onbelangrijk bij de astronomische bedragen die reserve delen meestal kosten
jos
ook niet onbelangrijk bij de astronomische bedragen die reserve delen meestal kosten
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Boete bij overladen
Hij staat ook in de laatste Promobil.
15 kg zwaarder dan onze Carthago van 6,94m
Is ook wat breder maar smaller dan reguliere campers.
Promobil noemt een laadvermogen tussen de 400 en 800kg voor 4 personen “gemiddeld”
Vanaf 800kg is het laadvermogen voor hun goed.
Voor 2 personen halveren de waardes.
Staat niet bij of dit puur persoonlijke zaken zijn of dat het inclusief accessoires is.
15 kg zwaarder dan onze Carthago van 6,94m
Is ook wat breder maar smaller dan reguliere campers.
Promobil noemt een laadvermogen tussen de 400 en 800kg voor 4 personen “gemiddeld”
Vanaf 800kg is het laadvermogen voor hun goed.
Voor 2 personen halveren de waardes.
Staat niet bij of dit puur persoonlijke zaken zijn of dat het inclusief accessoires is.
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Boete bij overladen
De opgegeven waardes voor leeggewicht hebben een marge van 5%
Op 2890kg leeggewicht zou dit net geen 145kg zijn wat de wagen zwaarder zou kunnen zijn.
De meeste fabrikanten weten het onder de 3% te houden.
In dit geval 87kg wat de wagen meer zou kunnen wegen dan opgegeven.
Op 2890kg leeggewicht zou dit net geen 145kg zijn wat de wagen zwaarder zou kunnen zijn.
De meeste fabrikanten weten het onder de 3% te houden.
In dit geval 87kg wat de wagen meer zou kunnen wegen dan opgegeven.
Re: Boete bij overladen
Ik denk dat we het erover eens kunnen zijn dat een camper met een ledig gewicht van 2890kg zonder geen enkele accessoire nooit fatsoenlijk een 4 persoonscamper kan zijn zonder onder de 3500kg te blijven.
En je moet je zeker de vraag stellen hoe zijn ze tot die 2890kg gekomen? Wat zat er toen wel of niet aan/op/in of achter de camper???
En je moet je zeker de vraag stellen hoe zijn ze tot die 2890kg gekomen? Wat zat er toen wel of niet aan/op/in of achter de camper???
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Boete bij overladen
200 liter vers watertank
50 liter gastank
120 toilet tank optioneel
Doet maar gewoon gelijk op 4500kg
50 liter gastank
120 toilet tank optioneel
Doet maar gewoon gelijk op 4500kg
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Boete bij overladen
Ze willen uit concurrentie overwegingen niet direct vertellen waar de gewichtsbesparing vandaan komt.
Maar, het hefbed is al 30 kg lichter dan gebruikelijk,
Diverse GFK en aluminium componenten zijn toegepast.
En de garage is voorzien van een zelfdragende constructie waardoor een chassis verlenging overbodig is geworden.
Geen loodzuur accu maar Lithium als standaard.
Douchedeur is een plexiglas wandje.
Maar, het hefbed is al 30 kg lichter dan gebruikelijk,
Diverse GFK en aluminium componenten zijn toegepast.
En de garage is voorzien van een zelfdragende constructie waardoor een chassis verlenging overbodig is geworden.
Geen loodzuur accu maar Lithium als standaard.
Douchedeur is een plexiglas wandje.
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Boete bij overladen
Reden van deze ontwikkeling is dat het >3500kg segment in Duitsland niet meer groeit voor N&B en in het buitenland zelfs krimpt.
De jongere kopers hebben vaak de benodigde rijbewijzen niet meer om een zware wagen te rijden.
De jongere kopers hebben vaak de benodigde rijbewijzen niet meer om een zware wagen te rijden.
Re: Boete bij overladen
Juist Marco,en dus word er aan gewerkt, maar op dit forum is het zelden goed,te zwaar niet ,en lichter ook niet...dan ( zoekt) heeft men wel weer iets negatiefs, terwijl 500 kg genoeg is voor de nodige accessoires,die zijn intussen ook lichter geworden,denk aan de accu ! de schotel, de TV,geen ontvanger meer ! , het ligt in deze enkel aan de eigenaar,wat deze er allemaal in stouwt , zelfs ik ben de afgelopen jaren enkele kilo,s kwijt geraakt,maar zo ook mijn Camper..
Hans
- Marco Polo
- Berichten: 27412
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Boete bij overladen
Zeker
Tegenwoordig met de E-bike rage en een hoop gadgets en de daarvoor benodigde electriciteitscentrale op het dak komt het er echter net zo hard weer bij
Reservewieltje mee.
Steeds grotere watertanks.
Etc.
Maar dat is dan niet het probleem van de fabrikant.
Die houd hem netjes onder de 3500kg grens.
Dus bij aanschaf van zowel nieuw als 2e hands zul je toch moeten gaan rekenen.
Maar aan de andere kant kan je er ook alle kanten mee op.
Wil je luxe en alles riant dan praat je over gewicht en moet je je consequenties trekken.
Is het alleen een hok om in te slapen in het warmere seizoen dan is 3500kg prima te doen.
Tegenwoordig met de E-bike rage en een hoop gadgets en de daarvoor benodigde electriciteitscentrale op het dak komt het er echter net zo hard weer bij
Reservewieltje mee.
Steeds grotere watertanks.
Etc.
Maar dat is dan niet het probleem van de fabrikant.
Die houd hem netjes onder de 3500kg grens.
Dus bij aanschaf van zowel nieuw als 2e hands zul je toch moeten gaan rekenen.
Maar aan de andere kant kan je er ook alle kanten mee op.
Wil je luxe en alles riant dan praat je over gewicht en moet je je consequenties trekken.
Is het alleen een hok om in te slapen in het warmere seizoen dan is 3500kg prima te doen.
Re: Boete bij overladen
Misschien is het tijd dat ze in Brussel eens gaan filosoferen om de categorie B met 500 kg te verhogen tot 4000 kg.
De meeste campers zijn met leeggewicht toch al tussen 2850 kg en 3200 kg. Dat laatste leeggewicht is steeds het probleem.
Met categorie B tot 4000 kg zijn alle problemen met overgewicht weg ! En ik neem aan voor de camperbouwers ook.
Weg met dat C1. Als je zwaar wil rijden ga dan voor C. ( Wat altijd al was ).
20 jaar geleden woog een opel kadett ook maar 900 kg. Nu een vergelijkbare klasse al 1150 kg.
Hoe lang bestaat dat al klasse B 3500 kg. We zijn daarmee toch al 40 jaar verder ?
Al met al toch eens een remedie om over na te denken.
De meeste campers zijn met leeggewicht toch al tussen 2850 kg en 3200 kg. Dat laatste leeggewicht is steeds het probleem.
Met categorie B tot 4000 kg zijn alle problemen met overgewicht weg ! En ik neem aan voor de camperbouwers ook.
Weg met dat C1. Als je zwaar wil rijden ga dan voor C. ( Wat altijd al was ).
20 jaar geleden woog een opel kadett ook maar 900 kg. Nu een vergelijkbare klasse al 1150 kg.
Hoe lang bestaat dat al klasse B 3500 kg. We zijn daarmee toch al 40 jaar verder ?
Al met al toch eens een remedie om over na te denken.
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Re: Boete bij overladen
Dat probleem zal ook dan maar héél tijdelijk opgelost zijn dan zitten we binnen de kortste keren tegen die 4000 kilo aan te hikken.
En al verhogen ze het rijbewijs gewicht dan nog mogen de meeste campers niet over de 3500 kilo
Wat is nu het probleem om gewoon je C rijbewijs te halen en als je dan zwaarder wil rijden de camper aan te schaffen die het beoogde gewicht aan kan.
En al verhogen ze het rijbewijs gewicht dan nog mogen de meeste campers niet over de 3500 kilo
Wat is nu het probleem om gewoon je C rijbewijs te halen en als je dan zwaarder wil rijden de camper aan te schaffen die het beoogde gewicht aan kan.
Re: Boete bij overladen
of niet zo veel onzin meeslepen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Boete bij overladen
Hebben jullie toch maar 10 en 15 minuten nodig gehad om daarover na te denken. Misschien eens een beetje verder denken ?
Alsof je effe een andere camper koopt
Alsof je effe een andere camper koopt
Groeten, Henk Geurts
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008
http://mooimooimoi.blogspot.nl/
http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Re: Boete bij overladen
Ik dacht altijd dat de mens zich aan de eenmaal gestelde regels en wetten diende te houden, maar begrijp/lees ik het nu goed dat de gestelde regels en wetten maar aangepast moeten worden aan de groep mensen die een camper hebben? Beetje vreemd lijk mij als we dat overal op gaan toepassen.
Gr. Aad
Gr. Aad