Theorie C1 via de NKC?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Marco Polo »

Gefeliciteerd met je nieuwe rijbewijs!
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door EasyBee »

@coralfan. Gefeliciteerd.
Maar reed je dan tot nu toe met een camper die op papier meer mag hebben dan 3500 kg zonder C rijbewijs of heb je nu C rijbewijs maar mag je camper nog steeds maar 3500 kg hebben volgens kentekenbewijs? Want dat moet beide mogen.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Marco Polo »

Zie bericht 9 in dit topic ;-)
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8369
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door EasyBee »

Beantwoord de vraag niet. Staat die camper nu op toegestaan max 3500 of is hij al opgehoogd naar toegestaan 3800?
Als hij technisch 3800 mag hebben maar hij staat op toegestaan 3500, heb je bij controle nog steeds overgewicht, ook met je C rijbewijs.
Op sommige plekken gelden regels en betaal ook tol op gewicht.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Coralfan
Berichten: 35
Lid geworden op: za 24 okt 2020, 16:19

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Coralfan »

De camper (adria coral 670) is technisch al goedgekeurd voor 3800 kg (technische max massa), echter op het bijbehorende kenteken staat nu dat de toegestane max massa 3500kg is, zodat je met een een B rijbewijs kunt rijden.

Volgende week kan ik het nieuwe C1 rijbewijs bij de gemeente ophalen en dan vraag ik een nieuw kenteken bewijs aan bij de RDW waar de toegestane max massa 3800 kg wordt, je hebt dan wel een C1 rijbewijs nodig om er in te mogen rijden. De kosten zijn ongeveer 60 euro want er is geen technische herkeuring nodig en het kan gewoon online.

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat die 3800kg voor de adria nog kan worden verhoogd door luchtvering te plaatsen onder de achteras, maar dat moet dan wel van het merk VB semiair zijn. Die hebben dit systeem namelijk technisch laten keuren bij de RDW en met die technische documentatie kun je dan boven de 4000 komen, kost wel wat meer natuurlijk.

Ik heb die VB luchtvering al onder de achteras, maar dat was voor het verbeteren van de rijeigenschappen en je kunt de gewichtsverdeling voor en achteras mooi verdelen. Ik heb die extra verhoging niet nodig, want in het meest ongunstige geval, dus met volle dieseltank, watertank, 2 gasflessen enz. kom ik niet boven de 3700 kg uit.
Robson
Berichten: 5
Lid geworden op: di 18 aug 2020, 20:12

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Robson »

Ik probeer de theorievragen te oefenen via NKC, maar op een op andere manier herkent het systeem ons lidnummer niet. Iemand een tip?
Tiemen
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Tiemen »

Gewoon even contact opnemen met de NKC. Ze helpen je verder. Mijn echtgenote is, na contact met NKC, hiermee hartstikke goed geholpen door hun. En uiteindelijk geslaagd!!
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
Tiemen
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 19 jul 2020, 22:12
Locatie: Zwolle

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Tiemen »

Gewoon even contact opnemen met de NKC. Ze helpen je verder. Mijn echtgenote is, na contact met NKC, hiermee hartstikke goed geholpen door hun. En uiteindelijk geslaagd!!
Hymer T 780 Mercedes Benz met 170 pk motor. MTM 4500kg. Zonnepanelen 390 WP, HH accu 150 Ah Lithium in combi met 95 Ah AGM accu. Hpc levelsysteem
Erwin_L
Berichten: 33
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 0:18

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Erwin_L »

Let Op!
Ben je bril dragend en staat dit nog niet vermeld op je B rijbewijs? Dan wordt na de medische keuring voor c/c1 je b rijbewijs ongeldig verklaard. Je hebt 2 weken de tijd om een nieuwe aan te vragen. Haal je daarna je c/c1 rijbewijs kun je nog een keer een nieuw rijbewijs aanvragen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Marco Polo »

Is weer nieuw dan.
Was 4 jaar geleden nog niet.
Hangt misschien ook van de oogafwijking af?
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10098
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Peter LMC »

Hangt er vanaf of je keuringsarts vind dat je zonder bril nog wel/niet voldoende ziet.
En dit wordt dan vermeld.
Erwin_L
Berichten: 33
Lid geworden op: do 06 sep 2018, 0:18

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Erwin_L »

Geen opmerking van de keuringsarts. Die heeft alles netjes met mij besproken. -2,75 en -3 is toch niet extreem lijkt mij.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Marco Polo »

5 jaar geleden voor het eerst voor C gekeurd.
Zie niks zonder bril - ook met de keuringsarts besproken - maar heeft nog 6 maanden geduurd voor het rijbewijs er was.
Geen opmerkingen gehad van het CBR.
B rijbewijs bleef onbeperkt geldig.
Nadat C erbij is gekomen is ook voor B code 05 (?) op het rijbewijs verschenen.

Vandaar dat dit voor mij persoonlijk nieuw is ;-)
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door willemzon »

Bij mij precies zo

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Plaats reactie