Theorie C1 via de NKC?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Coralfan
Berichten: 35
Lid geworden op: za 24 okt 2020, 16:19

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door Coralfan »

Op mijn nieuwe rijbewijs staat nu code 01 voor B, C1, T en BE, maar niet voor AM (brommer).
Ik kan de testkaart bij de arts niet lezen zonder bril, heb -5 dus veraf wordt vaag en dichtbij wordt scherp.
Kan goed een boek lezen zonder bril, maar moeilijker de handdoek terugvinden op het strand.
Blijkbaar hoef je op een brommer geen goed zicht te hebben, vreemd.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Theorie C1 via de NKC?



Bericht door B1gcheese »

Die code is niet zo bijzonder, heb ik ook. De keuringsarts vond het jammer, want als ik nog één rij met kleine lettertjes had kunnen lezen had ik die code niet gekregen. Maar dat ging gewoonweg niet.

Ik liep bij verlengen tegen een probleem aan nadat ik mijn aanvraag had ingestuurd bij CBR, ik werd maar niet doorverwezen voor een keuring. Na enkele maanden een klacht ingediend, wat bleek? Wegens die code voor de verplichte bril had iemand mij op de stapel 'bijzondere gevallen' gelegd en lag mijn aanvraag daar stof te vangen. Nadat de klacht in behandeling was genomen ging het snel, ik werd doorgestuurd voor een medische keuring en een week later was ik gekeurd en kon ik mijn rijbewijs verlengen.

Nog een tip als je C1 gaat halen: een aantal rijscholen geeft 10% korting als je lid bent van de NKC.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie