Zicht op bovenkant camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door jansloos »

Hoe doen ze dat bij de pleziervaart, met lage bruggen?

Zo kun je toch ook een camera opstellen?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22859
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door PaulBng »

Neen.
Bij pleziervaart sta je doorgaans achterop.
Als je over het hoogste punt van de boot naar de brug kijkt, en je kunt de onderkant zien, kun je er onderdoor.
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door jansloos »

Kan dat niet ook met een camera?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door FrankJC »

Op goede waterkaarten staan de doorvaarthoogtes van bruggen vermeld dus als je je eigen hoogte weet is er geen probleem.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22859
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door PaulBng »

We dwalen nogal af, maar..
Dan moet je daar wel op kijken.
Je wil niet weten wat ik hier al niet heb zien sneuvelen. Zien omkeren.
Inclusief hersenschuddingen en schedelbasis fracturen.
Gewoon ff opletten.
En soms lukt dat niet....
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door Arie55 »

jansloos schreef:
di 22 sep 2020, 14:00
Kan dat niet ook met een camera?
daar gaf ik op pag.2 al een uiteenzetting met schrappie voor. Een camera vertekend het beeld. Want, wat kan nog net wel of net niet. Een camera 'kijkt' met een openingshoek.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door jansloos »

PaulBng schreef:
di 22 sep 2020, 16:54
Gewoon ff opletten.
En soms lukt dat niet....
Dus net als met de camper 😂

Zijn we weer rond.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door Vertrokken2 »

Hij kan toch gewoon zijn vrouw op het dak zetten? Desnoods alleen haar hoofd door het luik. Als het mis gaat hoort ie het vanzelf.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door jansloos »

Hoeveel vrouwen neem je dan mee?
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door Vertrokken2 »

Ik maar eentje, maar mss heeft Charm er meer.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door isoplus »

Ik had op onze Hymer een prima duo camera achter en dus prima zicht, op de trekhaak en achter de aanhanger.
In Zarautz op de camping 07.00 uur,, mijn bijrijder gaat afrekenen en zegt: " Red je het wel alleen, het is wat nevelig en grijs buiten" " Ja mevrouw dat was het gisteren ook, ik zie je boven, daar gooi ik ook nog ff het pleetje leeg"
De dag ervoor hadden we op een stoffig spoor gereden, dat was ik even vergeten.
Starten, de achteruit inleggen en zachtjes achteruit rijden, de camera toont een prachtig nevelig beeld zonder silhouetten, over het bed kan ik door de achterruit kijken, zelfde beeld. In de beide spiegels is geen obstakel te zien!
Na ongeveer 1,0 meter komt het spul krakend tot stilstaand en de Belg die tegenover ons staat krijgt een grijns van oor tot oor.
Ik was even vergeten dat er nog een klein berkje stond precies midden achter de aanhanger, dus de hele lichtbalk in puin en de camping een berkje minder.
Met veel plakband en bij elkaar geraapte plastic scherven hebben we de rijverlichting weer werkend gemaakt en zijn vrolijk verder gereisd richting Algarve alwaar ik het spulletje nog eens klem reed op een brug in een bocht, er zat dus ook een bocht in de brug. Dat gaf een oorverdovend gekrijs maar er was geen andere oplossing dan doorrijden omdat terug er al helemaal niet in zat. We stroopten het eraf met een verwrongen instap gedoe en we misten wat van de toch al overbodige Hymer schorten aan de zijkant.
Camper rijden is leuk maar je moet wel inkalkuleren dat er soms wat mis kan gaan en vaak is het verstandig om kleine schades maar zelf te betalen, ook daar leer je van, vooral als het een beetje pijn doet in je schatkist.
Ik kan toch echt wel aardig autorijden maar soms ben je te vlug of net even te laat, een ongeluk zit in een klein hoekje en kleine hoekjes zijn er genoeg.
Charm kan vast wel camper rijden en ook nog wel met een aanhanger erachter .:cheers:
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door isoplus »

jansloos schreef:
di 22 sep 2020, 11:59
Hoe doen ze dat bij de pleziervaart, met lage bruggen?

Zo kun je toch ook een camera opstellen?
Op mijn bootje zit een geusje op de bak, dat geusje wappert aan een stok met bovenop een kloot, als die kloot onder de brug door kan kan de rest van de boot er ook onderdoor.
Niet iedere boot heeft dat dus...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zicht op bovenkant camper



Bericht door Marco Polo »

isoplus schreef:Ik had op onze Hymer een prima duo camera achter en dus prima zicht, op de trekhaak en achter de aanhanger.
In Zarautz op de camping 07.00 uur,, mijn bijrijder gaat afrekenen en zegt: " Red je het wel alleen, het is wat nevelig en grijs buiten" " Ja mevrouw dat was het gisteren ook, ik zie je boven, daar gooi ik ook nog ff het pleetje leeg"
De dag ervoor hadden we op een stoffig spoor gereden, dat was ik even vergeten.
Starten, de achteruit inleggen en zachtjes achteruit rijden, de camera toont een prachtig nevelig beeld zonder silhouetten, over het bed kan ik door de achterruit kijken, zelfde beeld. In de beide spiegels is geen obstakel te zien!
Na ongeveer 1,0 meter komt het spul krakend tot stilstaand en de Belg die tegenover ons staat krijgt een grijns van oor tot oor.
Ik was even vergeten dat er nog een klein berkje stond precies midden achter de aanhanger, dus de hele lichtbalk in puin en de camping een berkje minder.
Met veel plakband en bij elkaar geraapte plastic scherven hebben we de rijverlichting weer werkend gemaakt en zijn vrolijk verder gereisd richting Algarve alwaar ik het spulletje nog eens klem reed op een brug in een bocht, er zat dus ook een bocht in de brug. Dat gaf een oorverdovend gekrijs maar er was geen andere oplossing dan doorrijden omdat terug er al helemaal niet in zat. We stroopten het eraf met een verwrongen instap gedoe en we misten wat van de toch al overbodige Hymer schorten aan de zijkant.
Camper rijden is leuk maar je moet wel inkalkuleren dat er soms wat mis kan gaan en vaak is het verstandig om kleine schades maar zelf te betalen, ook daar leer je van, vooral als het een beetje pijn doet in je schatkist.
Ik kan toch echt wel aardig autorijden maar soms ben je te vlug of net even te laat, een ongeluk zit in een klein hoekje en kleine hoekjes zijn er genoeg.
Charm kan vast wel camper rijden en ook nog wel met een aanhanger erachter .:cheers:
Maar goed dat je geen inspectierondje rond de combinatie had gelopen voor vertrek. Was je over het berkje gestruikeld en nog op je snufferd gegaan ook :D :D :P
De meeste van ons blijven echter amateurtjes en zoals Bob (Diesel) al gezegd heeft, zelfs bij de profi’s gaat het soms mis.
Maar wel weer zonde geld natuurlijk.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door isoplus »

Ja precies de spijker op de kop! In Zarautz blijven we altijd maar 1 nacht en pakken niets uit of eraf.
Ik had het spul achterwaarts, op aanwijzing van de beheerder, het veld opgereden.
Het was stormachtig weer met code geel, dus ik ben bij aankomst en tot mijn schande bij vertrek niet rondom het spul gelopen.
Gauw de walstroom aangesloten, kachel aan en binnen gaan zitten kleumen.
Dat achteruit rijden was helemaal niet nodig, maar we stonden op die gele keggen dus ik liet de camper gewoon te ver achteruit lopen.
Voor alles is altijd wel een verklaring te vinden :wink:
Plaats reactie