Zicht op bovenkant camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door Bob Diesel »

Schaduwnetten niet meer aanwezig in SP ,,wel de draad waar deze aan op gehangen word
beetje zon in je ogen ,dus niet te zien , je hoort iets schuren terwijl je niks gezien hebt
bijna de sat schotel onthoofd :bang:

en dat paaltje/boompje precies midden achter in de dode hoek
ook al getikt , :oops: gelukkig geen schade

en ook al over het blok geschoten ,slaat om en duwt rechtsvoor de bumper los
was een kwartier zweten voor die weer goed zat, en een zichtbaar plekje in het kunstof

kan gewoon gebeuren, bij de een alleen iedere reis :clap: ,en bij een ander iets minder :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Zicht op bovenkant camper



Bericht door Charm »

Charm schreef:
zo 20 sep 2020, 21:45
Onze nieuwe camper heeft zijn maagdelijkheid verloren deze week. In Sint Annaparochie kregen we het aan de stok met een omleidingsbord dat na later bleek, enigszins overhelde en daardoor met de bovenkant deels over de rijbaan hing. Een oorverdovend lawaai was het gevolg en we waren volledig overvallen. We hadden geen idee wat er aan de hand was en in de ontstane verwarring schampten we vervolgens ook nog een betonnen pilaar op de hoek van het kruispunt. Welkom in Sint Annaparochie :bang:

We willen toch wel wat meer zicht nu op de bovenkant van de camper en zoeken opzetspiegels o.i.d. hiervoor. Iemand een idee?

PS. We hebben de gemeente een mail gestuurd met de vraag aansprakelijkheid te erkennen. De schade door het bord valt gelukkig mee. Met poetswerk hebben we de (gele) strepen over de gehele breedte voldoende kunnen verwijderen. Het breedte markeringslicht aan de achterkant was verbrijzeld en heb ik inmiddels in bestelling staan. De schade aan de onderkant door de betonnen pilaar is een ander verhaal. Die behoeft een professionele inzet. We zijn goed verzekerd maar overwegen toch deze schade uit eigen zak te betalen eea natuurlijk afhankelijk van de hoogte van het schadebedrag.
Een update over de schadeclaim: zowel mijn verzekering als de verzekering van de tegenpartij stellen dat wij de vrachtwagenchauffeur aansprakelijk moeten stellen. Hij heeft ons gehinderd door op onze weghelft te gaan rijden. Omdat wij geen gegevens van de truck hebben en geen getuigen hebben genoteerd, moeten we het hierbij laten.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    isoplus
    Berichten: 6383
    Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
    Locatie: Achterhoek

    Re: Zicht op bovenkant camper



    Bericht door isoplus »

    Toch maar met zo'n dashcam-ding gaan rijden?
    Het is natuurlijk niet te doen om van al het verkeer, dat je weleens hindert, de gegevens te noteren.
    Dash-camera voor en achter, kleine investering, maar dan kunnen de verzekeringsmannen het verder samen uitvechten :wink:
    AadenAnke
    Berichten: 13248
    Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
    Locatie: Hoekse Waard

    Re: Zicht op bovenkant camper



    Bericht door AadenAnke »

    Beste Charm, zoiet gebeurd zelfs de beste stuurlui weleens :oops: helaas hè ik zelf heb een paar jaar rijles gegeven en nooit begrepen dat leerlingen dwars door een auto heen keken en die niet zagen! Tot de dag dat ik met de OV bus rechtsaf een doorgaande voorrangsweg weg opdraaide en een hoop getoeter gepiep van banden en gegil in mijn bus hoorde. Ik begreep niet waar die truc met oplegger (van de Mark) vandaan kwam :oops: :oops: hij stond gelukkig nog een 20 cm van me af boos op zijn voorhoofd te wijzen en ik met een rooie kop gebaren van sorry niet gezien. Verder rijdend zegt een passagier ik snap het niet ik zie je kijken en je rijdt gewoon de kruising op ben je blind of je bril kwijt :sick:
    Moraal is dat je zoveel dingen zie en je daar door soms iets over het hooft zie. Er is een alweer behoorlijk oud onderzoek van de SWOF waaruit bleek dat maar 70% van de verkeersborden gezien worden omdat we teveel dingen moeten zien daardoor selecteren we en missen soms net dat ene ding. Kort om iedereen in het wordt met enige regelmaat gered in het verkeer en redt zelf weer anderen. Zolang dat laatste de overhand heeft en houd en dat je het eerste mee krijgt van shit goed dat die ander oplette gaat het wel goed en schamen dat hoef pas als je het bewust gaat doen.

    Gr. Aad
    Gebruikersavatar
    Marco Polo
    Berichten: 27452
    Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
    Locatie: Wageningen

    Re: Zicht op bovenkant camper



    Bericht door Marco Polo »

    Aan de andere kant is dit vaak wel een bron van hele vervelende ongelukken.
    Objecten (ook levende wezens) die “spontaan” aan de rechterzijde van het voertuig opduiken.
    Gebruikersavatar
    Charm
    Berichten: 3453
    Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

    Re: Zicht op bovenkant camper



    Bericht door Charm »

    Gelukkig géén man overboord. Wij hadden al snel besloten de schade voor eigen rekening te nemen. Enige tijd later toch een poging gedaan deze te verhalen onder het mom van: niet geschoten, is altijd mis. Alles ziet er inmiddels weer Pico Bello uit. Hulde aan de schadeherstel professionals want wij vinden het vakwerk.

    Tja die dashcam: die had ik toen nog niet aangebracht in deze nieuwe camper. Nu inmiddels wel...
      --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

      Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
      Gebruikersavatar
      PaulBng
      Berichten: 22856
      Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
      Locatie: Leiden

      Re: Zicht op bovenkant camper



      Bericht door PaulBng »

      Charm,

      Heb je het waarborgfonds geprobeerd?


      Paul
      AadenAnke
      Berichten: 13248
      Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
      Locatie: Hoekse Waard

      Re: Zicht op bovenkant camper



      Bericht door AadenAnke »

      Waarborgfonds is alleen voor onbekende of onverzekerde dader

      Gr. Aad
      NoStress
      Berichten: 769
      Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
      Locatie: geen

      Re: Zicht op bovenkant camper



      Bericht door NoStress »

      Afbeelding
      Laatst gewijzigd door NoStress op di 18 okt 2022, 9:20, 2 keer totaal gewijzigd.
      Gebruikersavatar
      Peter LMC
      Berichten: 10166
      Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
      Locatie: Parel van de kempen
      Contacteer:

      Re: Zicht op bovenkant camper



      Bericht door Peter LMC »

      Staat er ook niet ergens bij dat als je zelf ervoor verzekerd bent , bv Vol casco,
      dat je dan daar je schade moet verhalen.
      Gebruikersavatar
      PaulBng
      Berichten: 22856
      Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
      Locatie: Leiden

      Re: Zicht op bovenkant camper



      Bericht door PaulBng »

      Dat klopt.

      Ik heb er ooit succesvol geclaimd na een calamiteit veroorzaakt door een andere weggebruiker, die het zelf wrs niet eens doorhad.

      Eigen verzekering accepteerde de claim niet. Die weigering moet je overleggen.


      Paul
      Plaats reactie