VW Grand California of ...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Ramonn
Berichten: 78
Lid geworden op: do 17 sep 2020, 11:28

Re: VW Grand California of ...



Bericht door Ramonn »

kampertjes schreef:
wo 23 sep 2020, 12:18
Toen onze kinderen klein waren hebben we 2 T3 hefdak campertjes versleten. Al vrij jong sliepen ze meestal in hun eigen tentje. Meestal hadden we ook nog een bustent er voor, dat voorkomt dat je eindeloos spullen aant verplaatsen bent. Overdag met busje op stap is met kleine kinderen ideaal. Ze kunnen ff slaapje doen, koelkast, water, pleetje enz, We gebruikten de busjes ook als gezinsauto, ideaal eigenlijk.
Toen ze ouder werden, wilden ze graag wat langer op één camping blijven vanwege “vriendjes en vriendinnen”.
Toen ze tieners waren en de bus op was hebben we daarom een jaar of vijf met tent gekampeerd.
Nu ze niet meer mee gaan alweer 6 jaar een Possl Roadcruiser naar alle tevredenheid. Daarvoor nog 2 VW Californië’s gehad T4 en T5, maar dat was geen succes. Wat een ellende heb ik met die dingen gehad! Die fiat blijft tenminste heel.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat de behoeftes met kinderen wellicht wijzigen in de loop der jaren. Je koopt neem ik aan zo’n duur apparaat niet voor 2 of 3 jaar. En je hoeft echt niet te twijfelen aan een ducato. Is een buscamper met hefdak niks voor je? Bijna alle modellen kun je bestellen met hefdak.
dank voor de tips. Juist vanwege de langere termijn kijk ik ook naar een maatje groter.
Wij hebben nu beide keren de fietsen meegenomen om lokaal mobiel te blijven. Dat beviel goed. Gaan rijden en terugkeren naar dezelfde plek past voor ons minder. Dag of 5 op 1 plek lijkt me de max. Nu meestal 3 dagen gedaan. Ik snap dat het voor kinderen leuk kan zijn langer op een plek te staan ivm vriendjes. Maar dan hebben ze een beetje pech denk ik. We wonen bewust voor hun in een zeer kinderrijke buurt met veel vriendjes. Anders zou ik liever in de natuur wonen. Die moeten ze dan maar missen op vakantie, krijgen ze natuur voor terug.
Een maat groter vind ik niet geschikt als gezinsauto. Dat zou een VW T.. met hefdak wel zijn, maar die vinden we dus net te klein.

Tent is zeker een goede optie. Maar niet als we veel willen blijven reizen vind ik. En ook niet voor weekendjes weg in de omgeving. Teveel gedoe om dan snel te vertrekken. En dan lijkt me een camper ideaal, zeker voor alle studiedagen en andere schooluitval. Snel naar bos of kust. Dan kan ik nog wat werken op mijn laptop en de kids lekker naar buiten. Maar goed, dat is een beetje hoe mijn droom er uit ziet.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: VW Grand California of ...



Bericht door kampertjes »

Ja, je moet wat te dromen hebben :)
En toch een hefdak transporter met bustent? En zoals ik zei, als gezinsauto? Heeft ons bijzonder goed bevallen. Ander concept, denk er eens over na....Wij pakten m juist snel om ff een nachtje naar Zeeland e.d. En je hebt er zelfs plezier van voor een dagje uit zonder overnachting. Staat niet in de stalling dus hup, zooi er in en weg.
Ramonn
Berichten: 78
Lid geworden op: do 17 sep 2020, 11:28

Re: VW Grand California of ...



Bericht door Ramonn »

Zet je me inderdaad wel weer aan het denken. Financieel natuurlijk ook veel aantrekkelijker met maar 1 auto.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: VW Grand California of ...



Bericht door kampertjes »

Ja, nogal :wink:
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: VW Grand California of ...



Bericht door kampertjes »

En onze laatste Cali was zelfs een 4-motion. Maar nodig? Neu, maar soms handig geweest, je gaat dat ene paadje wel in wat je normaal niet doet.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: VW Grand California of ...



Bericht door travelscout »

Misschien....

Naar mate de auto waarmee ik rijd een lagere dagwaarde heeft,
Ga ik ook zonder 4 motion dat ene paadje wel in.....
Paul.
Ramonn
Berichten: 78
Lid geworden op: do 17 sep 2020, 11:28

Re: VW Grand California of ...



Bericht door Ramonn »

De knoop doorgehakt. We hebben besloten de grand California te kopen. Degene die we deze zomer gehuurd hadden. Dus een bekende auto.
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: VW Grand California of ...



Bericht door rob2 »

:cheers: gefeliciteerd, het lijkt mij een superbus(camper)
Groet,
Rob
Plaats reactie