Voordelen/nadelen dakairco?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door appellover »

Wij houden van stilte,alle geluid stoort eigenlijk,slaande deuren,airco,blaffende honden,radio of tv.
Probeer altijd alleen te staan.
Afbeelding
Hartje zomer 4 augustus 2020,aan het strand niks geen storende airco’s of andere kle... herrie.
Zo’n lekker plekkie 2 weken gebleven in stilte.Overdag 24 en s’nachts 16 graden dus geen airco gemist.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door gjvonk »

Aan de Atlantische kust hebben we ook nog nooit een airco gemist, overigens aan Lac de Salagou ook niet, maar deze zomer was het daar wel extreem heet, helemaal op de CP bij Le Vailhes, omdat die in een enigszins hoefijzervormig kommetje ligt. Airco aan vanaf zonsondergang tot slapen gaan (bedtijd van de buren wil ik ook best wel rekening mee houden hoor) had me daar even ideaal geleken.

Echt niet iedereen is er op uit om een ander maximale overlast te bezorgen ten voordele van eigen comfort of genoegen...ook mensen met een airco, tv, radio, drone, rc model auto, .... niet.

Heb ook wel eens tussen lallende koppels gestaan, die de ene avond de drankvoorraad bij de 1 consumeerden, en de volgende avond bij de ander. En die graag aan de hele cp luidkeels lieten weten hoe gezellig ze het hadden.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door Lambiek »

Lekker man airco tje.

Heb thuis ook
Zou je op vakantie je eigen gaan liggen plagen als het weer eens veel te warm is om te kunnen slapen,
Te Hoge temperaturen komen de laatste jaren in heel Europa voor.
Ook in Nederland.

Lekker met airco tje
Een dutje doen

Lekker voor het hondje als het een keertje veeeeeeel te warm is
(ja dat komt ook voor in Nederland )

Je kunt je campertje gewoon vol in de zon zetten.

Ook geen last van muggen.

Heb ook
Lithium accu . Kan ik ook vrijstaand , airco aantal uren laten draaien indien noodzakelijk.


.
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door McLouis-078 »

Dafluc schreef:
di 15 sep 2020, 13:24
Ach. Gaan we terugslaan? Ik had er toen echt last van ja. Dat heb ik nog nooit gehad van jouw andere voorbeelden. Een deur die 1x dichtslaat tegen een airco die uren bromt is geen vergelijk. Blijkbaar wil je er niet aan dat er airco's zijn die gewoon storend zijn. Prima, maar geef ons daarvan niet de schuld. Zoals ik eerder schreef: er zal best verschil zijn.
Ik was niet bezig met terug slaan oud hoor :wink: Ik geef gewoon aan dat ik nooit reacties of overlast heb ervaren en dat het er altijd gemoedelijk en plezierig aan toe gaat op een camping of CP en dat ik eerder op dit forum ervaar dat camperaars zich aan van alles storen. Vaak zie ik discussies die niet eens met bepaalde vragen te maken hebben en dat is jammer
makkelijk is moeilijk zat
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door kampo »

De eventuele geluidsoverlast heb je toch voornamelijk binnen in je slaap compartiment.
Kan me niet herinneren dat de buren s'nachts overlast hadden.
Of je moet er bovenop gaan zitten en dan nog moet je al een heel luid airco systeem hebben.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door kampo »

appellover schreef:
di 15 sep 2020, 17:57
...Zo’n lekker plekkie 2 weken gebleven in stilte.Overdag 24 en s’nachts 16 graden dus geen airco gemist...
Jea hee dat zijn wel geen airco temperaturen.
Waar ik het over heb met aircobehoeftig is 10°C warmer.
Deze zomer net zoals alle vorige overal in het verder gelegen zuiden.
Al eens in juli/augustus in Cordoba geweest ? Dat ligt in een kom ...
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door Bob Diesel »

kampo schreef:
di 15 sep 2020, 19:59
De eventuele geluidsoverlast heb je toch voornamelijk binnen in je slaap compartiment.
Kan me niet herinneren dat de buren s'nachts overlast hadden.
Of je moet er bovenop gaan zitten en dan nog moet je al een heel luid airco systeem hebben.
als er alleen een heg tussen staat
dan zit je er id boven op
nog maals :idea: :idea: ,, zet hem in een stille omgeving eens uit :idea:
dan hoor je pas hoeveel de herrie voorheen was

En zo,n plek zal je id waarschijnlijk in het rumoerigste land ter wereld in een grote stad niet kunnen ervaren :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door Lambiek »

appellover schreef:Wij houden van stilte,alle geluid stoort eigenlijk,slaande deuren,airco,blaffende honden,radio of tv.
Probeer altijd alleen te staan.
Afbeelding
Hartje zomer 4 augustus 2020,aan het strand niks geen storende airco’s of andere kle... herrie.
Zo’n lekker plekkie 2 weken gebleven in stilte.Overdag 24 en s’nachts 16 graden dus geen airco gemist.
Gr.Ron
Bijzonder

Bij diverse vragen over tv kijken via de schotel of via data ,
schijf je zelf meermaals , via data geen optie voor jou omdat j
De tv wel 8 uur per dag aan staat .....
.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door Dafluc »

Ik beweer uiteraard niet dat iemand met een airco altijd of bewust overlast veroorzaakt. Weet uit ervaring dat het voorkomt. De instelling 'ik zet hem in de zon met de airco aan want dat is fijn voor het hondje' is wel veelzeggend. Maar ik wil best geloven dat er ook stille airco' s zijn. Die geven ook geen reden tot klagen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door Lambiek »


Dafluc schreef:Ik beweer uiteraard niet dat iemand met een airco altijd of bewust overlast veroorzaakt. Weet uit ervaring dat het voorkomt. De instelling 'ik zet hem in de zon met de airco aan want dat is fijn voor het hondje' is wel veelzeggend. Maar ik wil best geloven dat er ook stille airco' s zijn. Die geven ook geen reden tot klagen.
He , dat schreef ik niet ,

De instelling volgens jou ;
ik zet hem in de zon want dat is fijn voor het hondje

De boel verdraaien,
dat is wel veel zeggend over DAFLUC . Zielig
.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door Janpinz »

Doe eens aardig.. :cheers:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door Dafluc »

Nee Lambiek. Jij quote me om vervolgens een deel uit een zin weg te laten. Ik schreef niet dat je hem in de zon zet omdat dat fijn is voor het hondje. De airco is fijn voor het hondje. En je kunt de camper vol in de zon zetten. Ik kan dat niet anders lezen dan dat het fijn is voor jou en je hondje. En dat eventuele overlast er niet toe doet. Dat laatste staat er niet. Maar dat beeld roept jouw tekst wel op. En hee, die schreef je toch echt zelf.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door Lambiek »

Dafluc schreef:Nee Lambiek. Jij quote me om vervolgens een deel uit een zin weg te laten. Ik schreef niet dat je hem in de zon zet omdat dat fijn is voor het hondje. De airco is fijn voor het hondje. En je kunt de camper vol in de zon zetten. Ik kan dat niet anders lezen dan dat het fijn is voor jou en je hondje. En dat eventuele overlast er niet toe doet. Dat laatste staat er niet. Maar dat beeld roept jouw tekst wel op. En hee, die schreef je toch echt zelf.
Nee vriend

Jij plakt mijn zinnen verkeerd aan elkaar. Lijkt de telegraaf wel.
Zodat er een andere context ontstaat.

En ik schreef ook niet dat ik
, of andere met een airco geen rekening houden met eventuele buren.

Dat haal jij blijkbaar ook uit mijn tekst ?? Staat er ook niet.


Er staat wel dat ik eventueel gewoon vrij kan staan met airco x aantal uur aan , (lithium)

Zodat ik makkelijker een vrije plaats vindt met meer ruimte en minder overlast van buren heb.

Want ik hoef niet perse bij te hoge temperaturen een schaduw plekje.
Of een plek waar je zij aan zij staat ivm electra aansluiting.


En er stond wel ;
Lekker voor het hondje als het een keertje veeeeeeel te warm is
(ja dat komt ook voor in Nederland )

Dus als het een KEERTJE veeeel warm is voor het beestje ,

Ook die zin trek je uit zijn context

(Bij normale warme temperaturen kruip hij gewoon onder de camper.
.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Voordelen/nadelen dakairco?



Bericht door appellover »

Zal toch ff reageren.
Niemand zal last hebben van onze tv hoor,je ziet wel waar wij staan,niemand in de omgeving.
We kijken zomers weinig tv,allemaal herhalingen.
Hooguit naar tennis en tour maar was dit jaar ook niet door covid.
Zomers krijgen wij elk jaar 80gb bonus van de provider dus kijken we nieuws via internet op de ipad.
Nadeel op het plekje van de foto was dat de voetdouche was afgesloten waardoor we na een week naar de Intermarche moesten om te lozen en te tanken.
#Kampo, wij hebben tijd zat,kijken niet op paar dagen,dus het weer bepaalt.
Als ik plek zoek kijk ik altijd naar het weer daar,overdag en nachttemperatuur.
Je moet wel tijd genoeg hebben.
Dit jaar gehele Atlantische kust van Spanje en Portugal,vlak langs de kust blijven,100 km binnenland in is het direkt minimaal 10 graden warmer.
We hebben “in plaats van airco” 3 grote usb ventilatoren die we s’avonds aanzetten en overdag met solar laden.
Bij ons dus hele jaar overdag tussen 20 en max 30 graden.
En ga natuurlijk niet zomers naar Cordoba,Sevilla of binnenland van Spanje en Portugal.
Als we oversteken naar huis in Torrevieja zorg ik altijd dat we op hoogte overnachten dus koele nacht en tijdens de rit motorairco.
Natuurlijk zou airco op dak ideaal zijn maar sta nooit aan de paal .
Heb het wel overwogen maar met 200 amp accu ( 100 amp,netto) is het gauw uit met de pret.Zo’n airco zal bij ons juist s’avonds gebruikt worden en dan zijn de panelen op dak in rust helaas.
Zo’n 230 v airco vreet stroom,heb er thuis 3 dus weet wel hoeveel.
Het fijne van camper vind ik dat je zelfverzorgend bent,helaas moet ik na ongeveer week water tanken,rest kan ik minimaal 6 weken vooruit,maar moet wel beetje zon hebben voor de solar.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Plaats reactie