Welke camperbus: advies gevraagd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Zwerverchris
Berichten: 10
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 14:03

Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door Zwerverchris »

Hallo,

Ik ben Chris en ik wil graag een camper kopen. Deels om er zelf mee weg te gaan met mijn vriendin en andere deel evt aan vrienden en familie verhuren.
Mijn oog is gevallen op een Possl 2 win, Adria Twin, Adria Club, Autostrada - dat soort bussen. Met wat gemakken van douche en wc.
Budget max 25k en wil graag vanaf bj 2007.

Hebben jullie advies; waar en wanneer kopen, andere soortgelijke bussen, waar op letten.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8494
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Welke camperbus advies gevraagd



Bericht door EasyBee »

Geen advies over de buscamper, maar bedenk dat bij verhuur het kwarttarief voor de wegenbelasting niet meer geldt (wordt halftarief) en het verzekeren van de camper nog wel een dingetje is. Niet elke verzekeringsmaatschappij accepteert verhuur. Dus de weinige maatschappijen die dat wel accepteren hebben een "aangepast "tarief. Nu kun je dat verhuurverhaal verzwijgen, maar als er een keer wat gebeurt tijdens de verhuur, heb je gezeik.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6332
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Welke camperbus advies gevraagd



Bericht door Bas vd laar »

Geen advies over de buscamper, maar bedenk dat bij verhuur het kwarttarief voor de wegenbelasting niet meer geldt (wordt halftarief)
Dat klopt, maar dat dien je zelf aan te geven, het is aan de verhuurder of hij het risico wil lopen :wink:
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 491
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door HJM »

Hoi Chris,
Onze kochten we, na lang zoeken en kijken in Duitsland. Het invoeren stelt niets voor en de keuze is daar gewoon veel ruimer.
BPM toestanden zal je bij oudere Kastenwagen 8-) niet hebben of bijna niet maar ook dat is een eitje!
Er zijn zat websites en het gaat je zeker meer tijd kosten maar ook serieus geld besparen.
Succes en groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Zwerverchris
Berichten: 10
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 14:03

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door Zwerverchris »

Bedankt voor de info!

Ben nu aan het kijken naar
Possl 2 win
Globecar
Karmann
Weinsberg

Zijn er nog meer van deze soortgelijke bouwers ?
En ik zoek iets rond de 25k vanaf 2007 met onder de 200dkm. (Als dat bestaat)
Verder nog tips om rekening mee tehouden op dit gebied?

Gr chris
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door Charles Franconi »

VIP550
De Haan campers in Tynje.
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door de hoekies »

Waar en wanneer is persoonlijk maar de indeling kun je wel voorkeur in hebben
.Een bus heeft vaak een dwarsbed waar je over elkaar moet iom in bed te komen , kies je voor 6.45 mtr lengte of meer heb je vaak een langs-bed
Kies je voor onder de 6 mtr dus vaak dwarsbed al zijn er ook met langsbed maar dan heb je minder kastruimte.
Verder veel verschillende indelinge bij bussen zoals 2 stoelen kunt draaien of maar 1 stoel omdat de koelkast achter de bestuurderstoel zit
Kijk eens bij buscamper in Culemborg daar zie je verschillende inbouw en krijg je een idee voor je iets koopt waar je spijt van krijgt
Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Zwerverchris
Berichten: 10
Lid geworden op: do 03 sep 2020, 14:03

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door Zwerverchris »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels veel campers gezien en wilde gaan voor een Possl 2win 600cm uit 2009. Echter door alle gekte zijn de prijzen flink hoog en dee zou nu 30.000 kosten. Heeft rond de 200dkm gelopen. Dat vond ik best duur.
Nu heb ik ook een iets jongere globecar gezien. Wel wat duurder.
Uit duitsland importeren was een optie maar ook daar zijn de prijzen best hoog. En het lijkt me lastiger met garantie(claims).

Zit er verschil tussen de possl en globecar qua isolatie?

Dank groet chris
B-san
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 16:13

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door B-san »

Volgens mij zit er qua bouwtechniek geen verschil tussen een Pössl en Globecar omdat het grotendeels dezelfde campers zijn uit dezelfde fabriek.
Hoe mooi de marketingjongens het ook verpakken, er zit überhaupt weinig verschil qua isolatie tussen (fabrieks)buscampers, isolatie blijft toch beperkt in een bus. Ook is het kwaliteitsverschil tussen het ene merk en het andere in buscamperland vrij beperkt. Waar bij de 'grote' campers er veel kwaliteitsverschil zit in de manier van bouwen (zegmaar de 'caravan', met alle voor- en nadelen daarmee samenhangend), is de carrosserie in alle buscampers eigenlijk hetzelfde. Je praat dan puur over een wat hoogwaardiger gebouwd interieur en wat betere/grote voorzieningen qua elektra, koelkast of kachel. Nu ben ik zelf groot voorstander van het kopen van een wat hoger segment camper vanwege de bouwkwaliteit, maar zou bij een buscamper best een iets meer 'budget'-merk aandurven. :cheers:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80416
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door Dafluc »

Wat isolatie betreft is de Zweedse Kabe Van een uitzondering. Die is net zo winterhard als de andere campermodellen van dit merk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door Yvonne57 »

Wij hebben een Trigano eurocamp S, maar die bestaat ook in een iets grotere uitvoering de Eurocamp 1 en 2. Die van ons heeft een zgn. winterpack, dus extra isolatie.Afbeelding
Yvonne
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door Toon »

let vooral goed op rotte plekken in het chassis
daar waar je bobbeltjes onder de lak ziet zitten gouw omdraaien en weg wezen
is hij op enkele plekken onlangs over gespoten geld bovenstaande ook
kijk ook of hij met die tellerstand niet in de verhuur heeft gezeten
is dat het geval moet je niet schrikken van veel olie gebruik
een huurder trapt nogal graag het gas pedaal door de bodem
de camper is toch niet van hem
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22933
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door PaulBng »

Yvonne57 schreef:Wij hebben een Trigano eurocamp S, maar die bestaat ook in een iets grotere uitvoering de Eurocamp 1 en 2. Die van ons heeft een zgn. winterpack, dus extra isolatie.Afbeelding
Die plastic sticker zit ook op mijn buscamper.
Onderzoek heeft uitgewezen dat dat duidt op een verwarmingselement in de vuilwatertank. Verder niets.
Isolatie is belabberd. Heb al anderhalve rol schapenwol toegevoegd...


Paul
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Welke camperbus: advies gevraagd



Bericht door Yvonne57 »

Ah, oké. Zou best kunnen. Gelukkig hebben we een goede Webasto en een extra cover van de Decathlon op ons bed!
Yvonne
Plaats reactie