Nieuwe camper invoeren
Nieuwe camper invoeren
Als je een nieuwe camper invoert, hoe gaat dan dan, normaal moet je het originele Duitse kenteken inleveren bij de rdw, maar bij een nieuwe heb je dat natuurlijk niet.
Normaal moet een camper 6 mnd oud zijn en 6000 km gereden hebben, nu vertelde mij een importbedrijf dat zij dat konden met een 3 maanden oude camper en 3000 km, omdat dit zakelijk was, dit verhaal lijkt mij sterk of zie ik wat over het hoofd.
Vr groet willem
Normaal moet een camper 6 mnd oud zijn en 6000 km gereden hebben, nu vertelde mij een importbedrijf dat zij dat konden met een 3 maanden oude camper en 3000 km, omdat dit zakelijk was, dit verhaal lijkt mij sterk of zie ik wat over het hoofd.
Vr groet willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Nieuwe camper invoeren
Denk dat dan via het CVO gaat (bewijs van conformiteit). Maar die 6 maanden gaan pas in na datum eerste registratie. Dus als de camper nog niet geregistreerd is, en geen kenteken heeft, dan moeten die 6 maanden nog beginnen.
Re: Nieuwe camper invoeren
Als de camper jonger is dan 6 maanden of minder dan 6000km heeft gereden, dan kun je die zonder problemen importeren. Echter beschouwt de fiscus dat als "nieuw" en dus is dan de volledige BPM verschuldigd (zonder afschrijving).
Hou er rekening mee dat als de camper wordt gezien als "nieuw", dat je dan alsnog BTW aangifte moet doen en die ook moet betalen. Dat heeft dus alleen zin als je de camper ook zonder BTW kunt kopen. Door het huidige grote verschil in BTW percentage tussen Duitsland (tijdelijk 16%) en Nederland (21%), is dat dus ook een behoorlijk bedrag dat je moet aftikken.
Hou er rekening mee dat als de camper wordt gezien als "nieuw", dat je dan alsnog BTW aangifte moet doen en die ook moet betalen. Dat heeft dus alleen zin als je de camper ook zonder BTW kunt kopen. Door het huidige grote verschil in BTW percentage tussen Duitsland (tijdelijk 16%) en Nederland (21%), is dat dus ook een behoorlijk bedrag dat je moet aftikken.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
Re: Nieuwe camper invoeren
Dat lijkt mij sterk. Je koopt een nieuwe camper, je betaald hierover rond de 13000 euro bpm, zou dan daarover ook nog 21% btw moeten betalen..
Soms hebben de dealers in dld nog wel eens overjarige modellen te koop staan tegen sterk gereduceerde prijsen, vandaar mijn vraag.
Gr willem
Soms hebben de dealers in dld nog wel eens overjarige modellen te koop staan tegen sterk gereduceerde prijsen, vandaar mijn vraag.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Nieuwe camper invoeren
Als de btw in Duitsland nog niet afgedragen is dan moet dat in Nederland. Bij een nieuwe bus zal dat waarschijnlijk in NL gebeuren. En ja dat zijn flinke bedragen.
Re: Nieuwe camper invoeren
Er staat in dld een bruto en netto prijs, dus je bedoelt als je in dld de brutoprijs afrekend dan is het in nl alleen de bpm betalen.
Willem
Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Re: Nieuwe camper invoeren
Zoals ik het lees in bovenstaande link hoef je in dld geen BTW te betalen en moet je om een factuur met 0% BTW vragen. Anders loop je het risico dat je dubbel betaald.
Re: Nieuwe camper invoeren
Ja nu lees ik het ook, ja dan is het niet lonend om een nieuwe camper in dld te kopen. Want in nl betaal je in ieder geval 5% meer.
Willem
Willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
- DiffRental
- Berichten: 1599
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Nieuwe camper invoeren
Als je nieuw koopt betaal je in het land waar je het voertuig inschrijft de btw. Inmiddels zelf een aantal x gedaan.
Veel Duitse bedrijven willen niet op 0 % factureren want als jij niet het bewijs levert dat jij de btw in eigen land hebt betaald dan krijgen zij de Duitse Fiscus over de vloer. Dus meestal zal je eerst in Duitsland 16% BTW betalen aan de dealer en als je kan aantonen dat je in Nederland nog eens 21% hebt afgetikt krijg je jou 16% hopelijk van de dealer terug.
Het voordeel zit hem in de wagens van +6 maanden oud met +6000 km............................
Veel Duitse bedrijven willen niet op 0 % factureren want als jij niet het bewijs levert dat jij de btw in eigen land hebt betaald dan krijgen zij de Duitse Fiscus over de vloer. Dus meestal zal je eerst in Duitsland 16% BTW betalen aan de dealer en als je kan aantonen dat je in Nederland nog eens 21% hebt afgetikt krijg je jou 16% hopelijk van de dealer terug.
Het voordeel zit hem in de wagens van +6 maanden oud met +6000 km............................
Groeten Peter