Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Arnor
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Arnor »

Het gaat mij vooral om bereikbaarheid. Ik verblijf op onze camperreizen vooral in het buitenland. Het valt me in al die landen op (overigens ook in Nederland) dat je bijvoorbeeld in natuurgebieden en binnenlanden (waar weinig bewoners zijn) nauwelijks bereik hebt en dus aangewezen bent op die offline-modus. De grote steden en voorsteden hebben over het algemeen goed bereik; maar daarbuiten .....
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 430
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door FJM »

Helemaal eens met Arnor.
Tijdens onze reis in Frankrijk afgelopen september werkte de app ook niet. Bij 3G duurt het opstarten echt veels te lang. En alleen 3G komt nog héél veel voor in Frankrijk en dan is de lust er nwel vanaf om de app te gebruiken.
Ik snap gewoon niet waarom die “offline kaarten”-optie er niet vanaf het begin erin geprogrammeerd zit....
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door jurgenc »

Voorlopig maar de kaarten van een drietal landen te downloaden om offline te gebruiken dacht ik.
H20
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Marco Polo »

Heb er nu 7 op staan.
PRO versie

Volgens mij heb ik de eerste offline kaarten gelijk bij de eerste versie al gedownload.
Laatst gewijzigd door Marco Polo op wo 30 sep 2020, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Arnor
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Arnor »

@jurgenc: Het zijn er een paar meer maar de informatie per camperplaats is in geen enkele verhouding tot wat de online-versie last zien.

Daarnaast zijn de gegevens niet meer op extern geheugen te plaatsen zoals in de oude versie. Je smartphone of tablet is zo snel vol.
Laatst gewijzigd door Arnor op wo 30 sep 2020, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Marco Polo »

Op zich is de app nog beste zuinig met data.
Nu voor 7 landen ongeveer 2 GB.
Als ik dit aan Maps.me kaarten zou downloaden zou je een veelvoud (5 a 10 of zelfs meer) moeten downloaden,
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door marjasjaak »

@macfocus:Wij gaan hier zomers met 4 man (waaronder 2 pubers) 3 weken weg, en met onze gezamenlijke 50 GB halen we dat gewoon makkelijk.

Het maakt niet uit of je 1GB,10GB of 50GB data per maand kan gebruiken.
Als je netwerkverbinding door geografische omstandigheden matig is (berggebied, bos, in de natuur..) dan heb je niks aan je 50GB data die je tot je beschikking hebt. De App werkt dan zeer traag of niet.

Wij hebben dat zeer recent nog in Bretagne ondervonden, moesten onderweg switchen van reisdoel.
De tablet offline, je smartphone super traag en je zit te pielen op een klein schermpje.
Nou kan je natuurlijk je smartphone als "wifi hotspot" gebruiken voor je Tablet, maar de App blijft trrrraaaaagggggg.

Het is ook jammer dat de offline kaarten met Android niet meer op je SD card geplaatst kunnen worden.
Als je een wat oudere smartphone hebt met bijvoorbeeld 8 of 16GB geheugen, dan loopt deze snel vol.

Een extra categorie in de App zou handig zijn, nl. is er 4G netwerkverbinding op de CP :lol3:
Laatst gewijzigd door marjasjaak op wo 30 sep 2020, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
tomdejong
Berichten: 975
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door tomdejong »

Ik lees in de play store dat er nu versie 6.0.3 is, vandaag nieuw. Wie weet wat de veranderingen zijn? Ik ga hem pas updaten als het goed werkt!
(heb nu nog de oude, fijne, versie!)
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door macfocus »

marjasjaak schreef:
wo 30 sep 2020, 22:44
@macfocus:Wij gaan hier zomers met 4 man (waaronder 2 pubers) 3 weken weg, en met onze gezamenlijke 50 GB halen we dat gewoon makkelijk.

Het maakt niet uit of je 1GB,10GB of 50GB data per maand kan gebruiken.
Als je netwerkverbinding door geografische omstandigheden matig is (berggebied, bos, in de natuur..) dan heb je niks aan je 50GB data die je tot je beschikking hebt. De App werkt dan zeer traag of niet.

Wij hebben dat zeer recent nog in Bretagne ondervonden, moesten onderweg switchen van reisdoel.
De tablet offline, je smartphone super traag en je zit te pielen op een klein schermpje.
Nou kan je natuurlijk je smartphone als "wifi hotspot" gebruiken voor je Tablet, maar de App blijft trrrraaaaagggggg.
Dat klopt natuurlijk en zal ik ook niet bestrijden. Sterker nog, iets dergelijks heb ik zelf ook eerder aangegeven. Ik reageerde op iemand die het over zijn dure beperkte data had.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Bert
Berichten: 1146
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Bert »

macfocus schreef:Nee hoor, heb ik toen nagevraagd. Is bij Vodafone idd wel geknepen in het buitenland.
Daar geldt bijvoorbeeld je data verdubbelaar niet in het buitenland. Is bij KPN wel.
Vandaar dat ik lekker bij KPN gebleven ben.
Afbeelding


Bert
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door macfocus »

Dat zeg ik (ok het gaat om een deel van, maar goed. Je mag niet alles gebruiken....)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door appellover »

Dat laatste zinnetje “FUP” daar kunnen ze alle kanten mee op.
Er staat nooit wat dat precies inhoud.Maar tv kijken kun je wel vergeten.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door freddorr »

Fup houdt bij de meeste providors in dat je bij een verblijf in het buitenland langer dan 4 maanden moet gaan betalen voor de data. Zij gaan er dan van uit dat je geen domicilie hebt in NL.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Arnor
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?



Bericht door Arnor »

@appellover: Ik heb zelf de indruk dat die FUP redelijk duidelijk is beschreven bij Vodafone. Het gaat om de verhouding van het aantal dagen dat je je abonnement in het buitenland heb gebruikt in vergelijking tot het aantal dagen dat je je abonnement in Nederland hebt gebruikt. Druk op de betreffende link en je weet het.
Plaats reactie