Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
tomdejong
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 17 aug 2014, 19:27
Locatie: Doetinchem

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door tomdejong » zo 20 sep 2020, 17:40

Op het NKC Forum:

https://www.nkcforum.nl/topic/866-advie ... ntact-app/
1) betracht de huidige situatie als een serieuze crisis. Iemand binnen het bestuur van NKC die dit ontkent is niet geschikt als bestuurder.

2) ga met de billen bloot naar jullie (trouwe) leden. Geen mooie praatjes, beloftes of vage toezeggingen en zeker niet bagatelliseren (beledigend) gewoon openheid van zaken. De betreffende tekst in de email van vrijdag is veel te zwak en getuigt niet van blijk van een juiste inschatting van de situatie. Na zoveel kritiek kan niemand nog spreken van een verbeterde app, doe dat dan ook niet. De gebruiker bepaalt wat goed of slecht is, niet de maker. Biedt excuses aan en zeg onmiddellijke actie toe. En laadt dit blijken. Meer openhartige berichten en achtergrond informatie. Wat is nou precies gebeurd?

3) indien technisch mogelijk plaats de oude app terug en indien nodig blokkeer deze voor upload van reviews en foto’s (vermijdt verdere groei van de database) Kun je de oude app niet weer live zetten dan zijn beslist overmoedige ICTers ingehuurd. Indien ja, geef dan de inschattingsfout toe aan je leden.

4) Selecteer circa 10 gebruikers obv hun profiel in de oude app en ontwikkel de nieuwe app met hun samen. Dit is een betaalde app en moet daarom perfect zijn. De oude app was in de ogen van veel leden perfect. Kijk eens naar het leeftijdsprofiel van de gebruikers. Halfbakken software live zetten kun je als bv Google of Facebook maar niet aan betalende klanten!

5) Focus op functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en minder op de opmaak. Jullie klanten verwachten minimaal dezelfde functies in de nieuwe als in de oude app. Eerst nadat deze gerealiseerd zijn begin je met doorontwikkelen.

Dit forum, de reviews in de app stores bij Apple en Google en beslist ook de feedback vanuit de app staan vol met hoog emotionele reacties. Men is verrast, teleurgesteld, voelt zich overgeleverd en is daarom erg boos. De gebruikers begrijpen niet waarom hun dit is aangedaan. Velen zijn op dit moment onderweg met hun camper en gebruiken actief de app. Deze situatie dwingt hun naar alternatief apps uit te kijken. Daarbij leest de concurrent met interesse mee.

Ik wens jullie succes en hoop dat het verlies aan leden beperkt blijft.
--------------
tja, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.....

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 16482
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door Marco Polo » zo 20 sep 2020, 17:46

Denk dat ik gelijk op ga zeggen :D
Gaat nooit meer goed komen ;-)

Maar goed, als je de ingezonden stukken in het NKC blad ziet verbazen dit soort dramatische reacties me niks :P ;D

qtweaker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 16:54

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door qtweaker » zo 20 sep 2020, 17:52

Tja.. De toko loopt in een rap tempo leeg. Van een ontslagen vrijwilliger hoorde ik dat ze daar duizenden leden per jaar verliezen. Hoe kan het ook anders. De tijd van club is voorbij. Het is nu gewoon een soort bedrijf die leeft over de ruggen van ons. ( Althans, van mij niet meer :problem: )
Er komen ook veel betere verzekeringen elders die voordeliger zijn en veel betere voorwaarden hebben.

CasaGarage
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 15:58

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door CasaGarage » zo 20 sep 2020, 17:54

qtweaker schreef:
zo 20 sep 2020, 17:31
Campercontact gebruik ik niet meer aangezien we nu ook overgestapt zijn naar Aveco. Tja.. de app ? Totaal overbodig geworden. Google Maps en Park4Night zijn de koplopers. De informatie klopt beter en je betaalt ook geen contributie meer.
Google maps geeft bij mij alleen campings, doe ik iets fout?

CasaGarage
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 15:58

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door CasaGarage » zo 20 sep 2020, 17:56

qtweaker schreef:
zo 20 sep 2020, 17:52
Tja.. De toko loopt in een rap tempo leeg. Van een ontslagen vrijwilliger hoorde ik dat ze daar duizenden leden per jaar verliezen. Hoe kan het ook anders. De tijd van club is voorbij. Het is nu gewoon een soort bedrijf die leeft over de ruggen van ons. ( Althans, van mij niet meer :problem: )
Er komen ook veel betere verzekeringen elders die voordeliger zijn en veel betere voorwaarden hebben.
Heb jij zoveel schades bij diverse verzekeraars gehad, dat je zo een oordeel kunt vellen?
Of lees je alleen hun advertenties?

qtweaker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 16:54

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door qtweaker » zo 20 sep 2020, 18:32

CasaGarage schreef:
zo 20 sep 2020, 17:54
Google maps geeft bij mij alleen campings, doe ik iets fout?
Alles staat er op
Open Google Maps en type het woord "camperplaats" in. Waar je ook bent, Er ontstaat een enorme rij mogelijkheden. Je hebt daar 3x meer aanneembare reviews. gewoon de hele wereld gratis op je smartphone.
O ja, Dit is de super grote aanvulling op Park4night. https://www.searchforsites.co.uk/ De Britse app die vrijwel heel Europa bestrijkt.
Beide apps zitten ook beter in elkaar. Zeer snel en grote foto's.

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 16482
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door Marco Polo » zo 20 sep 2020, 18:37

En beide online
Als CC zijn offline functionaliteit weer verbeterd gaat dat dus weer een voordeel zijn ten opzichte van bovengenoemde opties.

Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1082
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contact:

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door macfocus » zo 20 sep 2020, 18:57

tomdejong schreef:
zo 20 sep 2020, 17:40
Op het NKC Forum:

https://www.nkcforum.nl/topic/866-advie ... ntact-app/
1) betracht de huidige situatie als een serieuze crisis. Iemand binnen het bestuur van NKC die dit ontkent is niet geschikt als bestuurder.

2) ga met de billen bloot naar jullie (trouwe) leden. Geen mooie praatjes, beloftes of vage toezeggingen en zeker niet bagatelliseren (beledigend) gewoon openheid van zaken. De betreffende tekst in de email van vrijdag is veel te zwak en getuigt niet van blijk van een juiste inschatting van de situatie. Na zoveel kritiek kan niemand nog spreken van een verbeterde app, doe dat dan ook niet. De gebruiker bepaalt wat goed of slecht is, niet de maker. Biedt excuses aan en zeg onmiddellijke actie toe. En laadt dit blijken. Meer openhartige berichten en achtergrond informatie. Wat is nou precies gebeurd?

3) indien technisch mogelijk plaats de oude app terug en indien nodig blokkeer deze voor upload van reviews en foto’s (vermijdt verdere groei van de database) Kun je de oude app niet weer live zetten dan zijn beslist overmoedige ICTers ingehuurd. Indien ja, geef dan de inschattingsfout toe aan je leden.

4) Selecteer circa 10 gebruikers obv hun profiel in de oude app en ontwikkel de nieuwe app met hun samen. Dit is een betaalde app en moet daarom perfect zijn. De oude app was in de ogen van veel leden perfect. Kijk eens naar het leeftijdsprofiel van de gebruikers. Halfbakken software live zetten kun je als bv Google of Facebook maar niet aan betalende klanten!

5) Focus op functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en minder op de opmaak. Jullie klanten verwachten minimaal dezelfde functies in de nieuwe als in de oude app. Eerst nadat deze gerealiseerd zijn begin je met doorontwikkelen.

Dit forum, de reviews in de app stores bij Apple en Google en beslist ook de feedback vanuit de app staan vol met hoog emotionele reacties. Men is verrast, teleurgesteld, voelt zich overgeleverd en is daarom erg boos. De gebruikers begrijpen niet waarom hun dit is aangedaan. Velen zijn op dit moment onderweg met hun camper en gebruiken actief de app. Deze situatie dwingt hun naar alternatief apps uit te kijken. Daarbij leest de concurrent met interesse mee.

Ik wens jullie succes en hoop dat het verlies aan leden beperkt blijft.
Tsja,

Dat is ook gewoon maar de mening van 1 persoon...
Niet dat ik nou vind dat het allemaal de schoonheidsprijs verdient, maar de beste stuurlui....
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)

Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 16482
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door Marco Polo » zo 20 sep 2020, 19:38

Krijgen met de huidige sociale media hausse een enorm platform ;-)

qtweaker
Berichten: 24
Lid geworden op: do 10 sep 2020, 16:54

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door qtweaker » zo 20 sep 2020, 19:43

macfocus schreef:
zo 20 sep 2020, 18:57
tomdejong schreef:
zo 20 sep 2020, 17:40
Op het NKC Forum:

https://www.nkcforum.nl/topic/866-advie ... ntact-app/
1) betracht de huidige situatie als een serieuze crisis. Iemand binnen het bestuur van NKC die dit ontkent is niet geschikt als bestuurder.

2) ga met de billen bloot naar jullie (trouwe) leden. Geen mooie praatjes, beloftes of vage toezeggingen en zeker niet bagatelliseren (beledigend) gewoon openheid van zaken. De betreffende tekst in de email van vrijdag is veel te zwak en getuigt niet van blijk van een juiste inschatting van de situatie. Na zoveel kritiek kan niemand nog spreken van een verbeterde app, doe dat dan ook niet. De gebruiker bepaalt wat goed of slecht is, niet de maker. Biedt excuses aan en zeg onmiddellijke actie toe. En laadt dit blijken. Meer openhartige berichten en achtergrond informatie. Wat is nou precies gebeurd?

3) indien technisch mogelijk plaats de oude app terug en indien nodig blokkeer deze voor upload van reviews en foto’s (vermijdt verdere groei van de database) Kun je de oude app niet weer live zetten dan zijn beslist overmoedige ICTers ingehuurd. Indien ja, geef dan de inschattingsfout toe aan je leden.

4) Selecteer circa 10 gebruikers obv hun profiel in de oude app en ontwikkel de nieuwe app met hun samen. Dit is een betaalde app en moet daarom perfect zijn. De oude app was in de ogen van veel leden perfect. Kijk eens naar het leeftijdsprofiel van de gebruikers. Halfbakken software live zetten kun je als bv Google of Facebook maar niet aan betalende klanten!

5) Focus op functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en minder op de opmaak. Jullie klanten verwachten minimaal dezelfde functies in de nieuwe als in de oude app. Eerst nadat deze gerealiseerd zijn begin je met doorontwikkelen.

Dit forum, de reviews in de app stores bij Apple en Google en beslist ook de feedback vanuit de app staan vol met hoog emotionele reacties. Men is verrast, teleurgesteld, voelt zich overgeleverd en is daarom erg boos. De gebruikers begrijpen niet waarom hun dit is aangedaan. Velen zijn op dit moment onderweg met hun camper en gebruiken actief de app. Deze situatie dwingt hun naar alternatief apps uit te kijken. Daarbij leest de concurrent met interesse mee.

Ik wens jullie succes en hoop dat het verlies aan leden beperkt blijft.
Tsja,

Dat is ook gewoon maar de mening van 1 persoon...
Niet dat ik nou vind dat het allemaal de schoonheidsprijs verdient, maar de beste stuurlui....
Nou dat zou ik niet zeggen. Als je naar dat forum kijkt.., de reviews in de app stores bij Apple en Google dan is het wel erg teleurstellend. Maar zeg nu eerlijk . Wat is nu nog de toegevoegde waarde van nkc. Wij camperaars zijn toch zelfstandig ? Die 3 gehuurde commerciële kamertjes in dat huurpand in Soest wordt in stand gehouden door ons. Ik geef het nu liever aan een goed doel.

willemzon
Berichten: 789
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door willemzon » zo 20 sep 2020, 19:52

qtweaker schreef:
zo 20 sep 2020, 17:52
Tja.. De toko loopt in een rap tempo leeg. Van een ontslagen vrijwilliger hoorde ik dat ze daar duizenden leden per jaar verliezen. Hoe kan het ook anders. De tijd van club is voorbij. Het is nu gewoon een soort bedrijf die leeft over de ruggen van ons. ( Althans, van mij niet meer :problem: )
Er komen ook veel betere verzekeringen elders die voordeliger zijn en veel betere voorwaarden hebben.
De nkc heeft dit jaar 58000 leden. Elk jaar stijgende lijn.
Jou mening is werkelijk nergens op gebaseerd
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)

willemzon
Berichten: 789
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door willemzon » zo 20 sep 2020, 19:55

willemzon schreef:
zo 20 sep 2020, 19:52
qtweaker schreef:
zo 20 sep 2020, 17:52
Tja.. De toko loopt in een rap tempo leeg. Van een ontslagen vrijwilliger hoorde ik dat ze daar duizenden leden per jaar verliezen. Hoe kan het ook anders. De tijd van club is voorbij. Het is nu gewoon een soort bedrijf die leeft over de ruggen van ons. ( Althans, van mij niet meer :problem: )
Er komen ook veel betere verzekeringen elders die voordeliger zijn en veel betere voorwaarden hebben.
De nkc heeft dit jaar 58000 leden. Elk jaar stijgende lijn.
Dus hoe jij daar bij komt, zal wel rancune van die bewuste vrijwilliger wezen.
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)

CasaGarage
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 15:58

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door CasaGarage » zo 20 sep 2020, 20:16

Valt in het niet bij de gebouwen die verzekeraars op jou kosten wegzetten.
En daar lees ik nooit iets over!

CasaGarage
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 17 nov 2019, 15:58

Re: Wat vinden jullie van de nieuwe NKC app Campercontact?

Bericht door CasaGarage » zo 20 sep 2020, 20:22

qtweaker schreef:
zo 20 sep 2020, 18:32
CasaGarage schreef:
zo 20 sep 2020, 17:54
Google maps geeft bij mij alleen campings, doe ik iets fout?
Alles staat er op
Open Google Maps en type het woord "camperplaats" in. Waar je ook bent, Er ontstaat een enorme rij mogelijkheden. Je hebt daar 3x meer aanneembare reviews. gewoon de hele wereld gratis op je smartphone.
O ja, Dit is de super grote aanvulling op Park4night. https://www.searchforsites.co.uk/ De Britse app die vrijwel heel Europa bestrijkt.
Beide apps zitten ook beter in elkaar. Zeer snel en grote foto's.
Ik blijf er bij, dat google maps absoluut geen vervanger kan zijn voor cc. Allemaal campings, glampings, en openbare parkings. Adverteerders bovenaan.

Plaats reactie