Fiets van camper gevallen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 889
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door ekruijsse »

Dit kan iedereen gebeuren volgens mij. Technisch falen, een fietsendief die gestoord wordt of misschien net zelf iets vergeten. We zijn allemaal mensen tenslotte, bezie de 10 pagina's in het 'blunder' topic. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en ik hoop dat de ongelukkige in ieder geval z'n fiets terug heeft, hij zal het er vast niet om gedaan hebben.....
Eugene
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door iSonic »

bently schreef:
zo 23 aug 2020, 9:25
Reageer je nu op jezelf ? Met die laatste zin over die hoes.
Nee die opmerking over fietshoezen was sarcastisch. Als een fietstas namelijk wind vangt dan vangt een hoes vele malen meer wind en als je in de trant door denkt lijkt een hoes me niet verstandig. Zoals gezegd denk ik dat een fiets achter een camper nauwlijks wind vangt.

En ik neem aan dat die mensen ter goeder trouw hebben gehandelt. Ze zullen niet uit ballorigheid een aantal riempjes los gelaten hebben en gehoopt hebben dat het wel goed komt.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Vertrokken2 »

iSonic schreef:
zo 23 aug 2020, 9:02
appellover schreef:
za 22 aug 2020, 20:12
En de tassen hangen er gewoon nog aan,nooit doen vangt te veel wind.Bij mij zitten er 2 stevige kabelsloten aan zal ze nooit verliezen.Mijn vrouw vindt het overdreven maar zal haar dit laten zien,draait ze wel bij.Bedankt.
Gr.Ron
En nu ik erover nadenk: mensen die dan een hoes over hun fiets(en) doen zijn dan wel compleet gestoord!
Helemaal met je eens. Vooral als die hoes alle kanten op kan bollen (een paar extra spanbandjes doet wonderen)
Maar tassen zijn ook link. Die wapperen ook overal heen.
De bestuurder zal het wellicht niet zien. Ik hoop dat dit topic een eye opener is.
En dan hebben we ook nog rieten mandjes. Die zullen best goed vast zitten, maar door de windvang gaat de fiets veel meer bewegen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door jaap van duijn »

@Gobert,

Dit is een onderwerp waar ik mij al jaren (in de caravan tijd) reeds druk om maak.
De fietsen worden nog niet lichter maar zwaarder waardoor dragers extra belast worden en je natuurlijk iets vast moet zetten. Kan fout gaan zo lezen we geregeld.
Mijn / onze fietsen worden op de fiets drager van auto, caravan en camper ontdaan van alle "losse zaken, zoals accu, fiets tas(sen), kinderzitjes en al wat meer is.
Wij rijden ook nooit met een hoes, om zelfde reden dat flapperen en wapperen, want echt strak en vast krijg je het vrijwel nooit - maar zeg nooit nooit.
Verder zet ik de hand rem (zijn er nog fietsen zonder) altijd met bandje vast, waardoor de fiets niet gaat "rijden dwarsscheeps".
En gaat er een 2e riem over iedere band - we hebben een Thule die heeft reeds voorgevormde houder per wiel met bandje, dan meer naar buiten elk wiel ook een bandje.
En een extra spanband van de hijsbeugel die tussen de 2 hangende dragers zit naar achterste fiets steun.
Ja een heel verhaal maar we of ik doe het zo "jaren"en gelukkig nog nooit iets gebeurd, wel zien gebeuren.
En mijn grote voordeel dat je de auto, caravan en camper verlichting de originele dus nog steeds redelijk tot zeer goed blijft zien door de fiets spaken heen.
Vertel ik een oud verhaal lees het niet, en anders doet een ieder zijn voordeel, ik las ergens anders dat iemand over een kinderzitje gereden was, nou die heeft schade niet te krap en op wie verhalen, gezegde is dan snel "je moet afstand houden"

Fijne dag nog Jaap van Duijn.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Toemke »

Niemand doet dit moedwillig, bovendien zijn we allemaal mensen en mensen staan erom bekend al eens een fout te maken, iedereen.

Los van dat, hoezen achterop de camper vind ik persoonlijk een lelijk, rommelig zicht en ik begrijp het ook niet. Je motor of fiets wordt toch ook nat of vuil als je ermee rijdt?
Onze Vespa staat al jaren achter op een open trailer, nooit iets verkeerd gemerkt. Staat trouwens vooraan ook een rieten mand op. Als die er niet afvalt tijdens een rit zal die er zeker niet afvallen achter de 3m hoge camper, uit de wind.
Showroom blinkend houden kun je het toch niet na een paar ritten in het stoffige Zuiden, gaat ie de volgende keer vuil onder de hoes, nog erger.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Gino608D »

Heb je wel eens met een motor achter een camper of vrachtwagen gereden? Je hebt dan heel veel last van turbulentie, dus daar zal je scooter op een trailer ook last van hebben.

Ik reed op de motor nooit achter iemand met een fiets achterop de auto of camper wegens het gevaar van het afvallen van de fiets.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Joske »

ekruijsse schreef:
zo 23 aug 2020, 9:35
Dit kan iedereen gebeuren volgens mij. Technisch falen, een fietsendief die gestoord wordt of misschien net zelf iets vergeten. We zijn allemaal mensen tenslotte, bezie de 10 pagina's in het 'blunder' topic. Een gewaarschuwd mens telt voor twee en ik hoop dat de ongelukkige in ieder geval z'n fiets terug heeft, hij zal het er vast niet om gedaan hebben.....
En hier ben ik het helemaal mee eens.
Opvallend veel commentaar met als inhoud: mij overkomt dit niet. Zelfs een met een blad vol "gebruiksaanwijzing fiets vastzetten" .
En afstandhouden?
Ooit voor mij een surfplank zelfstandig zien worden, klapte helemaal kapot: 3 rijbanen breed lag de rotzooi met allemaal slingerende auto's!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Will
Berichten: 3529
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Will »

Niemand doet dit moedwillig, bovendien zijn we allemaal mensen en mensen staan erom bekend al eens een fout te maken, iedereen.
Wie zeg dat er een fout is gemaakt, er wordt maar raak gegokt.

Vier jaar geleden vlak voor een tunnel bij het Iseomeer lagen mijn fietsen eraf door een een hoop getoeter werd ik er op geatendeerd.
Wat bleek er was een bout losgerammelt van het fietsenrek foutje van de fabrikant.
Foto's gemaakt van het geheel zoals de kapotte fietsen en beschadiging aan de camper.
E-mailtjes gestuurd met foto's naar deze firma nooit meer wat van gehoord.
Probeer je eens in te denken dat het in de tunnel was gebeurd met al die auto's achter ons aan.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Toemke »

Will schreef:
zo 23 aug 2020, 12:56

Wie zeg dat er een fout is gemaakt, er wordt maar raak gegokt.
Ik en in deze dus een "foutje van de fabrikant" :lol3:
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door jielus »

Hebben we een paar jaar geleden niet een topic gehad over losgekomen zonnepanelen die alleen aan de kabels achter de camper fladderden?
Het kan altijd. Regelmatig visueel controleren is de minste oplossing.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door rijschoollucassen »

Ik meen dat er een poos terug hier een filmpje werd gedeeld van een poging tot diefstal van een fiets door een dief op een fiets die bij elk verkeerslicht weer een bandje losmaakte. Werd uiteindelijk gestoord doordat andere verkeersdeelnemers begonnen te toeteren. Zo zou die fiets dus idd los kunnen raken.

Meestal gaat dit soort zaken mis doordat je van je routine afwijkt. Je bent bezig je aanhanger aan te koppelen, wordt even weggeroepen voor een telefoontje en even later sta je met een losgebroken aanhanger. Helaas eigen ervaring, ondanks dat ik er nota bene les in heb gegeven :crazy:. Gelukkig was ik nog geen drie meter verder.

Zeg nooit nooit.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Kroppie »

gelukkig is het omgekeerde nog niet gebeurt, een camper van een fiets gevallen :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door Premiumliner »

Iemand plaatst een bericht op dit Forum om de eigenaar van de kwijtgeraakte fiets mogelijk op te kunnen sporen en blij te maken en dan verschijnen er reacties in de trant van: wat een ongelofelijke sukkel.... en dit kan mij (ubermensch borstklopper) niet overkomen. Nee natuurlijk niet joh!
Zonder ook maar iets te weten over de achtergronden worden hier weer conclusies getrokken/uitspraken gedaan.
Gelukkig zijn er genoeg die kunnen nuanceren.
Bij een forumlid is een aantal jaren geleden zijn personenauto van de autoambulance "gevallen". Gelukkig niks beschadigd en geen gewonden.
Een weldenkend mens gaat er toch niet van uit dat dat is gebeurd uit slordigheid. :crazy: Dat iemand denkt ach joh wat kan het mij schelen als ie er afvalt; ik ben toch wel goed verzekerd. Er zal heus wel iets fout gegaan zijn, maar een bekend gezegde luidt: een ongeluk zit in een klein hoekje
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Fiets van camper gevallen



Bericht door KTManiac »

Premiumliner schreef:
zo 23 aug 2020, 14:47
... en dit kan mij (ubermensch borstklopper) niet overkomen. Nee natuurlijk niet joh!
Snap dat bovenstaande op mijn post slaat en kan daar maar op 1 manier op reageren: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:

En nee, mijn mening is niet veranderd.
Plaats reactie