E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pallieter
Berichten: 100
Lid geworden op: wo 24 apr 2019, 16:06
Locatie: Fryslân

E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door Pallieter »

Om 2 e-bikes in de garage van de camper te kunnen vervoeren, ben ik op zoek naar een e-bike waar het voorwiel op eenvoudige (en snelle) wijze te demonteren is.

Groet, Cor
You can't start a fire without a spark.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door Kroppie »

dan lijkt mij een e-bike met middenmotor het meest geschikt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ponytail52
Berichten: 272
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 21:19

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door Ponytail52 »

Of achterwielaandrijvers... :wink:
Campergroetjes,
Willem en Alie
Mclouis Lagan 252
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door Premiumliner »

Inderdaad, fiets met middenmotor.
Wij hebben Canondale Mavaro E-bikes. Voor ons is verwijderen van het voorwiel niet nodig, maar dit gaat zeer eenvoudig.
Bovendien hebben deze fietsen schijfremmen, waardoor je niet zit te klooien met remblokjes waar het voorwiel doorheen moet
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13341
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door hathi »

Maar moet je weer wel opletten dat je de remhendel niet per ongeluk in knijpt :-B
Hans
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door Kroppie »

meteen na demontage van het wiel een stukje triplex o.i.d. van de juiste dikte tussen de blokjes.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door mMario »


Bovendien hebben deze fietsen schijfremmen, waardoor je niet zit te klooien met remblokjes waar het voorwiel doorheen moet[/quote]

Dat is geen probleem als je even de rembuitenkabel los gooit, zit sleufje in houder bij remblokken en dan is er ruimte genoeg om de band zonder moeite langs de remblokken te laten zakken



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door laika kreos 3009 »

In mijn vorige camper konden de E-bikes alleen geplaatst worden zonder voorwiel. Mijn e-bikes waren voorzien van een voorwiel met uitvaltnaaf (gelijk een wielrenfiets of MTB) en schijfremmen. Bij de fietsenzaken zijn er vele merken te koop met deze oplossing. Voor de twee voorwielen heb ik speciale wielzakken (tassen) gekocht om deze makkelijker te vervoeren (geen schade geen gesmeer). De fietsen zelf werden in beugels geplaatst (met de voorvork).

Groet,
Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door Fleurette »

Ik heb dezelfde uitdaging en heb dat opgelost met een rail van Fork Fix (https://shop.fix-fork.com/nl/). Dan kun je de fiets met de fork op de bodem vast zetten. Ze hebben oplossingen voor meerdere quick release voorvorken. De staander om de voorwielen te bevestigen vindt ik ook super.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door laika kreos 3009 »

@Fleurette
Wel een investering, maar een perfecte oplossing en een behoud voor de fietsen.

Groet,

Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door johan1950 »

Let wel op met schijfremmen.
Als de de rem inknijpt zonder wiel moet je eerst je remblokken verwijderen om je zuiger terug te duwen. Dus na verwijderen wiel direct een plaatje met dezelfde dikte als je schijf ( van mijn fiets 1,8 mm ) er tussen stoppen.
Trucjes met kabeltjes losgooien kan niet omdat tegenwoordig de meeste schijfremmen hydraulisch zijn.
Johan en Ina Gols
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door Fleurette »

johan1950 schreef:Let wel op met schijfremmen.
Als de de rem inknijpt zonder wiel moet je eerst je remblokken verwijderen om je zuiger terug te duwen. Dus na verwijderen wiel direct een plaatje met dezelfde dikte als je schijf ( van mijn fiets 1,8 mm ) er tussen stoppen.
Trucjes met kabeltjes losgooien kan niet omdat tegenwoordig de meeste schijfremmen hydraulisch zijn.
Ik heb er van de fietsenmaker de plaatjes bijgekregen die er bij aflevering fabriek tussen zitten. Inmiddels doe ik ze er niet meer in. Knijp de rem gewoon niet in Afbeelding
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: E-bike waar voorwiel eenvoudig verwijderd kan worden



Bericht door Fleurette »

laika kreos 3009 schreef:@Fleurette
Wel een investering, maar een perfecte oplossing en een behoud voor de fietsen.

Groet,

Andre
Ten opzichte van de investering in de fietsen een schijntje. En ze staan nu rocksolid in de garage. De routine van in en uit elkaar halen is inmiddels ook daar. 2 fietsen wruit en in elkaar zetten (zadel erin, stuur recht en voorwiel erin) kost minder dan 10 min.
Plaats reactie