De service van Dometic

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Ossie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 14:36

Re: De service van Dometic



Bericht door Ossie »

seth_space schreef:
do 06 aug 2020, 12:23
Een foto van de geinstalleerde airco met de sticker naar de leverancier en daarbij de opmerking dat je voor een nieuwe sticker geen 1,5 uur gaat rijden zou het probleem met veel minder moeite opgelost hebben.
maar ja, dan had je niet "los" kunnen gaan natuurlijk :bow:

Ik heb een tijdje o.a. een flinke helpdesk in mijn werk moeten aansturen en je wilt niet weten wat je daar allemaal voor "principiele" mensen tegenkomt die zelf nooit tot de conclusie komen dat ze fout begonnen zijn :bang:
Misschien komt dat omdat je niet luistert/leest waardoor klanten zich niet gehoord voelen?

Kijk hier voor de gein dan even naar:
In de praktijk werkt het anders. Dealer zit op anderhalf uur rijden enkele reis, dus 3 uur rijden in totaal. Gaf zelf al aan geen losse stickers te hebben maar wil het wel graag even zien. Dan komt het er op neer dat ik voor de kat z'n viool naar de dealer rijd, om daar te horen te krijgen dat het wellicht onder de garantie (ja echt :D ) valt, maar dat ik later nog een keer terug moet komen voor de sticker.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: De service van Dometic



Bericht door seth_space »

Je voldoet precies aan mijn beschrijving zie ik :bow:

Als jij die dealer belt en gewoon aangeeft ( zoals ik net al voorstelde!) dat je geen 1,5 of 3 uur gaat rijden voor een sticker maar dat hij aan de meeleverde foto kan zien wat er aan de hand is.
Ik neem toch aan dat je voldoende overtuigingskracht hebt om een dergelijke claim tot een goed einde te brengen zonder veel moeite.
Veel minder moeite dan je nu neemt in ieder geval ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ossie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 14:36

Re: De service van Dometic



Bericht door Ossie »

Tsja, was het maar zo simpel. Ik heb dus gemaild en een foto doorgestuurd van de Dommerik met daarbij het recente aankoopbewijs. En ook dat ik op 135 km. afstand woon en het 'mankement' dusdanig simpel is dat ik het zelf prima op kan lossen en of ze daar aan mee willen werken. Maar nee, dat kan niet, want ze willen het eerst zelf beoordelen.
Dommerik zelf geeft ook niet thuis want het moet via de dealer. Maar goed, die wil dus niet meewerken aan een simpele oplossing.

Nu ga jij mij natuurlijk vertellen dat het aan mij ligt en aan mijn gebrek aan overredingskracht.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: De service van Dometic



Bericht door Kroppie »

het is toch veel te mooi weer voor dit soort dingen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: De service van Dometic



Bericht door Mickel Moen »

Dat sommige klanten zich niet gehoord voelen kan ook omdat ze de slagzin “De klant is koning” zich te veel eigen gemaakt hebben en zich ook als zodanig gedragen. Als de koning zijn zin niet krijgt, krijgt alles en iedereen de schuld. Gaat men dreigen met sociale media enz.

Mijn zwager en schoonzus, totaal andere branche, zeggen tegen zo’n klant: OK, u uw zin, maar wij willen u niet meer als klant.
“Maar waar moet ik dan naartoe als ik een storing of een klus heb?

“Zoek dat zelf maar uit, maar niet meer bij ons.”

Het toverwoord bij dit soort zaken is “wederzijds vertrouwen”.

Ik doe zelf daarom voor belangrijk werk, waarbij vertrouwen een grote rol speelt, het liefst zaken met kleine familiebedrijven, liefst in de buurt. Mijn garage bijvoorbeeld. Maar ook bij de keuze voor het bedrijf wat mijn hefdak geplaatst heeft was dat een belangrijk criterium. Belangrijker dan de prijs.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op do 06 aug 2020, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Ossie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 14:36

Re: De service van Dometic



Bericht door Ossie »

Met dat laatste heb je zeker gelijk. Ik ben zelf ook stom geweest door me te laten verleiden door zo'n megabedrijf waar ik snel en gunstig een airco kon laten plaatsen. De volgende keer ga ik gewoon weer naar een klein bedrijf hier in de buurt.

En verder hebben jullie gelijk: het is te mooi weer om je druk te maken. Ik ga nog even wat klanten tevreden stellen (jawel, ik werk zelf ook voor zo'n bedrijf :D ) en dan lekker weekend vieren en van de camper en airco genieten. Fijn weekend allemaal!!!
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: De service van Dometic



Bericht door Jan en Simonne »

Het zal wel door de hitte komen, maar hoe krijgen jullie het voor elkaar?
TS heeft een simpel, heel makkelijk op te lossen probleem, dat geen drol kost: een stickertje...
En linksom of rechtsom: het is dan zijn eigen schuld, dat hij geen stickertje toegezonden krijgt?
En dan wordt er gezegd: je moet eens weten, wat "klanten" allemaal willen en eisen...
Het gaat hier om een stickertje van een paar cent!
Wat is er zo moeilijk aan te zeggen "ja meneer, ik zie op uw foto het probleem".
Ik doe het stickertje wel even een een envelopje en stuur het op".
Klaar.
Zo houd je tevreden klanten.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: De service van Dometic



Bericht door Kees_S »

Ook bij ons gingen steeds meer letters van de DOMMERIC verloren. Uiteindelijk allemaal verwijderd en bij een online stickermaker twee originele DETHLEFFS stickers in de juiste maat besteld en deze er op gezet. Ik rijd dus nu in een Dethleffs camper met Dethleffs airco. En ja de Teleco-schotel (tekst bleef wel netjes zitten) is nu ook een Dethleffs schotel. En Dethleffs had voor de aflevering zelf al het Fiat logo in de grille vervangen door hun logo.
Dus is nu mijn camper allround Dethelffs :lol3: :cheers:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Ossie
Berichten: 24
Lid geworden op: ma 18 jun 2012, 14:36

Re: De service van Dometic



Bericht door Ossie »

Dat is wel een goed idee. Overal Dethleff van maken. Ik heb helemaal geen Dethleff maar dat mag de pret niet drukken :-B
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: De service van Dometic



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 0:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees_S
Berichten: 632
Lid geworden op: vr 05 aug 2011, 8:21
Locatie: Landgraaf (Z-L)

Re: De service van Dometic



Bericht door Kees_S »

Ossie schreef:
do 06 aug 2020, 13:41
Dat is wel een goed idee. Overal Dethleff van maken. Ik heb helemaal geen Dethleff maar dat mag de pret niet drukken :-B
Je kunt ook je eigen naam er op zetten. Helpt ook om het juiste bed te vinden als het glaasje eens te diep was :cheers: :cheers:
Dethleffs Magic Edition T4-EB & Fiat Ducato 180 Pk Automaat 5-2015 (MTM: 4.000 kg), ingevoerd met hulp van www.sfa-parkstad.nl voor 80 euro.
Afbeelding
Solo: Volvo XC60 T6 Polar+ Geartronic 7-2017
Afbeelding
Solo Ex: Volvo V70 T5 R-Design PowerShift 5-2012
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: De service van Dometic



Bericht door de Jonckheer »

Het geeft aan hoeveel minachting sommige bedrijven voor hun klanten hebben. Ze hebben het duidelijk te goed zodat ze zich dat kunnen permitteren. Ik hoop dan altijd maar dat het juist die bedrijven zijn die veel last krijgen van economische tegenspoed want dat verdienen ze. Niet dat ze er iets van leren . . En ja, de klant behoort koning te zijn want zonder klanten bestaan ze niet eens. Velen hier begrijpen dat simpele gegeven kennelijk niet gezien sommige reacties.
En dom dat sommige medewerkers van die bedrijven zijn, met geen pen te beschrijven! Denkt zo'n idioot nu werkelijk dat je 270 km gaat rijden vanwege een stickertje van een paar dubbeltjes? De arrogantie! :bang:
Ik zou er de naam van een concurrent op zetten . . :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: De service van Dometic



Bericht door Peter12 »

seth_space schreef:
do 06 aug 2020, 12:26
Peter12 schreef:
do 06 aug 2020, 0:19
Verklaar u nader? Ik heb er al dagen plezier van en dat wordt met de komende hitte alleen nog maar meer.
Ik heb helaas de nodige ervaring met het staan op relatief korte afstand van een dakairco gebruiker. (4 meter) Dat verstoord je rust behoolijk kan ik je vertellen. De man zelf begreep niet waar ik het over had. Binnenin klonk het heel rustig :bang: :bang:

Hoewel ik snap dat je met deze temperaturen blij bent met die airco is het toch ook prettig als je een beetje aan de omgeving denkt.
Daarom staat ie 's nachts gewoon uit.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: De service van Dometic



Bericht door Lambiek »

de Jonckheer schreef:Het geeft aan hoeveel minachting sommige bedrijven voor hun klanten hebben. Ze hebben het duidelijk te goed zodat ze zich dat kunnen permitteren. Ik hoop dan altijd maar dat het juist die bedrijven zijn die veel last krijgen van economische tegenspoed want dat verdienen ze. Niet dat ze er iets van leren . . En ja, de klant behoort koning te zijn want zonder klanten bestaan ze niet eens. Velen hier begrijpen dat simpele gegeven kennelijk niet gezien sommige reacties.
En dom dat sommige medewerkers van die bedrijven zijn, met geen pen te beschrijven! Denkt zo'n idioot nu werkelijk dat je 270 km gaat rijden vanwege een stickertje van een paar dubbeltjes? De arrogantie! :bang:
Ik zou er de naam van een concurrent op zetten . . :mrgreen:
Weet je
Ik denk dat er wat meer aan de hand is /of geweest.....

Anders zou deze dealer die de airco geplaatst heeft, toch meteen ! nadat hij een foto ! ontvangen heeft een stickertje op sturen ......
Die krijgen gewoon zelf gratis van Dometic.


En een bedrijf economische tegenspoed wensen.....
dat aan de hand van een verhaaltje op een forum





.
Plaats reactie