doffe koplamp "glazen"

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: doffe koplamp "glazen"



Bericht door josé moncayo »

ola

.Dan zijn ze bij ons toch soepeler
Doffe koplamp en lampje kapot.
Word vermeld op.het rapport en als je dus word aangehouden door de politie, weet ik niet wat er gebeurd maar normaal moet zo 'n opmerking voor de volgende inspectie gerepareerd zijn.
Ze keuren hem er niet op af.
.
groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
VTECMaster
Berichten: 625
Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 22:58
Locatie: Oakly Hill

Re: doffe koplamp "glazen"



Bericht door VTECMaster »

Vorige week ook bezig geweest met de koplampen van de camper.
Camper is van 2011.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Meguiar's PlastX met wolschijf op een accuboormachine.
Niet perfect, daarvoor zou er ook met schuurpapier gewerkt moeten worden en je hebt dan een coating nodig.
Ik heb het gedaan met de spullen die ik had liggen.

Zal niet eeuwig zo blijven, maar voldoet voorlopig :-B .
Grietings, Frans

Binnen :P
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: doffe koplamp "glazen"



Bericht door josé moncayo »

.
En het gekke is dat in de 5 jaar dat ik de camper heb misschien 3x s'nachts heb gereden.
Maar tja dan moeten ze natuurlijk wel oke zijn.👍
.
groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: doffe koplamp "glazen"



Bericht door Bas vd laar »

Een hele verbetering :thumbup:
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: doffe koplamp "glazen"



Bericht door Joske »

josé moncayo schreef:
wo 12 aug 2020, 22:25
En het gekke is dat in de 5 jaar dat ik de camper heb misschien 3x s'nachts heb gereden. Maar tja dan moeten ze natuurlijk wel oke zijn.👍 groet José
Datzelfde geldt ook voor mij. Ik rijd altijd zoals hieronder. De verlichting lijkt op de foto te overstralen/verblinden, maar in het "echt" valt het best mee.
Afbeelding
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
richbran
Berichten: 108
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 0:14
Locatie: Omg Veenendaal

Re: doffe koplamp "glazen"



Bericht door richbran »

In Spanje en dus ook Portugal is de zon meedogenloos voor het kunststof, je ziet dus heel veel auto's met melkwitte beglazing, vnl wel de wat oudere. Ik heb niet de indruk dat ze bij de keuring dat meerekenen daar. We hebben daar een "vakantie Dacia", Spaans geregistreerd. Die ITV gaat verder dan de Nederlandse, met rollenbank voor de remmen en schokdemper test inclusief. Het zijn dan ook teststations, bij een garage kan het niet. De inmiddels 8 jarige Logan heeft nog schitterende lampen maar als we er niet zijn(grootste gedeelte van de zomer) staat hij in een donkere kelder.

De discipline om af en toe (niet alleen vlak voor de ITV) naar je lampen te kijken ontbreekt de meeste zuidelijke autobezitters. Als je op een B-weg rijdt zie je schrikbarend veel mankementen aan verlichting van de andere kant komen, compleet met een volledig "dode" kant. En dan zie je nog alleen de voorkant...Politie controleert daar niet op. Ik erger me er kapot aan, waarom?
Ik was nog maar net autobezitter (lááááng geleden) toen ik in een nacht huiswaarts reed, over een niet al te breed Brabants weggetje met aan weerszijden bomen.
Er kwam een motor of brommer van de andere kant dus ben niet echt de berm in gekropen met het passeren want hij reed mooi rechts. Tijdens het passeren zie ik vlak langs mijn ogen de zijkant van de Opel Blitz (klein vrachtwagentje) langsstrijken. Het moeten centimeters langs mijn raampje zijn geweest. Ik denk er vaak aan terug, dat mijn jonge leven die nacht al had kunnen eindigen. Ze hadden de oorzaak waarschijnlijk nooit gevonden.

Ik gebruik iedere gelegenheid om mijn lampen te controleren, in de glimmende achterkant van een voorligger, spiegelende ruiten van winkels in een bocht, als het regent in de weerspiegeling op het wegdek. Ik ben er inmiddels wel achter dat als één lamp kapot gaat, je beter alletwee kunt vervangen want binnen 3 maanden gaat meestal de andere ook stuk.
Vrgr,

Richard
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: doffe koplamp "glazen"



Bericht door Joske »

richbran schreef:
ma 08 feb 2021, 12:16
In Spanje en dus ook Portugal ........ Ik heb niet de indruk dat ze bij de keuring dat meerekenen daar. ........
Bij mij, hier in Portimao was het de laatste keer wel een dingetje, maar tot mijn verbazing zag de keurmeester het als zijn probleem. Hij pakte een spuitbus WD40, even wrijven, nogmaals het afstelapp ervoor en toen was hij goed.
Maar ik zie hier ook talrijke auto's rijden, met wit melkglas ipv helder glas. Die worden toch ook ooit? jaarlijks? gekeurd?
Overigens zelf gezien: er staat een camper voor mij, even staan te praten en weet daardoor dat het om een toelatingskeuring gaat.
Veel campers hebben in de achterlichten per kant 2 lampjes zitten. Gaat er een kapot, heb je altijd nog wat. Je kunt eenvoudig zien dat er maar 1 lampje brandt ipv 2. Bij deze camper was dat ook zo......en toch goedgekeurd! Of niet goed op gelet?
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: doffe koplamp "glazen"



Bericht door tonic »

Een toelatings "keuring" uit een ander EU-land is geen technische keuring. Alleen een identiteitscontrole. Dus er wordt niet naar een lampje meer of minder gekeken.
Plaats reactie