Jullie mening gevraagd over deze camper

Algemene campervragen en -opmerkingen.
roelandp
Berichten: 11
Lid geworden op: do 30 jul 2020, 8:15

Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door roelandp »

Beste Camperforum leden.

ik ben nieuw lid alhier en ben op zoek naar jullie mening als ongetwijfeld ervaringsdeskundigen.

wij zijn een jong gezin en hebben een fantastische 3 maanden trip in een campervan gedaan pre-corona afgelopen winter. Echt heel bijzonder en mooi. Het verblijf wisselden we af tussen mooie campings (voor de leuke speeltuinen en wasmachine en stroom) en nog veel mooiere “freedom” plekken.


Nu zijn we ons aan het orienteren op een mogelijke aanschaf van een camper en is mijn oog op deze gevallen (ik hoop dat linken mag?)

vanzelfsprekend zouden wij zoiets niet aanschaffen zonder aankoopkeuring.

Wat vinden jullie op het “blote oog” van deze camper en zou je hier je mening willen delen?

ik ben benieuwd naar jullie mening over dit apparaat (prijs, benzine ipv diesel, leeftijd, risicos)

https://www.a27autos.nl/occasions/frank ... p-23674952
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door Dafluc »

Op het blote oog, ziet hij er mooi uit. Heel veel ruimte. Zou wel het verbruik op benzine willen weten. Kan me voorstellen dat het vakantiebudget voor een groot deel aan de pomp zal worden uitgegeven. Denk dat de 2 liter met 109 pk flink zijn best moet doen.
Afbeelding
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door kampertjes »

Welkom
ziet er beslist netjes uit. Of ie dat ook is zul je moeten onderzoeken. Er kan veel gebeuren in 23 jaar....Wel een degelijk merk. Sla vochtmeting ook niet over.
Met benzine zit je niet vast aan al die milieuzones. Maar of je er nog een beetje mee vooruit komt??? Een goede proefrit dus.
En dan rij zeker ff langs de weegbrug. Ziet er uit alsof ie zwaarder is dan opgegeven. Met een heel gezin met toebehoren komt de 3500 kg grens dan snel in vizier.
En bedenk dat ie bij een rasechte autohandelaar staat. Hoeft niet slecht te zijn maar wel goed oppassen!
Succes
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door seth_space »

Voertuigcategorie Bedrijfsauto (N1)
Speciale doeleinden Kampeerwagen (SA)
Inrichting kampeerwagen
controleer hier: https://ovi.rdw.nl/default.aspx (VR-NF-71)

Het is een N1 bedrijfswagen.. dus de milieuklasse benzine zal waarschijnlijk euro 3 zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_emissiestandaard

Ook dat je geen "last hebt" van milieuzones lijkt me wat kort door de bocht. Voorbeeld Amsterdam:
Ik heb een kampeerauto die niet voldoet aan de toegangsregels voor de milieuzone. Is daar een uitzonderingsregel voor?
Nee, tot de nieuwe milieuzone in november 2020 ingaat, is er geen uitzonderingsregel voor kampeerwagens. Ook niet als u maar af en toe in de auto rijdt. Vanaf november 2020 veranderen de regels voor de milieuzone. Onder bepaalde voorwaarden kunt u dan vrijstelling krijgen.

Tot november 2020
Of uw kampeerwagen de milieuzone in mag, hangt af van hoe uw voertuig ingeschreven staat: als bedrijfsauto (N1) of als personenauto (M1). U kunt de status van uw kampeerwagen of camper nakijken op de website van de RDW.

Hebt u een M1-voertuig? Dan kunt u in de hele stad rijden, dus ook in de milieuzone voor bestelauto’s.
Hebt u een N1-voertuig en is die van voor 1 januari 2000? Dan mag u de milieuzone voor bestelauto’s niet in.
U kunt uw kampeerwagen bij de RDW laten herkeuren naar een M1-voertuig. U krijgt dan een ander kenteken, waarmee u in de hele stad kunt rijden. Hebt u nog vragen? Neem dan contact op met de RDW.
Dus ook daar heeft die N1 kwalificatie gevolgen. Geen idee hoe dat in andere steden geregeld is trouwens.
Laatst gewijzigd door seth_space op do 30 jul 2020, 19:05, 3 keer totaal gewijzigd.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Zijspan
Berichten: 2575
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door Zijspan »

Ziet er strak uit zo, of dat blijkt na een keuring?
Alle spullen en personen er in dan is het opeens een c1 rijbewijs camper, een 3 asser heeft al snel dat gewicht.
Even langs de weegbrug is al genoemd, en is de benzine motor opgewassen tegen het gewicht?
Hoe is de rest van de aandrijving? En dan de opbouw vocht en de kitnaden?
Zo zijn er nog wel punten op te noemen, ook het verkoop adres heeft vraagtekens.
En het kan ook zomaar een mooie camper zijn die jullie nog jaren plezier geeft.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door dieseltje+ »

Herhaling van zetten maar idd. Ziet er op de foto''s mooi.
Verwacht dat de 2L benzine flink aan het werk kan, mede omdat ik verwacht dat de camper daadwerkelijk zwaarder is. Gezin...met 2/3 kinderen en toebehoren word 3500kg max een strijd.
Dat je oog er op valt snap ik wel. Hij viel hier ook op :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door Bas vd laar »

Je moet het niet erg vinden om 1 op 6 te rijden.
Het verbruik is erg hoog.

Laatst was er ook iemand op dit forum die een dubbelasser op benzine had gekocht.
Of is dat deze toevallig? Dat hij hem weer weggedaan heeft?
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door Camperic »

Een dubbelasser alkoof met bovendien o.a. zo’n fietsendrager en eenTMM van 3500kg.
Dat is op zijn minst bedenkelijk en ik zou er zeker voor aankoop mee op een weegbrug gaan.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door Cee Pee »

Maar wel een toegestane achteras belasting van 2800kg, daar zit je niet zomaar aan.😉
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8374
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper.



Bericht door EasyBee »

Die 2800 kg is het totaal van die 2 achterassen, 1400 kg per stuk. Heb ik ook.
Maar met die luifel en die fietsendrager is het leeggewicht nooit 2860 kg. Die zaten er niet op toen hij op de weegschaal ging.
Tel er al vast 100 kg bij op voor die luifel en die drager constructie achterop. Dan wordt onder de 3500 kg blijven met gezin met kinderen een uitdaging.
Ziet er top uit, maar met een alkoof op 2 L benzine motor?
De motor is een
2.0 i.e., PSA RFW, 1,998 cc, SOHC, 8v, 109 PS (80 kW; 108 hp) @ 5,500 rpm, 168 N⋅m (124 lb⋅ft) @ 3,400 rpm.
Dan is 3500 kg best hard werken. 1 op 6 hooguit. Dat koppel is nml wel erg laag om die massa te verplaatsen, laat staan bult/berg(je) op.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door travelscout »

Diesel of benzine?

Probeer je gevoel uit te schakelen.
Is vooral de goede formule bedenken voor een spreadsheet waar alle opties in zitten, getallen invullen en "enter".
Dus ook opties als afschrijving, wegenbelasting, verzekering, onderhoudskosten, etc.
Wellicht dat de handelaar daarmee ook nog wat van de prijs wil ahalen..
Paul.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80325
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door Dafluc »

Je moet niet kopen met een roze bril op. Maar helemaal zonder gevoel, nee. Dat hoeft voor mij nou ook weer niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door Bob Diesel »

Hij staat minstens € 6000 te duur :!:
om dat ik weet wat mijn 1997 Frankia waard is

Controleer zeker de Alkoof heel goed
en de Hoeken direkt voor aan

Keuren is zeker een must

is de opbouw goed dan heb je met de geheel dubbelle bodem een fijne camper
Kijk ook welke thruma verwarming/boiler er in ligt , deze zijn als het een C3400 is vaak kapot/lek
reparatie of vervangen is duur

of je deze wagen met een 2 liter benzine wilt rijden :roll:
ik zocht een 2,5tdi
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Jullie mening gevraagd over deze camper



Bericht door dieseltje+ »

€6000 te duur???
Miss aan de prijs. (voor benzine)
De meeste zijn te duur t.o.v. wat ze daadwerkelijk waard zijn. Kwestie van vraag.
Als iemand een vergelijkbare camper weet in diesel uitvoering voor €12000-€13000 hoor ik het graag. :-B
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Plaats reactie