Moeten we echt wel?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Moeten we echt wel?



Bericht door Transitje »

Een tijdje terug hadden we een enthousiast topic: "We mogen weer." Maar nu ga ik me toch ernstig afvragen of alles wat mag ook nodig is, wij zien er in ieder geval voorlopig nog van af om met de camper weg te gaan, en al helemaal niet naar het buitenland.
Het ziet er nu toch echt naar uit dat de geboden vrijheid ernstig wordt overtreden en de berichten zijn erg bedreigend, en niet alleen in verre buitenlanden.
Voorlopig toch maar even niet dus?
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door Marco Polo »

Bent er nog altijd zelf bij ;-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door Dafluc »

Nee, we moeten niet. Hebben vanaf halverwege september drie weken vrij. Blijven dan een beetje in de buurt. Denk Benelux en Duitsland. Zoeken niet de drukte op. Even lekker onder de luifel. Maar we zien wel. Want in de tuin met een goed boek is ook niet zielig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door hurktoilet »

Je moet helemaal niets.
Ik voel me in Frankrijk veiliger dan in Nederland, maar ik spreek de taal en kan het nieuws hier volgen. Een NL supermarkt is in mijn beleving echt een ramp vergeleken met Franse supermarkten, war zelfs al voor de mondkapjesplicht bijna iedereen zo'n ding droeg. En ja, de Fransen smakken wat af, alsof er niets aan de hand is, maar de Kans dat jij ze zo goed kent dat ze dat bij jou doen is kleiner dan dat mijn demente tante me om de hals vliegt.
Whatever. :hug: Als een staycation voor jou beter voelt, moet je dat gewoon doen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Moeten we echt wel?



Bericht door Marco Polo »

Er is in deze tijd maar 1 ding wat je niet moet doen:
De nabijheid van anderen opzoeken.

Voor de een is dit het makkelijkste in zijn achtertuin met Appie en Domino’s pizza bezorgservice onder de speeddial ;-)
Voor de ander is dit ook elders te realiseren of zelfs makkelijker.

Verder moet niets en mag, op dit punt na, alles ;-)

De keuze is reuze en geheel persoonlijk van aard :D
En je eigen huisje op wielen maakt het alleen nog maar makkelijker.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door marjasjaak »

Natuurlijk MOET je niet weg als je dat niet wilt, maar ik vind het wel interessant om te lezen hoe er over gedacht wordt. Wij zijn/waren ook van plan om half augustus tot half oktober weg te gaan, het liefst door west Frankrijk trekken.
Maar met de nieuwe cijfers twijfelen we nog steeds.
In je camper en op de camping is het best veilig, maar je moet toch ook de supermarkt in en we hebben begin juli in Frankrijk gezien dat afstand houden er niet bij is.
Verder zijn we gek op fietsen en wandelen, maar ook op stadjes of bezienswaardigheden bezoeken.
Ja, dit is een luxe probleem! :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door Bob Diesel »

Dat laatste :idea:
en niks moet
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door Jan en Simonne »

Wij weten het ook nog steeds niet.
Stadjes en bezienswaardigheden zullen we mijden, als we gaan, is het naar rustige, vrije natuurgebieden.
Waar dat zal zijn, nog geen idee.
Ergens waar we ook weer snel thuis kunnen zijn, indien nodig.
Ik ben nog niet in een Franse supermarkt geweest, maar het zal inderdaad een stuk beter zijn dan een Nederlandse supermarkt.
In Duitsland loopt iedereen met mondmaskers in de winkels, dat voelt ook niet verkeerd.
Ik weet nog niet wat wijsheid is, maar we hebben nog een paar weken de tijd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door Vertrokken2 »

Ik heb tijdens mijn recente vakantie in Frankrijk weinig verschil gezien tussen Franse en Nederlandse supermarkten. Ook in Franse supermarkten zijn er mensen die de verkeerde kant oplopen, mensen die de supermarkt gebruiken als sociale ontmoetingsplek, de deur blokkeren etc.
Voor ons reden om zoveel mogelijk bij openingstijd of etenstijd te gaan winkelen.
De mate van dragen van mondkapjes leek nogal plaatselijk bepaald. Dat zal nu anders zijn nu er een draagplicht is.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door Zonneke »

Met de maandelijkse kosten in het achterhoofd is het toch wel van moeten ja :-B ... en nog veel meer van willen natuurlijk . Als en waar we gaan doen we net hetzelfde als thuis en volgen de richtlijnen die ter plaatse gelden gewoon op . Waarheen de reis gaat hangt dan weer van het moment af en hoe de toestand dan zal zijn .
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 0:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door jheeck »

Bij mij zijn het geen maandelijkse kosten maar wel de al betaalde drie weken huur die zeker meewegen. In april was ik al één week huur kwijt zonder weg te kunnen en inmiddels zijn we ook wel toe aan wat verandering van omgeving, na maandenlang thuiswerken en ons dorp nauwelijks uit komen.

Ik ben vooral benieuwd naar de actieradius over zes weken. Waar is het veilig, verantwoord en toegestaan? Verder dan Duitsland wordt het waarschijnlijk niet.
Camperen op zich lijkt me wel veilig te doen, wij houden allebei niet van mensenmassa's.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door PE1OPQ Theo »

Moeten is natuurlijk nooit goed, behalve in het kleinste kamertje :-B
Zo als altijd zijn er nadelen en voordelen aan een zaak, nu ook weer.
Nadeel is nog steeds er is geen medicijn voor , voordeel nu is dat het vooral de jongeren zijn met besmettingen.
Waarom is dat een voordeel?
Jongeren bouwen dus de groeps immuniteit op, en ze zijn makkelijk te herkennen om als oudere afstand bij te bewaren.

Theo
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Moeten we echt wel?



Bericht door Zonneke »

Dat laatste blijkt dus niet te kloppen . Bij dit virus blijkt er geen sprake te zijn van immuniteit .
Sorry voor offtopic maar dit mocht wel rechtgezet worden . :-B
Plaats reactie