Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door Camperic »

Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5260
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door Mickel Moen »

Janpinz schreef:
za 18 jul 2020, 15:32
willemzon schreef:
za 18 jul 2020, 15:07
Zwaardere omvormer had ik zelf ook kunnen bedenken..
Deze zit helemaal ingebouwd bij de accu's dus kan niet precies zien hoeveel.
Ik heb 2 accu's van ieders 95 a en 2 zonnepanelen van ieders 100 watt dus dat zit wel goed maar in ider geval vedankt voor de reminder jos.

Gr willem
Met dezelfde accu’s vond ik de waterkoker van 800W een te zware aanslag op deze.
Zonnepanelen kunnen bij voldoende vermogen, zeg 800-1000 Wp, serieus helpen, maar met 200 ...
Dat is dus afhankelijk, hoeveel tijd het kost om een kopje koffie te maken en hoeveel je er op een dag neemt.

Een 950 Watt machine trekt zo’n 80A. De tijd is echter beperkt. Wat denk je? 5 minuten voor twee bakjes koffie?
Dat is 6,5Ah. Dan is het dus zaak om goed in de gaten te houden, wat de SOC van de accu’s is hoevaak je koffie kunt drinken.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door Hoofdnoorman »

Camperic schreef:
za 18 jul 2020, 22:08
Toch niet Rudy?!
viewtopic.php?p=1854758#p1854758 :wink:
Ja, dat klopt wel en ik heb hier ook een nieuwe Nespresso staan die op een 1000 W omvormer werkt. Maar ideaal is het zeker niet, omdat heel vaak de elektronica al van mening is dat het opwarmen te lang duurt en dan uitschakelt. Dus dan zet je hem weer aan en dan gaat het wel goed. Een tweede kop meteen daarna gaat ook wel. Maar als alles weer is afgekoeld, kan het zo maar zijn dat je de eerste kop weer 2 of zelfs 3 keer op de aan knop moet drukken.
Ik heb de temp sensor verplaatst zodat deze ook eerder signaleert. Helaas heb ik deze niet geprobeerd op een 1000 w omvormer, maar slechts op een 2000 W.

Dus Willemzon, als je deze wilt proberen, mag je hem ophalen en houden. Hij is nieuw.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door willemzon »

Bedankt voor het aanbod rudy maar ik begin nu toch te twijfelen.

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door Kroppie »

ik zet thuis[heb geen camper meer] koffie met zo,n ouderwetse filterautomaat, prima bakkie, en neemt genoegen met 750 watt, en doet het al 20 jaar denk ik :thumbup: :thumbup: .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door PaulBng »

Ik heb er in de camper eentje van 350w. Op de omvormer. Duurt iets langer. Maar heb geen haast.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door Kroppie »

geen haast gelukkig, stel je voor dat je al haast hebt met koffie zetten, dan ben je echt verkeerd bezig.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door Cee Pee »

Ik heb ook nooit haast maar als ik trek heb een bakkie ☕ wil ik dat nog wel dezelfde dag.🤔
Effe gekeken maar ons koffie apparaat is 550watt en kan ook prima op de omvormer.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door Kroppie »

zelfde dag lukt net nog. :D , maar dan wel voor 23u55 beginnen. :lol3:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door willemzon »

Cee Pee schreef:
zo 19 jul 2020, 10:39
Ik heb ook nooit haast maar als ik trek heb een bakkie ☕ wil ik dat nog wel dezelfde dag.🤔
Effe gekeken maar ons koffie apparaat is 550watt en kan ook prima op de omvormer.
Maar is dat een nespresso
Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door Cee Pee »

Gelukkig niet ik heb liever koffie.😉
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Zoek een 800 watt nespressoapparaat.



Bericht door Vertrokken2 »

jpdejong schreef:
za 18 jul 2020, 13:10
Hoi.

Ik gebruik deze: https://www.handpresso.nl
Voor 4 kopjes per dag een goed alternatief. Gewoon op 12 volt.
Nu al een paar jaar en ben er tevreden mee.

Groeten jan-peter
Die van mij hield het 8 (!!!!) kopjes vol alvorens (gisteren) kaduuk te gaan. Wat een rommel.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door PaulBng »

Mazzelaar.
2 kopjes hier....
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Gezocht: een 800 watt Nespressoapparaat



Bericht door myway »

Mickel Moen schreef:
Janpinz schreef:
za 18 jul 2020, 15:32
willemzon schreef:
za 18 jul 2020, 15:07
Zwaardere omvormer had ik zelf ook kunnen bedenken..
Deze zit helemaal ingebouwd bij de accu's dus kan niet precies zien hoeveel.
Ik heb 2 accu's van ieders 95 a en 2 zonnepanelen van ieders 100 watt dus dat zit wel goed maar in ider geval vedankt voor de reminder jos.

Gr willem
Met dezelfde accu’s vond ik de waterkoker van 800W een te zware aanslag op deze.
Zonnepanelen kunnen bij voldoende vermogen, zeg 800-1000 Wp, serieus helpen, maar met 200 ...
Dat is dus afhankelijk, hoeveel tijd het kost om een kopje koffie te maken en hoeveel je er op een dag neemt.

Een 950 Watt machine trekt zo’n 80A. De tijd is echter beperkt. Wat denk je? 5 minuten voor twee bakjes koffie?
Dat is 6,5Ah. Dan is het dus zaak om goed in de gaten te houden, wat de SOC van de accu’s is hoevaak je koffie kunt drinken.
Nou heb ik daar natuurlijk meting op gedaanAfbeelding
Een Nespresso op een omvormer en twee kopjes koffie, dan doet hij drie keer water verwarmen dat geeft een verbruik van 2.2 Ah
Waar veel omvormers een probleem mee hebben is het snel wisselen van de belasting tijdens het opwarming, dat fluctueert nog al bij een Nespresso.
Plaats reactie