Tips inpakken camper?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Tips inpakken camper?



Bericht door Peace78 »

Goedemiddag,
over een week mag ik de huurcamper inpakken. Ik zag een topic over op de juiste manier beladen, dus met het goed verdelen van het gewicht ga ik rekening houden.
Los van de gewichtsverdeling vroeg ik me af of jullie nog indelingstips hebben. Zo bedacht ik me dat het handig kan zijn om de extra schoenen in een krat in de garage te zetten. Misschien hebben jullie als doorgewinterde camperaars wel handige tips. We gaan met een grote (bijna) nieuwe camper, mocht dat nog relevant zijn.
Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Tips inpakken camper



Bericht door EasyBee »

Net gepasseerd topic viewtopic.php?f=1&t=8472736
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Tips inpakken camper



Bericht door WimZ »

@EasyBee Lees nu eerst goed wat TS schrijft.
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Tips inpakken camper



Bericht door Peace78 »

Ja dat was dus juist niet wat ik bedoelde. Het ging er meer om tips over het indelen van de bagage. Vorig jaar hadden wij de schoenen in de bergruimte in de vloer van de camper in het leefgedeelte. Ik vroeg me af of het niet handiger was om die in een bak in de garage te zetten. Ook dacht ik er over om nu de jassen in een bak in de garage te zetten. Ik vroeg me af of jullie van die handige inpaktips hadden. Ik ben zelf een enorme chaoot 🙈
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Tips inpakken camper



Bericht door Bas vd laar »

Nou ja zo moeilijk is het toch niet?
Wat je minder vaak nodig denkt te hebben stop je op plekken die moeilijker toegankelijk zijn.
En dan nog zal er wel eens iets gebeuren waardoor je het toch nodig hebt.
That's life.
Succes.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Tips inpakken camper



Bericht door jheeck »

Mijn huurdersbasistip met één vakantie ervaring: Spullen in vouwkratjes meenemen. Die kun je mooi plat wegleggen als je ze toch niet nodig blijkt te hebben. Ook handig met boodschappen doen.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Tips inpakken camper



Bericht door PaulBng »

Zit een huurcamper niet vol met pannen, borden en bestek?

Gaat dan toch alleen om kleding en voer?
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Tips inpakken camper



Bericht door jheeck »

Daar komt het voor ons wel op neer, ja. Inventaris kan heel compleet zijn. Kleding,boodschappen en wat hobbyspul als fietskleding en -toebehoren, wandelschoenen e.d.

In vouwkratjes :-)
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Tips inpakken camper



Bericht door Peace78 »

Ja, er zit inventaris bij de camper. Nou moet ik wel zeggen dat bij de camper die we vorig jaar huurden veel ontbrak. Geen afwasteiltje, afwasborstel, geen slang om water in te nemen, geen jerrycan. Ik weet niet of dat daar standaard was. Volgens mij hadden ze de camper die ochtend met veel schade teruggekregen. Ze moesten er zelfs een nieuwe luifel op zeggen mogen geloof ik. Denk dat ze toen wat inventaris vergeten waren.

De camper die we dit jaar huren (ergens anders) lijkt een heel uitgebreide inventaris te hebben. Enige dat lijkt te ontbreken is een knoflookpers ;)

Gaat dus om kleren, eten, schoenen, spelletjes voor binnen en buiten, wasrekje, kinderfietsen etc.
Peace78
Berichten: 60
Lid geworden op: do 04 jul 2019, 21:06

Re: Tips inpakken camper



Bericht door Peace78 »

jheeck schreef:
do 16 jul 2020, 22:03
[...]
In vouwkratjes :-)
Fijne tip!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Tips inpakken camper?



Bericht door Aloys »

De geplaatste flauwe opmerking is door mij verwijderd.
Heeft iemand bruikbare tips: graag. Zoniet, reageer dan ook niet...

Met dank! :D

Overigens: wij gebruiken in de koelkast een aantal kleine, plastic mandjes. Daar passen vooral
veel kleine dingen in, als (Franse) kaasjes e.d., maar ook vleeswaren voor op brood etc.
Voordeel (voor ons): we kunnen meer kwijt én wanneer we een keer vergeten zijn de koelkast
te vergrendelen en de deur vliegt open op een rotonde, dan komt er vrijwel NIETS uit! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Tips inpakken camper?



Bericht door PaulBng »

Ik gebruik klapkratten om kleding en fourage in de camper te krijgen. Ik zet het thuis klaar, haal de camper en schuif de inhoud de (koel)kastjes in. Ik neem de kratten niet mee. Onderweg heb je er m.i. niets aan. Tenzij je een krat in een garage ofzo kwijt kan.
Gwen1980
Berichten: 141
Lid geworden op: do 14 jun 2012, 13:32

Re: Tips inpakken camper?



Bericht door Gwen1980 »

Ik gebruik ook klapkratten voor het inladen, maar neem ze niet mee. Ik zet ze opgevouwen bij de voordeur thuis zodat we ze bij thuiskomst zo weer kunnen pakken.
Wij hebben extra schoenen in een vakje van het trapje naar het achterbed zitten. Onder de dinette in zo'n bankje kan ook.

Jam, pasta, pindakaas, hagelslag , suiker en thee heb ik in een klein mandje bij elkaar in een keukenkastje. Voor het ontbijt heb ik dan in 1x alles te pakken.

Buitenkinderspeelgoed heb ik in zo'n grote flexibele emmer die ook dienst kan doen als badje, staat onderweg in de garage.

Kleding zit voor ieder in een bovenkastje. De kinderen hebben daarnaast bovenop hun kastje nog een apart mandje voor sokken en onderbroeken, omdat het anders niet past en rommelig wordt.


Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Camperen met kinderen! We vertellen erover op: http://www.eijkeltjesopreis.blogspot.nl
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Tips inpakken camper?



Bericht door Marco Polo »

De klapkratjes hebben het voordeel dat ze stapelbaar zijn.
Makkelijk in de garage.
Barbecueset
Schoenen
Gereedschap + noodmateriaal (duct-tape /Ty-Raps, lampjes)
Etc.
Hebben nu een vaste stellage met bakken maar de vorige wagen hadden we inderdaad van die kratjes op elkaar staan.
(Solide vastgezet tijdens de rit).
Plaats reactie