Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
kampertjes
Berichten: 1201
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?



Bericht door kampertjes »

Heb voor die T5 een T4 150 pk gehad. 5 jaar oud met 75000 op de klok. Een ramp was het. Heeft 1ste jaar voor garantie 4 maanden bij de de dealer in Amersfoort gestaan. Maar goed, zo zijn ze niet allemaal hoor. Lag m ook aan de dealer die het niet kon oplossen.
Suc6
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?



Bericht door Vertrokken2 »

Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
thijs85
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 15:36

Re: Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?



Bericht door thijs85 »

Meerdere T4 gehad: 1.9D 2.4D 2.5tdi 75kw ,2.5tdi 65kw.
Met name de TDI blokken echt super! Die lopen zo mooi,de 65kw haast mooier dan de 75kw,die liep naar mijn idee soepeler maar dat kan zijn omdat de 75kw versie 1 van de eerste types TDI was in de T4 1996.Deze was iets bruter/nokser(als dat een woord is?) Dan de latere 65kw.
Beide bussen ruim over de 3ton gelopen en liepen nog als nieuw.Deze bussen zijn wel roest gevoelig inderdaad.
Vito 108cdi uit 2001 gehad,vermogen was fijn maar constant roken wat blijkbaar door de verstuivers kwam,voor de rest een waardeloze bus waarbij alles wat je aanraakte kapot ging of ging roesten echt alles! ramen die niet meer open gingen(gewoon met slinger),deuren die niet meer sluiten,heb zelfs een keer gehad dat bij het tankstation mijn schuifdeur eruit viel....ik wist niet wat ik zag...wat een drama.
Fuseekogels veel speling...ding had amper 150 000 op de klok.
Heb later tegen vallen adviezen in een 2010 Renault Trafic (Vivaro)2.0 dci gehad en niks geen problemen mee gehad,ook camper van gemaakt.
Liep mooi en soepel, schakelde erg fijn(wat schijnbaar een probleem blijkt te zijn bij de eerdere types voor 2007).
Niks geen roest,alles werkt.
Wordt vaak minder gepraat over Renault maar de latere bussen zijn echt niet slecht meer,ben zelf echt klaar met VW met name de roest en Mercedes die ook roesten.
Blijf AUB weg bij Ford,ongeacht het bouwjaar of type blok! Heb een 2.0tddi gehad...kapot gelopen en veel roest,m'n vader een 2.2tdci 110pk bestel(geen camper) en daar brak een zuiger en daarna de drijfstang als gevolg met 120 op de snelweg.
Beide bussen rond de 160 000km gelopen.
T5 2.0 TDI 2012 ook probleem loos naar de 250000km gereden ,was een 85pk uitvoering.
Schijnt dat alleen de 180pk types zo slecht zijn bij de 2ltrs.Ook de oudere 1.9tdi in de T5 is probleem loos.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?



Bericht door de Jonckheer »

Leuk, dat alles op één hoop gooien en generaliseren dat het een lieve lust is! Er gaan 2 auto's stuk en meteen deugen ze geen van alle. Nou, als dat zo was kon je geen enkele, maar dan ook geen enkele, auto kopen want er bestaan geen auto's die niet stuk gaan. Ik heb 5 Ford Transits gehad en met geen enkele noemenswaardige problemen behalve dan roest. Maar ja, welke auto roestte er niet voorheen? Maar ik ga niet zeggen koop een Ford want ik heb er 5 gehad en dus zijn ze allemaal goed. Dat zou al te belachelijk zijn want je moet het gewoon treffen of er zo mee omgaan dat ze heel blijven, dat kan ook.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?



Bericht door Dafluc »

Ts vraagt ervaringen, die krijgt hij. Dat je met elke auto pech kunt hebben is denk ik duidelijk. Dat je met sommige auto's meer pech kunt hebben is ook een feit. Dat hoeft echt niet altijd iets te maken te hebben met hoe je ermee omgaat. Maar het ging hier niet over de Transit.
Afbeelding
thijs85
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 09 dec 2012, 15:36

Re: Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?



Bericht door thijs85 »

@ de Jonckheer.

Oke dat klopt ook wel,is meer mijn ervaring, zullen er ook zat zijn die wel heel blijven,je ziet ze genoeg rijden.
Toch blijft het een feit dat er bij ons thuis(ik en mijn vader) beide een transit hadden die vroegtijdig kapot liepen,net als de slager de bakker en een bouwbedrijf bij ons in het dorp...allen een 2.2 TDCI
Waren verder wel heel fijne bussen om mee te rijden met name de 2.2 TDCI 110pk.
Mijn zwager heeft net zijn Vito 111cdi van 2012 ingeruild met 360000 km op de teller zonder grote noemenswaardige problemen,ook absoluut geen roest.
Mocht ik voor een kleinere bus gaan zou ik denk ik ook voor een wat latere verlengde Vito gaan van na 2010 geloof ik met de iets geüpdate koplampen.
Gebruikersavatar
annoh
Berichten: 1875
Lid geworden op: za 18 aug 2012, 22:05
Locatie: St. Jacobiparochie
Contacteer:

Re: Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?



Bericht door annoh »

Afgelopen jaren zijn diverse publicaties geweest in onder meer Duitstalige en Franstalige uitgaven. Uit die publicaties blijkt dat er wel degelijk verschil in betrouwbaarheid en onderhoudskosten is tussen de verschillende bestelauto's.

Gewoon even op de juiste manier graven en je komt die artikelen echt wel tegen.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Buscamper VW, Vito, Vivaro: wat is een goede keuze?



Bericht door frank_h »

Al eens gekeken naar een fiat Talento of Scudo? Zijn de kleinere broertjes van de Ducato. Diesels van de Fiat groep zijn in mijn ervaring zeer betrouwbaar.
Plaats reactie