Hymer S midden jaren 90: alternatieven?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door Peter12 »

De ISRI stoel die standaard in mijn B694 is geleverd (Ducato basis) is naar alle kanten te verstellen, omhoog/omlaag aan de voorkant, omhoog/omlaag aan de achterkant, leuning is verstelbaar, heeft een draaischijf en uiteraard verstelbaar naar voor en achter. Dan moet het ook in een Fiat raar gaan om geen goede zithouding te vinden. Verder sluit ik me aan bij wat Bas al zsgt. Mijn exemplaar heeft af fabriek 95pk en dat houdt echt niet over. 110 naar beneden en 60 weer omhoog door de Ardennen. Je moet dus wat meer geduld hebben of kijken naar campers tussen 1995 en 2000, dat moet lukken met je budget.
Pleasure is the path of joy
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door de Jonckheer »

Het maakt een koperdraadje niet uit of die nou 10, 20, of 40 jaar oud is want van stroom doorlaten slijt ie niet. Mijn bus van bijna 40 jaar oud heeft alle bedrading nog origineel en werkend dus om te stellen dat oudere bedrading storing geeft is onzin, dat hoeft helemaal niet. Wat van later datum is geeft veel eerder storingen met al die al dan niet nutteloze elektronica die tegenwoordig wel goed is maar in het begin zeker niet. Die oude Mercedessen zijn niet af te beulen en vanwege de 5 cilinder plus de achterwielaandrijving altijd te prefereren boven een willekeurige voorwielaandrijver. Er rijden nog een hoop van die oude Hymers rond en dat zegt iets over de kwaliteit.
En inderdaad, wil je met de mode meedoen moet je elke 2 jaar een nieuwe kopen en daarbij, wat is er tegen op donder eiken?
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door Peter12 »

En 30, 40 jaar geleden werden er veel betere koperdraden gelegd dan tegenwoordig. Toen was koper nog een stuk voordeliger. Als zie wat voor kwaliteit er is gebruikt bij die van mij is de bedrading echt niet iets waar ik me zorgen over maak. Eerder over wat er later allemaal aan die originele bedrading vastgeknutseld is. Dat geeft veel eerder storingen.
Pleasure is the path of joy
Plaats reactie