Hymer S midden jaren 90: alternatieven?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Hymer S mid '90's alternatieven



Bericht door de Jonckheer »

Gobert schreef:
wo 15 jul 2020, 21:06
Inmiddels uiteraard wel zwaar gedateerd. Donkerbruin eiken
Mijn dochter heeft net een huis gekocht en daar een nieuwe keuken in laten plaatsen van . . donker eiken. Is weer helemaal hip naar het schijnt. Wil je met de mode meedoen moet je elk jaar een nieuwe kopen want anders blijf je achter de feiten aan lopen. Als dat je interesseert dan natuurlijk. Zelf heb ik zo lang een pak gehad dat ie 3 keer in de mode was . . :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door vmax »

als je groot rijbewijs hebt.

https://link.marktplaats.nl/m1559454935 ... ialbuttons

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door appellover »

Volgens mij stond er GEEN Frans bed.
Voor mij ook nooit meer zo’n bed.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door hathi »

Ruspek,goed bezig,laat je niet beïnvloeden,de S klasse is de beste ooit gebouwd,en dat met die bedrading is absoluut niet waar,makkelijker,als de tegenwoordige techniek,waar je voor naar de garage moet,de prijzen zitten in de lift,vanwege de vraag ,ook de milieuklasse heeft meer voordelen bij een ( oldtimer) dan bv een van 2004,volg je eigen gevoel( en portemonnee),zeker als je van oude glorie en kwaliteit houd , het enige nadeel is dat de huidige wat vlugger zijn,....Succes
Hans
LeonW
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 13:54

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door LeonW »

Volledig met Hans eens. Hier een Hymer B650, bj1981,Mercedes om607. Niet de snelste maar kom overal.
En alles, maar dan ook werkelijk alles werkt naar behoren. Geen gepiep en gekraak of openvliegende kastjes. Dat was met de B614 bij 2007 wel iets anders.

En inderdaad donker eiken en bloemetjes motief op de bekleding. Wij hebben wat ons betreft nog geen tweede zo knus gezien.

Het kan dus wel...

Succes.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door hathi »

Leon ,slim bezig :thumbup:
Hans
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door Charles Franconi »

Kijk eens op mobile.de
Campers
Invullen Hymer type S, bouwjaar tot 2000, prijs tot 20000 €.
Komt genoeg tevoorschijn.
ruspek
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 20:25
Locatie: Z-W Drenthe

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door ruspek »

Niet de snelste...... hoeft ook niet.
waar moet ik rekening mee houden?
We rijden nu met campert van schoonouders (fiat 2.8jtd) 110 op de snelwegen, is mooi zat.
Nu Nog even geen caravan of camper.
Straks??
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door Bas vd laar »

Er is een groot verschil tussen de Mercedessen tot pakweg 1995 en die daarna.
Vanaf 1995 is de Sprinter gebouwd, met de al eerder genoemde om 602 motor met 122 pk en turbo.
Dit maakt dat de modellen met deze motor vele malen beter en comfortabeler rijden dan de oude vijfcilinders, het verschil is dag en nacht.
Vooral qua comfort ga je met stappen vooruit.

Oud type zonder turbo: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

Nieuw type met om602 TurboD: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

Nog iets nieuwer, de CDI versies: https://www.marktplaats.nl/a/caravans-e ... ousPage=lr

De oude types zijn echt te traag, 110 is niet eens haalbaar tenzij je kilometers vol gas rijdt. Trekkracht zit er ook niet in, dus inhalen is een drama, invoegen met 50 per uur waar iedereen 130 rijdt en de bergen over in zijn 2 met een bak herrie op de achtergrond.
Gebruikersavatar
roze
Berichten: 671
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 0:15
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door roze »

Ik heb een Hymer S660 uit 1993

Ik heb een website gemaakt met veel info van deze serie. (Zie onderaan)

Zwakke punten? constructief zijn ze loeisterk. Eenvoudige langzame (ik rijd op snelwegen 90km) motor die je overal brengt ook alpen, dolomieten etc.
Eenvoudig onderhoud.
Veel ondersteuning op Facebook groepen. (Nederlands, Duits, Engels) zie linken op mijn website.
Electra woongedeelte is eenvoudig. Je mag hopen dat vroegere eigenaren er niet te veel aan geknutseld hebben.
Ik heb laatst bij een vermeend koelkast defect alle schuifstekkers vervangen door wago’s en alles werkt weer als een speer.

Retro. Inderdaad. Daar moet je van houden.

Succes met je zoektocht.
Rob Zeijen | Hymer S660 | 1993 | MB 410 D | automaat |

Info over de retro S-serie van Hymer: www.beremooiehymers.nl
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13305
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door hathi »

Het model na 1989 heeft de 310D motor( 410D dubbellucht),dit is een fijne motor,heb er vele jaren mee gereden,en kan nog steeds goed mee in het huidig verkeer,het gekke is,niemand neemt het Je kwalijk als je berg op ,niet de snelste bent,iedereen weet dat hij tegen de 30 jaar oud is,en aanspraak genoeg onderweg
Hans
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door de Jonckheer »

Ik vraag me af waarom het zo erg is als je niet een berg op vliegt maar daar rustig omhoog rijd. Mijn bus is met 12 ton en 280 pk ook niet meteen te bestempelen als een snelheidsmonster maar komt overal en niemand protesteert ooit, althans nog niet meegemaakt. Doet iemand dat wel is dat duidelijk een idioot met teveel haast. Een volgeladen vrachtwagen gaat ook langzaam omhoog en nog langzamer naar beneden, so what? En wat hebben sommige camperaars toch een haast, pfff. Komen je voorbij vliegen op de autobahn alsof thuis het huis in brand staat. Wat verder staan ze dan weer op een parking te pauzeren dus komen we tegelijk aan bij wijze van spreken.
AadenAnke
Berichten: 13127
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door AadenAnke »

Ja ja Nico, maar die pauze's hebben ze nodig! Heb je enig idee hoe inspannend al dat harde rijden is :lol3: wij wogen met de oude Tok MB307D 2800kg aan reis gewicht. Was toen 32jaar oude en had op papier een 70 pk. Ja naar boven niet te snel. Maar in Engeland een helling van 25% we moesten stoppen omdat zo moderne wagen het niet meer redde. De lokale boer met trekker sleepte hem weg. In zijn 1 en even een beetje protesteren en we gingen weer tuffend en lachend naar boven. Ik heb nu een bus met 130 pk en als ik ergens sta komen vele me vertellen dat ik hem zo richting de 160 pk kan laten tunen, waarom zou ik? 110 met de camper dat klinkt als haast en dat heb ik niet.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6199
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Hymer S midden jaren 90: alternatieven?



Bericht door Bas vd laar »

Deze discussie hebben we al vaker gehad, de een vindt het leuk om met 60 km per uur naar Frankrijk te rijden, de ander rijdt liever sneller.
Dat is niet goed of slecht, ieder zijn ding.
Ik heb die oude Mercedessen gehad, prachtige campers, alleen zo ontzettend traag, gewoon niet te doen.Nooit meer.
Dat wil ik TS even meegeven zodat hij dat mee kan nemen in zijn beslissing, misschien rijdt hij graag net zo sloom als Nico, geen idee, of vindt hij het prettiger om wat meer met het verkeer mee te kunnen.
Plaats reactie