Verzekering online of tussenpersoon?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door tobe1966 »

Online is goedkoper, maar alles zelf regelen, tussenpersoon is duurder maar bij een voorval bellen en het word opgelost.

Wat is jullie ervaring met zelf afhandelen bij een voorval, bijvoorbeeld brand of diefstal?
Is het dan niet zo dat een tussenpersoon meer voor elkaar krijgt dat Toon de particulier?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1715
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door Sandor Gora »

Als Toon een beetje handig is in het omgaan met Instanties kan hij het best zelf doen.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door AadenAnke »

Dat hangt af van de doortastendheid van Toon en/of de tussen persoon! Maar meer nog van de dekking van de verzekering, de polisvoorwaarden en het eventuele taxatierapport. Bij brand en diefstal zal misschien het claim verleden ook een rol spelen. Is het de 1e keer in 30 jaar of de 6e keer in het 2e jaar dat je claim neerlegt? Is het laatste het geval dan zal men wel extra kijken bij de beoordeling van de claim denk ik!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door Zadowolony »

Bij het expireren van mijn lijfrente/koopsompolis na 30 jaar met rentegarantie was ik maar wat blij met een tussenpersoon.
Ik had zelf een significant hogere uitkering berekent dan de verzekeringsmaatschappij had uitgerekend (in 30 jaar was polis 5 x overgenomen door andere ma en weinig wisten nog hoe het in elkaar zat, was een heel complex product, gelukkig had ik alle foldertjes en regeltjes nog).
Probeer dan maar eens je recht te halen zonder rechtszaak.
Tussen persoon er achter aan gestuurd, en mijn gelijk gekregen. Overigens had de tussenpersoon het niet voor ons gesignaleerd, dat moet je als consument nog steeds zelf uitzoeken.
Dus ja, het kan handig zijn, maar je moet zelf ook alert blijven!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door Bob Diesel »

AadenAnke schreef:
vr 03 jul 2020, 13:45
het de 1e keer in 30 jaar of de 6e keer in het 2e jaar dat je claim neerlegt? Is het laatste het geval dan zal men wel extra kijken bij de beoordeling van de claim denk ik!

Gr. Aad
Klopt,
Ik had laatst ruit schade thuis,1e in 20 jaar
Een offerte voor reparatie per mail doorgestuurd
48 uur later had ik het schade bedrag al binnen
Ruit moest nog besteld worden

Ook ooit bij een reisverzekerings schade ivm
Dierenarts kosten, 9 jaar geleden ,zelfs zonder bon uitgekeerd
Mijnheer ,u heeft nooit iets ,dus is goed
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8372
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door EasyBee »

Inderdaad.
We regelen alles online en werden keurig naar tevredenheid behandeld.
Onze bijna 3 jaar oude vaatwasser sneuvelt bij blikseminslag. Rapport van leverancier die dat bevestigd. Bel de inboedelverzekering. Benieuwd wat ze nog betalen. "Meneer, u heeft nog nooit niets geclaimd. Koop een nieuwe en stuur de rekening maar op." Gewoon volledig vergoed.
Op een compleet lege camperplaats in zuid Italië met meer dan 60 plaatsen lukt het mij een boom te schampen en een snee van 2,5 meter in de zijwand te trekken. Ik bel de verzekeraar en vertel dat ik verrast werd door die plotseling overstekende boom. "Meneer, u heeft nog nooit niets geclaimd. Kunt u uw vakantie voortzetten. Dan regelen we het na de vakantie wel. Stuur maar even een foto van de schade." Na de vakantie gewoon perfect gerepareerd op kosten van de verzekering maatschappij en zelfs geen teruggang in de maximale no claim korting. All risk verzekerd tegen taxatiewaarde.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Oliviervier
Berichten: 89
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 19:56
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door Oliviervier »

Als je een veel-claimer bent, zullen ze idd nauwkeurig(er) naar je claim kijken; eigenlijk hoort dat zo niet te zijn, maar ook schadebehandelaars zijn gewoon mensen. Heb meer als 20 jaar bij diverse tussenpersonen gewerkt en schades behandelt en begeleid; en gezien de vergissingen en aannames die ook daar gemaakt werden, was het geen luxe. Maar natuurlijk zijn er ook tussenpersonen die, als ze je centen binnen hebben, je naam al bijna vergeten zijn, laat staan dat ze weten wat dienstverlenend bezig zijn betekent. Dus, goeie vraag, lastig antwoord!
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door saagstree »

Onze tussen persoon heeft bij beëindigen van ons bedrijf en veranderen van zaken naar privé rekening gelijk maar de verzekeringen van onze zoon over gezet op onze naam.
Wij hebben 6 maanden zijn premie betaald, toen we er achter kwamen was hun reactie o dan zullen jullie wel wat fout gedaan hebben.
Na veel bellen en nog steeds niet erkennen dat hun de fout gemaakt hadden, zouden ze het uitzoeken maar kon wel drie maanden duren voor dat was gebeurd en terug betalen kon ook zo lang gaan duren daar diverse maatschappijen hadden afgeschreven.
Met dreiging dat we klacht bij de bank zouden doen van vals incasso gebruik kregen we na 4 weken ons teveel betaalde geld terug , Tja drie klanten met zelfde naam (onze andere zoon ook daar) dat is niet normaal.
Nu alles online gaat super.
We hebben camper, wegenwachten reisverzekering bij ANWB alles in één hand en bij schade bv. tandarts in Spanje geld met 4 dagen op je rekening.
geniet van elk vrij uurtje
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door Peter12 »

Ik heb zowel verzekeringen via tussenpersonen lopen als rechtstreeks. Rechtstreeks word ik veel sneller geholpen dan via de tussenpersoon. Om die reden ben ik dan ook langzaam alles rechtstreeks aan het regelen. Sinds de tussenpersson niet meer betaald wordt door de maatschappijen lijkt het of ze nog minder voor je willen uitzoeken. Tijd is geld denk ik dan maar.
Pleasure is the path of joy
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door Lonewolf »

Ik heb als bedrijfsjurist en (letsel)schadergelaar gewerkt voor een onderlinge en als verzekeringsmakelaar.
We hebben het hier over de verzekering voor een camper. Geen twijfel: sluiten via agent.

Van een agent mag je verwachten dat hij naast kennis ook invloed heeft bij de maatschappij. Dat zijn twee belangrijke factoren. Zonder agent sta je alleen tegenover een maatschappij met al haar kennis en middelen.
Misschien dat niet alle agenten dat doen, maar een goede gaat ook voor je aan de slag als je bv. alleen maar WA verzekerd bent en je krijgt schade door een ander, die verhaald moet worden.
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door tobe1966 »

@lonewolf
Dat is precies wat ik bedoel, tussenpersoon heeft wellicht invloed bij een maatschappij


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verzekering online of tussenpersoon?



Bericht door hathi »

Geheel eens met de laatste 2 schrijvers,zeker als het een goede tussen persoon is,om de paar jaar worden de polissen Automatisch doorgelicht of ze nog wel goedkoop genoeg zijn, de ziekte van ieder jaar verhogen,hebben ze immers allemaal ,en zo ja word er geswitcht, verder ook altijd dezelfde medewerker !..een belletje en alles word geregeld,en ik hoor de uitslag vanzelf( dat was bij een ( vorige) bank wel anders,nee niet voor mij,maar meestal kom je er pas achter bij een echte schade,en die was enkele jaren geleden heeel groot hier met hagelstenen als biljartballen,maar ja ieder zijn keuze
Hans
Plaats reactie