Camper verhuren: ervaringen en vragen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24460
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door javanes »

JasperCampervans schreef:
wo 01 jul 2020, 12:04
  • Verhuur jij je camper en waarom (niet)?
Neen. Dan begon ik wel een verhuurbedrijf.
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13428
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door hathi »

Maar buiten al die rompslomp van verhuren,steeds meer verzekeringen,dekken de schade niet meer bij verhuur,( mss te veel schades?) waardoor ook te begrijpen ,veelal heeft de huurder alleen personenauto gereden,?
Hans
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6323
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door Bas vd laar »

Als je het niet erg vindt om je camper vaak met schade terug te krijgen, dan zeg ik doen!
TrainZ
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 28 apr 2014, 20:10
Locatie: Gorredijk

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door TrainZ »

Dit jaar voor het eerst mijn zelfbouw buscamper in de verhuur, via Goboony en Camptoo. Puur zakelijk gezien loopt het mooi. Maar de sores met schades (van gebroken biketrans tot plaatschade van ruim €800,-) geeft veel stress, ook om de camper weer verhuurklaar te krijgen.
Maar mijn grootste ergernis zit bij platform Goboony. In mijn verhuurvoorwaarden zit een borgbetaling van €1000.- Deze wordt geind en beheerd bij Goboony. Bij teveel km. of erkende schade kan daar snel mee afgerekend worden. Dacht ik.... Het blijkt dat huurders hun eigen risico kunnen afkopen en ik al meer dan 3 weken wacht op het geld van de extra gereden km. en kleine schade. De grote schade moet ik eerst laten repareren en de nota opsturen: de offerte van het erkend schadebedrijf is niet voldoende. Die bijna duizend euro moet ik dus even voorschieten, wie weet voor hoelang. Goboony vertelt mij deze week dat zij het geld van de extra kilometers zullen overmaken ""zodra zij het geld van de verhuurder hebben ontvangen". Pardon, ik heb een borg bedongen, in de huurovereenkomst. Dat Goboony achter mijn rug om en zonder mijn toestemming daar weer een financieel product overheen legt vind ik ongepast. En helemaal als zij zich bij de uitbetaling van mijn (onomstreden door de huurder) claim passief opstellen. Dit lijkt veel op contractbreuk.
Als ik al doorga met verhuren overweeg ik als clausule op te nemen de voorwaarde dat de borg NIET mag worden afgekocht, verzekerd oid.
Ook al omdat een fors eigen risico voor de huurder toch tot iets voorzichtiger omgaan met andermans spullen kan leiden. De betreffende huurder die voor meer dan 800 euro schade veroorzaakte, daar zelf bij inleveren van de camper geen melding van maakte, reageerde zeer rustig op de door mij geconstateerde schade. Niet : "wat vervelend voor u" ( dubbele krassen over de hele linkerkant), maar "dat geeft niet hoor, daar ben ik toch voor verzekerd".
DUCATO 2.3 L2H2 2008
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9173
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door gjvonk »

Vervelend dat wat je zo enthousiast begon, zo uit pakt. Om dezelfde reden leen ik onze camper NOOIT uit. Ook niet aan goede vrienden...(ooit eens een bosje reserve sleutels daar 'gestald' inclusief die van de auto. Slot van het liedje was dat ik bijna af moest spreken om mijn eigen auto te gebruiken

Het spreekwoord luidt niet voor niets 'door schade en schande wordt men wijs'.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6072
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door TestCase »

Peins er niet over! En dan na inleveren als een klein regelbaasje aan het werk om alles te controleren/schoonmaken/repareren etc. Dit alles op tijd voor de volgende huurder of voor eigen gebruik.
Dan nog gezeik met evt. bekeuringen die maanden later binnenkomen. (Net nog een €48,- een jaar na overtreding in Italië. Was ik zelf.)
Geef mijn portie maar aan Fikkie.

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
jasperenpriscilla
Berichten: 281
Lid geworden op: vr 26 apr 2019, 9:19

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door jasperenpriscilla »

Ik vind het heel knap als mensen hun prive eigendommen kunnen verhuren.

Ikzelf vind het al lastig om het stuur af te moeten staan in mijn eigen camper aan een goede vriend die ik 100% vertrouw terwijl ik er langs zit.

Hij kan goed rijden, niets mis mee. Maar door kilometers te maken, leer je ieder schakel moment tot in de perfectie kennen. Als willekeurig wie achter het stuur plaatsneemt hoor en voel je gewoon dat het minder soepel gaat.

Bij verhuur gebeurt dat ook, en ook door minder goede chauffeurs bewust maar waarschijnlijker meestal onbewust mishandelen ze gewoon je spullen. Net als ik onze camper vast heb mishandeld de eerste paar honderd kilometers. Hoe rijd je hem op de levelbananen (op de koppeling? of met een klein aanloopje) hoe leeg je het toilet? (sta je aan die cassette te trekken blijkt binnen het klepje niet volledig dicht) enzovoorts...

Ik denk als je een camper wil verhuren, dan moet je hem zien als investering. Niets meer dan dat. Je verhuurt hem een paar weken per jaar aan jezelf, voor de rest ben je bezig met je bijbaan als verhuurder met als hoop een positief rendement aan het einde van het jaar. En waarschijnlijk ben je dan veel minder kritisch, en heb je persoonlijk meer afstand tot het verhuurde. Ik denk dat het dan ook best een leuke investering kan zijn, en als je het goed doet kun je zelf gratis je eigen camper 'huren' waardoor je toch lekker met een camper op vakantie kan.
Gebruikersavatar
josé moncayo
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 22 mar 2011, 10:55

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door josé moncayo »

TrainZ schreef:
vr 07 aug 2020, 15:11
Dit jaar voor het eerst mijn zelfbouw buscamper in de verhuur, via Goboony en Camptoo. Puur zakelijk gezien loopt het mooi. Maar de sores met schades (van gebroken biketrans tot plaatschade van ruim €800,-) geeft veel stress, ook om de camper weer verhuurklaar te krijgen.
Maar mijn grootste ergernis zit bij platform Goboony. In mijn verhuurvoorwaarden zit een borgbetaling van €1000.- Deze wordt geind en beheerd bij Goboony. Bij teveel km. of erkende schade kan daar snel mee afgerekend worden. Dacht ik.... Het blijkt dat huurders hun eigen risico kunnen afkopen en ik al meer dan 3 weken wacht op het geld van de extra gereden km. en kleine schade. De grote schade moet ik eerst laten repareren en de nota opsturen: de offerte van het erkend schadebedrijf is niet voldoende. Die bijna duizend euro moet ik dus even voorschieten, wie weet voor hoelang. Goboony vertelt mij deze week dat zij het geld van de extra kilometers zullen overmaken ""zodra zij het geld van de verhuurder hebben ontvangen". Pardon, ik heb een borg bedongen, in de huurovereenkomst. Dat Goboony achter mijn rug om en zonder mijn toestemming daar weer een financieel product overheen legt vind ik ongepast. En helemaal als zij zich bij de uitbetaling van mijn (onomstreden door de huurder) claim passief opstellen. Dit lijkt veel op contractbreuk.
Als ik al doorga met verhuren overweeg ik als clausule op te nemen de voorwaarde dat de borg NIET mag worden afgekocht, verzekerd oid.
Ook al omdat een fors eigen risico voor de huurder toch tot iets voorzichtiger omgaan met andermans spullen kan leiden. De betreffende huurder die voor meer dan 800 euro schade veroorzaakte, daar zelf bij inleveren van de camper geen melding van maakte, reageerde zeer rustig op de door mij geconstateerde schade. Niet : "wat vervelend voor u" ( dubbele krassen over de hele linkerkant), maar "dat geeft niet hoor, daar ben ik toch voor verzekerd".
ola .
.
Dit doet me denken aan air b&b en HomeAway voor vakantie huis verhuur.
Precies dezelfde praktijken.
.
groet José
Beter een hond als vriend,
dan dat je vriend een hond is !!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door Bob Diesel »

Wat zijn wij blij met ONZE camper
en een ander mag er NIET IN OF AAN KOMEN
het is maar dat het duidelijk is :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8957
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door kampo »

Waarom denkt iedereen meteen aan het verhuren van zijn enige campert ?
Oh jee.
Bekijk het eens anders en verhuur meteen een 20tal campers. Nieuwe stijl. Geen oude Hymer of Adria.
Er zijn toch wel een paar nieuwe formules die erg aanslaan bij een jeugdig en kapitaalkrachtig publiek die bovendien echt interesse hebben in deze vorm van vakantie. Eigen internetsite maken. Low budget aanbiedingen. Afhalen op de luchthavens enz.
Daar is een markt voor.
Groeten Kampo
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door veetee »

kampo schreef:
vr 07 aug 2020, 22:21
Waarom denkt iedereen meteen aan het verhuren van zijn enige campert ?
Omdat dat de vraag van TS was...
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door appellover »

Heb de camper 1 keer aan dochter,schoonzoon ( vrachtwagenchauffeur) en kleinzoon uitgeleend voor een week .
Is allemaal prima gegaan maar nooit weer,wat een werk om de camper leeg te halen en na een week alles weer terug.
Moet er bij vertellen dat het toen ook 35 graden was.
Veeeel te veel werk.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Camper_01

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door Camper_01 »

Antwoord voor Kampo:
Ben er nu te oud voor, een investering voor een 20 tal nieuwe campers voor de verhuur is niet zo eenvoudig. Investering hiervoor is te doen. Personeel zal het probleem zijn.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19164
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camper verhuren: ervaringen en vragen



Bericht door Aloys »

appellover schreef:
vr 07 aug 2020, 22:27
... nooit weer, wat een werk om de camper leeg te halen en na een week alles weer terug.
Veeeel te veel werk.
Ja, nu begrijp ik ook waarom die "witte dozen" met garage meestal zwaarder zijn dan 3.500kg ... :D :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Plaats reactie