Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Meer en meer steden weigeren de camper in hun stad om verkeersinfarct te vermijden...
Wat ben je met een eur 0 oof eur 5? Je mag er toch niet in!
Ik mis Antw niet hoor!
Wat ben je met een eur 0 oof eur 5? Je mag er toch niet in!
Ik mis Antw niet hoor!
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om alle steden en regio's met een milieuzone niet meer te bezoeken. Dat zal ze leren. (Echt niet). Mag je uiteraard helemaal zelf weten. Maar wie wil er nou met zijn camper door een stadscentrum gaan rijden op zoek naar een parkeerplaats? Dat moet je gewoon niet willen.
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Ja daar heb je ook een terecht punt. We gaan alles nog eens bedenken. Met een dreumes zullen we de stad toch niet veel in gaan. En elektrische fietsen hebben we ook over nagedacht... Bedankt voor de reactie!Dafluc schreef: ↑wo 10 jun 2020, 19:10Welkom op het forum Jetty. Ik zou een oudere camper kopen. Van het prijsverschil met een nieuwere koop je twee al dan niet elektrische fietsen. Alles wat te ver is om te fietsen doe je per bus/trein/metro/tram. Kom je overal. Voordat je het prijsverschil op hebt ben je zo 25 jaar verder. Tenzij je met je camper de steden in wilt. Dan is een andere keus voor de hand liggend. In mijn optiek hoef je met een camper niet de stad in. En is er aan de rand van bijna elke milieuzone een bushalte in de buurt.
En stel nou dat het belachelijk goed bevalt, die camper (dikke kans). Dan verkoop je het oudje volgend jaar voor hetzelfde bedrag en koop je een nieuwe(re). Weet je ook meteen of de indeling de juiste was. Vooral niet vergeten te genieten
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Heel wat kampeerders bezoeken wel graag de steden. Elk op hun eigen manier natuurlijk. Je gaat met je camper niet door het centrum rijden maar wel door de LEZ.Dafluc schreef: ↑wo 10 jun 2020, 22:49Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om alle steden en regio's met een milieuzone niet meer te bezoeken. Dat zal ze leren. (Echt niet). Mag je uiteraard helemaal zelf weten. Maar wie wil er nou met zijn camper door een stadscentrum gaan rijden op zoek naar een parkeerplaats? Dat moet je gewoon niet willen.
Het is dan heel ongemakkelijk wanneer je, zoals in de LEZ Antwerpen de stadscamping Linkeroever niet kan bereiken (of 35 euro per rit betalen).
De LEZones zijn groot en onbekend. Het is snel gebeurd, een boete van dan 250 euro. Per vergissing even door de nummerplaat camera gereden..
De evolutie gaat hard. Binnenkort nog veel meer Europese steden en hun banlieu.
Je kan er niet omheen. Een gebruikte camper/personenwagen die geen Euro 6 heeft is gewoon minder waard. Je kan de andere kant uitkijken omdat het je goed uitkomt. Iedere handelaar spreekt erover, behalve als ze aan het verkopen zijn...
Andere belastingen zullen volgen. Vandaag worden vervuilende campers nog gespaard. Hoe lang nog ?
In de transportsector waar al een paar jaar kilometerheffing moet betaald worden zijn de meeste niet Euro 6 vrachtwagens verdwenen, in korte tijd. Een ritje met een Euro 1,2,3 is onbetaalbaar geworden.
Groeten Kampo
- Bob Diesel
- Berichten: 31863
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
En iedereen heeft nu een maal geen €€€€€€ voor die milieu maatregelen te blijven sponsoren
door ieder x de laatst nieuwe motoren voor een pleziervoertuig te bekostigen
Gewoon niet naar bv Antwerpen
door ieder x de laatst nieuwe motoren voor een pleziervoertuig te bekostigen
Gewoon niet naar bv Antwerpen
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Zoals het nu gaat, kun je iedere 2, max 3 jaar een nieuwe camper kopen, alleen om die idiote, ondertussen ook al achterhaalde milieuidiote regels te volgen! Wie betaalt dat? Wie WIL dat!!
Massaal wegblijven, hoe dan ook, niet met de fiets, niet met het o v ...gewoon mijden, met zijn allen, altijd.
Bovendien heb ik wel geleerd, om nooit je investeringen te baseren op wat overheden misschien, ooit, zouden kunnen doen!
O ja, wellicht kunnen we via de stembus wat doen, plaatselijk dan vooral. Maar reken er niet op..
Massaal wegblijven, hoe dan ook, niet met de fiets, niet met het o v ...gewoon mijden, met zijn allen, altijd.
Bovendien heb ik wel geleerd, om nooit je investeringen te baseren op wat overheden misschien, ooit, zouden kunnen doen!
O ja, wellicht kunnen we via de stembus wat doen, plaatselijk dan vooral. Maar reken er niet op..
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Beetje Boze Buurman dit. Wat jou niet bevalt boycotten. Als je je er beter door voelt vooral doen zou ik zeggen. Anders stemmen heeft inderdaad geen zin. Of denk je dat in iedere stad met een milieuzone dezelfde partij daarachter zit? En wat dat per ongeluk een boete oplopen betreft: sorry hoor. De meeste zones liggen al heel wat jaren op hun plek. In nieuwe zones is er altijd een overgangsperiode waarin geen boete maar een waarschuwing volgt. Die zones horen nou eenmaal bij de voorbereiding van een reis. Even een kaartje opzoeken en je weet precies waar ze liggen. De meesten weten ook precies waar ze onderweg wel of niet moeten tanken. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Het zou zooi mooi, terecht en echt milieuvriendelijk zijn als we werden toegestaan om onze motor te upgraden. Waarom een hele camper vervangen als alleen het motorgedeelte een “tekortkoming heeft”.
Het wordt echt tijd dat upgrades van motorelementen of complete motoren na keuring kunnen leiden tot aangepaste milieuklasse.
Ik weet dat ik mijn euro 5 motor technisch kan upgraden naar een 6. In the UK en GER is dit toegestaan. In NL kan het niet. RDW wil niet meewerken. En als het al zou kunnen kost de specifieke keuring hetzelfde als producenten betalen voor een typegoedkeuring (bron telefoongesprekken met RDW medewerkers).
Heel jammer dit. Hoop dat dit nog gaat veranderen.
Het wordt echt tijd dat upgrades van motorelementen of complete motoren na keuring kunnen leiden tot aangepaste milieuklasse.
Ik weet dat ik mijn euro 5 motor technisch kan upgraden naar een 6. In the UK en GER is dit toegestaan. In NL kan het niet. RDW wil niet meewerken. En als het al zou kunnen kost de specifieke keuring hetzelfde als producenten betalen voor een typegoedkeuring (bron telefoongesprekken met RDW medewerkers).
Heel jammer dit. Hoop dat dit nog gaat veranderen.
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
+1
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
wen er alvast maar aan , en het zal nog veel strenger/erger worden, alles in het belang van ons millieu, en dat millieu houd geen rekening met de belangen van een paar, dus komen er maatregelen die iedereen treffen, en die niet iedereen welgevallig zijn, de tijd dat alles gewoon kon is voorbij.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
Ook als die regels strenger worden zou het gewoon mogelijk moeten zijn om je voertuig hieraan aan te passen. Juist ook omdat een aanpassing voor het milieu beter is dan weer een nieuw voertuig.
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
+1, snap het ook niet als ze echt zo milieu bewust zijn werk je hier aan mee RDW of NL regering!Fleurette schreef: ↑do 11 jun 2020, 9:33Het zou zooi mooi, terecht en echt milieuvriendelijk zijn als we werden toegestaan om onze motor te upgraden. Waarom een hele camper vervangen als alleen het motorgedeelte een “tekortkoming heeft”.
Het wordt echt tijd dat upgrades van motorelementen of complete motoren na keuring kunnen leiden tot aangepaste milieuklasse.
Ik weet dat ik mijn euro 5 motor technisch kan upgraden naar een 6. In the UK en GER is dit toegestaan. In NL kan het niet. RDW wil niet meewerken. En als het al zou kunnen kost de specifieke keuring hetzelfde als producenten betalen voor een typegoedkeuring (bron telefoongesprekken met RDW medewerkers).
Heel jammer dit. Hoop dat dit nog gaat veranderen.
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
ik denk/weet/vermoed dat een aantal hoge medewerkers bij de rdw, nauwe banden hebben met de autoimporteurs, zo werkt het overal dus waarom zou het bij de rdw anders zijn.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Emissieklasse 3 of 4 mee laten wegen bij aankoop camper?
omdat het in het buitenland dus wel kan....