Toch camperen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Toch camperen?

Bericht door Zonneke »

Campertuin Veluwe Noord meldt dat ze geopend zijn aan halve bezetting en sanitaire blok gesloten . Ook iemand die de regels niet volgt . :-B
Intussen blijkt dat velen hierin toch de manier vinden om nog op reis te kunnen gaan .
Stijgende interesse in kampeerauto’s: “Het wordt dé manier van reizen” :
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/22 ... eerauto-s/
Gebruikersavatar
Greyus Nomadicus
Berichten: 82
Lid geworden op: di 23 feb 2016, 13:35

Re: Toch camperen?

Bericht door Greyus Nomadicus »

Ik vind het onbegrijpelijk en uiterst ongepast om hier een beetje te gaan zitten muggenziften of je nu wel of niet met de camper op pad mag. Een hele beroepsgroep staat zich dag en nacht zich een slag in de rondte te werken om jullie (Ja jullie...doelgroep!!!) een beetje in leven en gezond te houden en jullie zijn te besodemieterd om je aan de regels te houden!
Ga je met z'n allen kapot schamen! (En doe dat thuis)
Die hele lockdown is pas een maand van kracht, je mag nog bijna alles en je hebt wifi. Wat zeuren jullie nou?
To me, old age is always fifteen years older than I am.
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6382
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Toch camperen?

Bericht door rongreven »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
En nog 17 miljoen :thumbup:
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Toch camperen?

Bericht door Zonneke »

Greyus Nomadicus schreef:
do 23 apr 2020, 11:13
Ja jullie...doelgroep!!!) een beetje in leven en gezond te houden en jullie zijn te besodemieterd om je aan de regels te houden!
Hoezo doelgroep , ben 46 jaar ??? De zin en onzin gaan we hier niet voeren want dat mag niet . Die regel is tenminste heel duidelijk. :-?
Dus toch camperen , vraagteken Hell ja , van de moment dat de wet maar het kleinste gaatje laat duiken we daarin.
En wat betreft zorgmedewerkers kunnen we daar ook de discussie hier niet voeren maar die is ook niet zwart/wit zoals jij wilt laten uitschijnen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27476
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Toch camperen?

Bericht door Marco Polo »

Contact vermijden is ook risico’s mijden.
Dagtochtjes maken
Grote fietstochten maken
Motorrijden
Etc.

Hulpverleners hebben niet veel mogelijkheden om contact te vermijden.
En ze worden niet dagelijks getest.
Misschien iets om in het achterhoofd te houden.
Overigens is reanimatie ook al enige tijd beperkt.
Mond op mond beademing word tegen geadviseerd.
Om hulpverleners toch nog enigzins te beschermen.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Toch camperen?

Bericht door hwendt »

Janpinz schreef:
do 23 apr 2020, 9:11
Dat is nou net het probleem. Richtlijnen!
Kabinet verschuilt zich achter RIVM, en die is bewezen door het ijs gezakt. Ze hebben gelogen, halve waarheden, verkeerde meet- en rekenmethodes toegepast, gelogen over meetopstellingen. Enz, enz...
Als eea foutloopt, zegt Rutte straks: ik wist t niet, rivm zei dit rivm zei dat, sorry...
Als je met je wijsvingertje zwaait naar anderen, met als argument, ja maar het RIVM...zet je eigenlijk jezelf voor schut! Totaal onbetrouwbaar instituut , rijksdienst voor leugen en bedrog!
Totale lockdown durfden ze gewoon niet aan, want: We weten niet of we kunnen handhaven.. :bang:En de grootste hobby van de politiek, is half gedogen en tweedracht zaaien. We lossen het samen wel op! Ja, ja..lees nog maar even rond en terug op dit forum, en huiver! Mensen vliegen elkaar in de haren om een letter of een woord, of een stap te veel, ergens...
Als je persé verwijten wil uiten, doe dat dan maar richting de politiek, daar ligt de bron van de onderlinge verdeeldheid!
En ga niet híer elkaar de huid volschelden.

Het zijn allemaal veronderstellingen en vermoedelijke kreten. Ik schrijf regelmatig over de politiek en meestal niet gunstig
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er misschien wel enige vooringenomenheid in uw mening zit.
Dat is niet de juiste instelling om een mening te ventileren. Immers lezen, luisteren en kennis hebben zijn de enige ingrediënten die een mening kunnen staven.
Rutten is de man die enorme respect verdiend in deze situatie zo ook de leden van de RIVM. Ze moeten besluiten nemen en daadkracht tonen zonder dat er een redelijke zekere voorspelling gedaan kan worden. Immers dit is totaal onbekend aan de wereld. Het is juist als de overheid gebaseerd op informatie uit het buitenland en informatie uit eigen land beslissingen nemen die het aantal doden niet naar de 10.000 laat lopen en mogelijk daarmee het bedrijfsleven dik in de weg staat.
Niemand kon dot voorkomen, niemand kon dit weten en dan is het moeilijk.

Jammer dat Nederland nu 14.000.000 virologen heeft en meer dan de helft daar van ook nog Hoogleraar is en de overheid met kennis van zaken weten te veroordelen.
Deze zaak eist zijn tol bij een ieder. Voor en of tegen besluiten maakt niets uit. Het voorkeur hebben voor een mening is gebaseerd op eigen belangen en toekomst van je bedrijf en of verworven vrijheden.
Als ik een goedlopende cafe kan krijgen door weer normaal te openen is dat goed natuurlijk

maar ook als je vader overlijd, als je broer overlijd je klanten ziek worden ook al is het er maar 1 of 2 uit jou zaak. Voel je dan nog bevrediging over het feit dat dit gebeurd,? het is moeilijk voor iedereen maar de echte zakenman die de wil heeft om terug te komen , komt terug . Iedereen die uit het verleden de kracht heeft gehad , gebruikt die krachten weer en de strandtenten zullen over 2 jaar er weer net zo bij staan als 8 maanden geleden.
U , ik en vele anderen moeten opnieuw een veer laten. Misschien moet ik mijn camper wel verkopen, maar zo wat als mijn kleinkinderen weer veilig kunnen rondlopen, zo wat als we weer kunnen lachen en samen kunnen knuffelen. zo wat als ik mijn vrienden weer kan zien en blij kan zijn als ik ze weer zie.

Terug komend op het onderwerp. We helpen de hulpverleners, de vrouwen en mannen die dag en nacht aan het werk zijn. Ja 7 dagen per week 12 uur werken , kijk naar hun vermoeide gezichten, kijk naar hun blik die de vermoeidheid uitstraalt en help mee dit te voorkomen en op te lossen.
Ja 1 camper kan gerust op stap en een stille plek opzoeken en de hele dag in het zonnetje zitten. Tuurlijk is dat geen probleem. Maar ik zou mij schamen als mijn buurvrouw met nog 6 kinderen thuis zit en ik mijn camper ga inpakken om een week op vakantie te gaan. Waar is onze saamhorigheid die we altijd lopen te verkondigen, waar is de tijd dat we met 100 campers bij elkaar stonden en elkaar op de schouder sloegen. Deze saamhorigheid moeten we nu uitstralen naar onze medemensen, naar de burgers waarvan man, vrouw op sterven liggen en de angsten die nog dagelijks vele mensen moeten hebben. Nog steeds 160 doden per dag en 200 opnamen met de verschijnselen . Waar is onze solidariteit met die groeperingen , waar is ons medeleven en laten we ikke en ikke even varen en roepen we WIJ... WIJ camperaars laten onze medeburgers niet in de steek. We verplaatsen ons niet en en gaan niet met 40 man naast elkaar op camperplaatsen staan.
Nee niet omdat u daar alle ruimte heeft en niet omdat het U natuurlijk niet zal overkomen. Maar het feit dat U daar staat zorgt er voor dat er een nieuwe groep met campers roept "O kijk Jan er staan daar toch ook 45 campers en vermoedelijk ook gaat inpakken. Het effect is vele malen groter dan dat er niemand staat. Dat het nog een 4 weken leeg blijft en dat we weer een team zijn als groep, als club en als medemens.Alleen al daarom is de oproep verder toch duidelijk
Ga niet reizen
Blijf thuis.. en ja ik zie wel het verschil tussen 15 km rijden en een boswandeling maken of 40 campers op een rij op een CP..

Hugo :mrgreen: :mrgreen: :bang: :bang: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3: :cheers: :cheers:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80406
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toch camperen?

Bericht door Dafluc »

Dus samenvattend: er zijn mensen die vinden dat ze best op pad kunnen gaan. En er zijn mensen die vinden dat dat niet kan. Als we nou eens beginnen met stoppen dat standpunt elke keer te herhalen. Want als je het hier al 10 keer hebt geschreven, dan voegt de 11e keer echt helemaal niets meer toe. Stoppen met je eigen standpunt steeds te herhalen. Stoppen met vingertje wijzen naar wie wat wel of niet had moeten doen. Gewoon melden of jij van mening bent of we wel of niet kunnen camperen. En als je dat hier hebt gedaan, het daar dan vervolgens bij laten. Dit is niet het corona-topic.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6382
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Toch camperen?

Bericht door rongreven »

Dan kan hier wel een slotje op, het gaat hier ook alleen over corona. :hug:
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27476
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Toch camperen?

Bericht door Marco Polo »

Het heerst; zeggen ze ;-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80406
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toch camperen?

Bericht door Dafluc »

Klopt Ron. Maar helemaal voorkomen kun je dat niet. Is toch de oorsprong van de vraag. Maar we hoeven hier niet dezelfde discussie over zitten te doen. Dus geef hier alleen nog aan – als je dat nog niet hebt gedaan hier – of we wel of niet met de camper weg kunnen volgens jou. Een antwoord op de gestelde vraag. In een ander topic kun je kwijt waarheen dan. En in het coronatopic past de rest.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rongreven
Berichten: 6382
Lid geworden op: za 03 dec 2005, 18:08
Locatie: Europa

Re: Toch camperen?

Bericht door rongreven »

Ja Luc, het forum is tenslotte een motor van de samenleving.
En in iedere brandstofmotor zitten zuigers.
Het is niet anders.
Groet, Ron Greven
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Toch camperen?

Bericht door hwendt »

Dafluc schreef:
do 23 apr 2020, 11:50
Dus samenvattend: er zijn mensen die vinden dat ze best op pad kunnen gaan. En er zijn mensen die vinden dat dat niet kan. Als we nou eens beginnen met stoppen dat standpunt elke keer te herhalen. Want als je het hier al 10 keer hebt geschreven, dan voegt de 11e keer echt helemaal niets meer toe. Stoppen met je eigen standpunt steeds te herhalen. Stoppen met vingertje wijzen naar wie wat wel of niet had moeten doen. Gewoon melden of jij van mening bent of we wel of niet kunnen camperen. En als je dat hier hebt gedaan, het daar dan vervolgens bij laten. Dit is niet het corona-topic.
Ik vind dat je mijn betoog niet echt op waarde weet te schatten Luc. Het gaat om iemand die een aanval doet op de overheid, Rutte en ook de RIVM degradeert tot een club van niet wetende. Daar gaat dit betoog over en de oproep om meer samenhorigheid tussen de camperaars
En ja er staat ook 1 zin in van herhalingen betreffen blijf lekker thuis. Iedereen zal zelf wel denken te weten waar het midden ligt en ja de vraag is toch echt een uitnodiging om een mening te geven. En ja als deze vraag als nieuw item wordt toegevoegd kun je bekende antwoorden uit de andere topic verwachten die soms herhalend zijn meer eigenlijk meer gebaseerd zijn op met de camper weg gaan..En dat is nu juist het element..dat hier behandeld wordt
Hugo
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Toch camperen?

Bericht door Jan en Simonne »

Dafluc schreef:
do 23 apr 2020, 11:50
Gewoon melden of jij van mening bent of we wel of niet kunnen camperen. En als je dat hier hebt gedaan, het daar dan vervolgens bij laten.
Dan kan je er beter een poll van maken. :mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19165
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Toch camperen?

Bericht door Aloys »

Ik vind wel dat Hugo het deze keer mooi heeft beschreven. En zelf blijf ik thuis, hoewel
ik ook vind dat je er niemand kwaad mee doet als je een paar dagen op een stil plekje gaat
staan met de camper en van de natuur geniet. Maar wij hebben een redelijk grote tuin, een
fantastische hobby met een zendmast naast het huis, ik hoef me niet "in de natuur te gaan
zitten vervelen!" :D
Op een flat of driehoog-achter ervaar je dat vast heel anders en wil je er misschien graag
op uit!

Daar zit wel een keerzijde aan. Voor ons, als groep, is het vast slechte publiciteit. Denk even
aan die motorrijders, die op een zonnige zondagmiddag de natuur intrekken om recreatief
te gaan rijden. Dat leverde een boel negatieve publiciteit op! Er wordt hier en daar zelfs
overwogen om dijken en andere toeristische weggetjes maar helemaal af te sluiten voor
motorrijders...

Die negatieve publiciteit zou ons ook ten deel kunnen vallen, met name op camperplaatsen
en/of gedoogplaatsen. Iedereen zit thuis, "maar kijk nou eens: allemaal campers op een
parkeerplaats aan zee! Schandalig zeg, die lui denken zeker dat alles maar kan!"

Straks krijgen we nog "camperschaamte", nu de vliegschaamte voorlopig standby is gezet... :wtf:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gesloten