Toch camperen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Toch camperen?

Bericht door Marco Polo »

En dan heb je je 14 uur per dag opgesloten gezeten in je huis waar je alles onder controle hebt.
8 uur lang 5 dagen of meer in de week blootgesteld aan allerlei virusverwekkers waarover je heel weinig controle hebt.

En dan krijg je alsnog Corona.

Dan ga ik niet lekker op een dagtochtje een frisse neus halen.
Maar doe ik gewoon mijn werkweken en blijf thuis.

Alleen op de periodes van gepland verlof pak je dan een camperplaats.
Waar je gewoon een tijd blijven staan.
Met zo min mogelijk contact buiten de bubbel.

En waar we dus geen last bezorgen aan niemand; ook niet voor mensen die toch nog voor het werk de weg op moeten.

(Ps:Aan het rijgedrag overdag zie je dat er best een hoop op de weg zitten die geen haast en dus geen direct doel hebben. Zit je als werkende verder ook niet op te wachten ;-)).
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Toch camperen?

Bericht door Zonneke »

Gobert schreef:
wo 22 apr 2020, 17:58
Hugo heeft helemaal gelijk. We hebben al Zo’n 4.500 officiële Coronadoden in Nederland en nog steeds zijn er (veelal seniore) mensen die menen dat het zo’n vaart allemaal niet loopt.
Welnu, ik ken er ook een paar. O nee, ik kende er een paar.
Tja en het merendeel van die senioren zat al met meerdere klachten waardoor Corona het spreekwoordelijk zetje was . Face it : zolang je niet echt (zware) onderliggende klachten hebt , niet zwaar hulpbehoevend is de kans op overlijden door Corona eerder gering. Corona is hier ten huize gepasseerd en aan het passeren : Het is om te lachen , behalve de economie die men naar de botten aan het helpen is om te janken .
9000 miljard dollar … arm kinderen .
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Toch camperen?

Bericht door seth_space »

Is het al 11 mei?
Corona heeft zelfs tijdtravel effecten blijkt 😎
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toch camperen?

Bericht door Dafluc »

Dus als je geen haast hebt heb je geen doel? Hmmm. Het op pad gaan met de camper. Ik hoop dat we in september zover zijn dat iedereen weer op pad kan en ook durft. In eigen land eventueel. Dat is zeker geen straf. Dat we dan allemaal kunnen ontstressen en genieten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Toch camperen?

Bericht door Marco Polo »

Is te hopen dat dat ontstressen voor diverse mensen ook al voor september mag gebeuren.
Daarop zijn de maatregelen van de overheid voor de ziekenhuizen nu ook gericht.
Personeel weer op een normale manier laten werken en een beetje tot rust laten komen.
Thuis natuurlijk ;-)
Ook al worden er van diverse kanten verblijf in vakantieparken aangeboden.
Misschien toch nog iets rustgevender dan die 4 muren van je huis.
Maar goed is niet thuis dus dat aanbod mogen ze niet aannemen ;-)

(En gelukkig heb ik zelf maar 110km per dag woon-werk per dag op diverse momenten van de dag en in het weekend dus verschil in rijstijl is niet aan mij om te beoordelen; je hebt gelijk, sorry Luc ;-)).
Laatst gewijzigd door Marco Polo op wo 22 apr 2020, 18:21, 4 keer totaal gewijzigd.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Toch camperen?

Bericht door isoplus »

Ik woon aan een drukke rijksweg en die is wat betreft personenauto's nu iets minder druk. Vrachtverkeer en bestelbusjes gaan er net zoveel over als in het pre-corona tijdperk, al die chauffeurs tanken en moeten dan afrekenen en dat gaat kennelijk prima. Schrijnend is dat een chauffeur vertelde dat toiletbezoek hem bij diverse bedrijven geweigerd werd, ik heb eens gevraagd hoe dat bij mijn oude bedrijf nu geregeld is. Nou daar krijgt een chauffeur die zich aan de regels houdt gewoon koffie en mag van het toilet gebruik maken en zo hoort het ook.
Vandaag zijn de schilders begonnen onze keet te schilderen, twee man sterk en ook dat gaat prima, en ja ze krijgen koffie en een bakje soep en mogen van het toilet gebruik maken.
We moeten het leven niet moeilijker maken dan het al is dus met de nodige voorzichtigheid kan er veel en dat zal ook wel moeten anders komt onze economie krakend tot stilstand en dan zijn de rapen pas echt gaar.
Natuurlijk gaat een en ander in het buitengebied waar wij leven makkelijker dan in een drukke stad, dat begrijp ik.
Ik heb het al eerder gezegd, ik gebruik de camper voor dagtochten en zie daar geen enkel bezwaar, ook niet voor derden .
Gelukkig legt een ieder de regels verschillend uit en dat is prima en geen reden om elkaar de les te lezen.
Immers zodra iemand of de hond met zijn natte neus je te na komt kan/ moet je op de regels wijzen of zelf de verstandigste zijn en je ruimte nemen.
Gebruikersavatar
laika kreos 3009
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 22:50
Locatie: Twente

Re: Toch camperen?

Bericht door laika kreos 3009 »

Ik lees zojuist dat in Twente de campings vanaf vrijdag weer toegankelijk zijn (bron: RTVOost). Men moet wel beschikken over een eigen sanitaire voorziening (WC/douche). Voor de liefhebbers biedt dit weer perspectief.

Groet,
Andre
Onze huidige camper is een Hymer half integraal 704SL
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toch camperen?

Bericht door AadenAnke »

fred101060 schreef:
wo 22 apr 2020, 17:53
Ach
We mogen ook weer voor de klas staan
Dus ook verplaatsen met het openbaarvervoer met alle risico’s van dien.
Ja en een grote baas uit het OV heeft ook al aangegeven dat 1. 1/2 meter niet houdbaar is in het OV. Hij maakte er nog de opmerking bij dat leven nu eenmaal niet zonder risico is. Zijn personeel mag onbeschermd de hele dag dus met bussen vol half vol met passagiers die zich nergens aan storen rond rijden. Vindt hij van achter zijn laptop thuis. Blijft de vraag hoeveel is een mensenleven waard? Ik weet dat er landen zijn waar het minder dan 5 dollar is! Nu maar hopen dat Rutte en zijn vrienden er een stokje voor gaan steken! Het wordt met de dag gekker, dat ik mijn hoop op Rutte en zijn vrienden zou vestigen. Echt een gekke wereld.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Lexrt
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 21 aug 2013, 8:36
Locatie: Best

Re: Toch camperen?

Bericht door Lexrt »

johan1950 schreef:
wo 22 apr 2020, 17:05
Ik denk dat we de komende tijd wel even met de camper weg gaan.
Ik ken camperplaatsen waar je min. 8 m van de buurman staat.
Even eruit en of ik nu thuis iedere dag 30 km fiets of vanaf de camperplaats maakt m.i. niet zoveel uit. Er zijn gelukkig in Nederland nog voldoende plaatsen waar je rustig kunt fietsen zonder veel mensen te zien.
Enn..... verdient de camperplaats eigenaar ook weer een beetje.
en zo is het, die mensen hebben vaak veel geld geinvesteerd en zien hun investering nu als sneeuw voor de zon verdwijnen. Die economie moet op gang komen mensen anders hebben we straks allemaal een groot probleem. Regels in acht nemen met zijn allen en er staat nergens dat je niet mag genieten.
Groeten Lexrt
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Toch camperen?

Bericht door Bob Diesel »

Van mag een ieder zijn gelijk hebben
maar hoeft het niet te komen halen :idea:
omdat zijn/haar gelijk het enigste gelijk is
en een ieder die het daar niet mee eens is :!: deze mening , aan een ieder willen opleggen
En ben je het niet met hun eens ,dan ben je een ,, :roll: roept u maar

al eerder geschreven ,doe wat je wilt
maar vertel een ander niet dat die het zelfde moet doen

Hoe zat dat noch een met ,als jantje in de sloot springt,, jij ook

En Ja ,wij willen ook ff weg ,
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Toch camperen?

Bericht door Marco Polo »

En als iedereen ondanks slim nadenken toch in dezelfde sloot gaat springen dan hebben we altijd nog de lokale overheden die weer rust in de tent kunnen brengen ;-)

Moet het natuurlijk niet vanaf hangen.

Maar er zijn dus altijd nog altijd nog intelligentere mensen die er vóór kunnen zorgen dat de regels op de juiste wijze geïnterpreteerd worden ;-)
Op de manier zoals de regels bedoeld zijn :D
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8674
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Toch camperen?

Bericht door seth_space »

Grappig, ik zie de meeste beledigingen komen van degenen die #blijfthuis, de officiële richtlijn zelf niet willen volgen.
Een enkeling is zelfs zo verdwaasd dat hij die mensen ziet als "zich verbergen achter de regering". Die had niet eens door waar het advies vandaan kwam.
:lol3: :lol3: :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toch camperen?

Bericht door Dafluc »

Het herhalen van de richtlijnen zoals die gelden is iets anders dan het opdringen van een mening. De richtlijnen zijn gestoeld op de mening van deskundigen. Kun je iets van vinden, maar ze hebben er meer verstand van dan de mensen hier. Dat je ze op verschillende manieren uitlegt is iets anders. De een is van mening dat we op pad kunnen. De ander denkt van niet. Mag. Dit topic gaat over: ga je weg of niet en eventueel waarom/waarheen. We hoeven niet beide meningen te blijven herhalen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toch camperen?

Bericht door Dafluc »

De campings in Twente mogen – onder voorwaarden – vanaf morgen weer gasten ontvangen:
Klik.
Afbeelding
Gesloten