Toch camperen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Gebruikersavatar
hymer66
Berichten: 176
Lid geworden op: wo 25 okt 2017, 17:01

Re: Toch camperen?

Bericht door hymer66 »

Dat klopt de Cp in Appelscha heeft plek zat tussen de plaatsen .
Maar begrijp mij ook niet verkeerd.
Iedereen probeert zoveel mogelijk de lokale ondernemers te steunen in deze moeilijke tijd.
Waarom zou je deze ondernemers dan niet mogen steunen. Veel van hun hebben ook de nodige maatregelen getroffen. En voor hun is het ook een zware tijd, want dit zou toch een super begin van het nieuwe seizoen zijn geweest ( ook financieel).
Haal dat nog maar eens in.
Groet Hymer66.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Toch camperen?

Bericht door Marco Polo »

Hetgeen waar het voor jou op hangt is dan het advies, blijf thuis?
Je voert 1 noodzakelijke rit uit richting de door jou gewenste ondernemer en houd je vervolgens net zoals op je woonadres aan de regels van het RIVM.
Wat is daarbij de schade voor de gemeenschap?
Is een intelligente lockdown.
Risico’s voor jezelf en voor anderen zoveel mogelijk vermijden.
Risico’s liggen in:
De verplaatsingen
Drukte en groepsvorming op de plek waar je dan naar toe wilt.
En of de ondernemer de juiste maatregelen heeft genomen.

Kan je allemaal op intelligente wijze mee omgaan.
Of gewoon thuisblijven.
Kan ook een bewuste keuze zijn ;-)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toch camperen?

Bericht door Dafluc »

Enige bedenking die ik heb: ga je dan van Limburg naar Friesland rijden? Of blijf je in je eigen provincie?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Toch camperen?

Bericht door Marco Polo »

Wij zouden voorlopig eigen provincie kiezen.
Mocht je gezondheidsproblemen ontwikkelen zijn we ook zo weer thuis.

En die gezondheidsproblemen verwacht ik dan niet op te lopen door het reilen en zeilen op een goed gekozen en gerunde camperplaats maar van de noodgedwongen uitstapjes naar de supermarkt en winkels , of in ons geval, direct contact in de werkomgeving voorafgaande aan een campertrip.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Toch Camperen?

Bericht door FrankJC »

Gorfel schreef:
zo 19 apr 2020, 21:18
Ik was heel verbaasd dat ik op campercontact regelmatig nieuwe beoordelingen van maart en april voorbij zag komen. Als ik dan informeerde of op de website van de camperplaats keek, bleek dat de plaats ivm de RIVM richtlijnen gesloten was. :eh: :eh:
Heel veel beoordelingen zijn niet recent, de plaatsingsdatum links boven is vaak niet de verblijfsdatum.
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Toch camperen?

Bericht door Zonneke »

Wees blij dat jullie nog in een iets of wat "normaal" land mogen leven. Hier in dom Belgenland moet ge niet proberen om met uw camper een verplaatsing te maken . Het zal je 250,- kosten tenzij je zegt dat je ermee naar de winkel gaat. :-?
Intussen krijgen de daklozen een bewijs dat ze op straat leven zodat ze wat langer op een bankje mogen zitten , veel gekker moet het niet worden . :bang:
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Toch camperen?

Bericht door kampertjes »

Het gaat mij er niet om wat mag of niet mag en risico’s van een paar dagen met busje naar een rustig plekje zie ik ook niet zo. Idd, bezoekje bouwmarkt is groter risico (man, wat een drukte...).
Waarom wij voorlopig toch maar niet gaan is dat we er geen zin in hebben. Geen zin? Nou ja, natuurlijk wel maar met busje weg is vrijheid, nergens zorgen over maken, en...nou ja, jullie begrijpen het wel. Het voelt gewoon niet goed in deze situatie. Mis het ongecompliceerde
Dus, nog maar ff geduld. Er zijn ergere dingen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Toch camperen?

Bericht door de Jonckheer »

Wij wonen op een camping. Om dan de bus te pakken en op een andere camping in de buurt te gaan staan en daar dan binnen te blijven slaat nergens op. Woon je driehoog achter met een stel pubers kan ik me er iets bij voorstellen dat je er even uit wilt . .
Die camper is een hobby en geen levensbehoefte dus laat hem maar lekker staan waar ie staat, het komt wel weer een keer.
martinmaico
Berichten: 363
Lid geworden op: do 04 dec 2008, 16:25
Locatie: noord-brabant

Re: Toch camperen?

Bericht door martinmaico »

zeker, we hebben lang genoeg binnen gezeten. vanmiddag weekje naar camping.
martin
Hymer B584 1997.j
Lexus 200H 20011
Aprilia 850 mana
Mijn Wil Is Helaas Geen Wet
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Toch camperen?

Bericht door Sjaak en Marja »

Zonneke schreef:
ma 20 apr 2020, 8:32
Wees blij dat jullie nog in een iets of wat "normaal" land mogen leven. Hier in dom Belgenland moet ge niet proberen om met uw camper een verplaatsing te maken . Het zal je 250,- kosten tenzij je zegt dat je ermee naar de winkel gaat. :-?
Intussen krijgen de daklozen een bewijs dat ze op straat leven zodat ze wat langer op een bankje mogen zitten , veel gekker moet het niet worden . :bang:
Nou....."Dom" Belgenland is zo dom nog niet, zou hier ook ingevoerd moeten worden!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toch camperen?

Bericht door Cee Pee »

Je praat nu alleen voor jezelf hoop ik, want voor mij mag de zaak zachtjes aan wel een stukje versoepelen zodat bezoekers weer mondjesmaat in de verzorgingshuizen mogen en de dagopvang weer wat gaat draaien.
En ook de basis en middelbareschool weer opgestart gaat worden.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toch camperen?

Bericht door AadenAnke »

Daar gaan we weer! Waarom? Omdat men van angst zich wil ingraven? Tot dat er een goed werkend vaccin is geproduceerd om de gehele wereld bevolking in te enten zal het virus rond blijven zwerven. Om het niet tegen te komen je dus tot over een jaar of 2 jaar of 3 of misschien wel voor altijd ingraven? Ik heb het denk ik nog niet gehad! Ben voorzichtig! Vermijd zoveel mogelijk contact (dat is echt een opgaaf als je werkt al buschauffeur in het OV ja vitaal hè) maar reken erop dat ik het wel een keer krijg! Hoop dat het dan een milde vorm is en dat de heren/dames doktoren er wat meer van weten wat betreft behandelen en er voldoende ruimte is in het ziekenhuis. Nee gewoon op de slimme wijze en als de moeilijk lerende onder ons het dan ook onder de knie hebben met wat versoepelingen langzaam en vooral voorzichtig verder leven en hopen! Vooral blijven hopen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Toch camperen?

Bericht door Bob Diesel »

En stel ,het virus is onder controlle, vaccin ed aanwezig , hosanna
hoe lang gaat het duren voor de volgende ellende,, :!:

Dus leef , nu ben je er nog :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Toch camperen?

Bericht door AadenAnke »

Wat betreft die scholen weer open gooien en de kinderopvang, wie gaat daar dan verplicht de risico's lopen op een besmetting? Ooooja vitaal beroep van maken. Mogen ze niet thuis blijven als ze hoesten en/of koorts hebben. Ik had het over voorzichtig! Ja de generatie van leerlingen die dit meemaken wat mij betreft maar een jaartje extra naar school. Extra 1/2 jaar basis school en een extra 1/2 jaar voortgezet onderwijs. Jammer maar waarschijnlijk nodig!

Gr. Aad
Gesloten