Suggestie nu we toch maar thuis zitten: reisverhalen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door Hoofdnoorman »

appellover schreef:
di 14 apr 2020, 13:29
+1,
Gebruik polarsteps maar is alleen voor mezelf omdat we na paar maanden niet meer wisten waar die mooie cp was.
Vroeger lieten we familie meekijken maar als we dan beetje in de buurt waren moesten we “langskomen”.
Ze zijn nog steeds beetje pissig dat we daar geen zin in hadden.
Dus geen reisverhalen op het net.
Over het algemeen zijn onze verhalen heel saai,wij hebben 2 honden dus stedenbezoek is niks voor ons ,staan meestal in de “rimboe” en is weinig te vertellen ,meestal staan we alleen .
Maar om toch hier een bijdrage te plaatsen ipv een link :
Was vorig jaar op ons jaarlijke overzomeren.
In Tsjechië onderweg naar P4N plekje aan een meer waar hond en wij konden zwemmen ,was 35 graden.
Plaatsje : Pñovany.(niet naar toe gaan )
Was een lange binnenweg met te lage bomen ,eigenwijs toch doorrijden,links en rechts vakantievilla’s en geen mogelijkheid om te keren.Eindelijk het meer,hartstikke druk en vol schots en scheef geparkeerde auto’s,geen campers.
We moesten toch draaien dus vooruit,achteruit,amper ruimte en in het zand.
Het begon beetje te stinken,shit,nog meer stinken en ja hoor koppeling stopte ermee ,verbrand.Eigen schuld .
2 uur staan wachten totdat er mensen vertrokken en wat meer ruimte kwam ,toen voorzichtig achteruit tot er een plekje was waar we konden parkeren langs het weggetje.
Vrijdagmiddag ,bloedheet ,dus verzekering bellen .
Laat er nou in Madrid ,( spaanse verzekering) ene Stefan te zitten die Nederlands spreekt .
Wij gaan U ophalen en ik zal proberen in Pilzen een garage te vinden ,maar dat wordt maandag helaas.
Dus wachten ,de mensen die daar in het huis woonde waren heel vriendelijk,wilt u wat drinken ? Wilt u electra ?
We keken zeker heel zielig en zo voelden we ons ook hoor.
Maandag belde Stefan ,ze zijn onderweg .
Nou na paar uur komt een busje ,sprak klein beetje engels ,sorry maar we hebben andere truck nodig camper is te groot voor onze wagen.Dus weer paar uur verder.
Keren niet mogelijk dus politie erbij weg afgezet en paar km achteruit getrokken tot we weer bij de kruizing waren .
Dat alles op dak heel is gebleven is een wonder als je die geluiden op dak hoorde.
Maar eindelijk konden we verder op de truck ,hond moest in de camper blijven ,die slaapt door alles heen ,en wij voorin.
Op naar Pilzen ,bloedheet en geen airco ,gingen ze onderweg ijsje eten en wij kregen niks ,wachten we zijn zo terug.
In Pilzen werden we bij dealer op industrieterrein uitgeladen ,hier ff tekenen en weg waren ze.
Wij naar de dealer maar die was al dicht,morgen om 8 uur .
Wat een hitte daar en aan de overkant was een opvang voor verslaafden en daklozen.
Nou had ik 2 weken ervoor bij mijn dochter in NL gelukkig ventilatoren in koelkastrooster geplaatst dus koeling bleef werken ondanks de hitte ,stond pal in de zon.
Volgende morgen naar de dealer ,spijt ons mijnheer maar wij hebben geen brug voor 3,5 ton doen alleen personenauto’s hier.
Stefan gebeld ,nou dan brengen we jullie naar Praag ,maar wordt morgen ,volgende morgen : lukt niet vandaag ,vakantietijd,misschien morgen.
Ik ben maar gaan zoeken op dat industrieterrein naar andere garage en gelukkig ,wij willen u wel helpen morgen 8 uur en dan kunt u om 5 uur weer verder,hoop kronen maar wij blij.
Hele dag in bloedheet Pilzen rondgelopen ,het was zo heet dat we de hondenpoten moesten koelen met water ,zulk heet asfalt .
We kwamen uitgeput weer bij garage en konden de camper weer meenemen.Kreeg 2 jaar garantie.
Wat waren we blij ,gauw airco aan en verder richting Oostenrijk.

Met vriendelijke groet
Ron

Afbeelding


Afbeelding
Pnovany

Afbeelding



Afbeelding
Wachten bij de garage.



En onderstaande kreeg ik via Whatsapp.

Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op do 16 apr 2020, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door seth_space »

Kan nu niet echt zeggen dat ik van die bus keeractie, ook nog buiten de tijd, erg onder de indruk ben.
Die 2e daarentegen heeft tenminste ballen. Leuk ook voor de passagiers :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door kampertjes »

Hoi allemaal. Ik had als topicstarter uiteraard zelf ook een bijdrage beloofd. Wij houden nooit een blog bij dus ik houd het bij een korte tip niet ver van huis.
Voor mijn werk was ik een paar keer op de Dümmersee bij Diepholz geweest. We kijken graag naar vogels en ik had gelezen dat daar in de buurt tijdens de najaarstrek veel kraanvogels bivakkeren. Overdag eten ze zich rond op de maisakkers en ‘s nachts slapen ze in de Hoogveengebieden in de buurt.
Een aardige camperplaats ligt aan de NW kant van het meer bij Olgahafen. Er is een leuk visrestaurant bij waar je voor een paar centen een heel aardig visje kunt eten. Je kunt het meer rondfietsen of wandelen en/of veel vogels spotten.
Vanaf eind september tot eind oktober zijn de kraanvogels er. Erg mooi is het binnenvallen van duizenden kranen in het Rhedener Geestmoor, te bezien vanaf een hoge uitkijktoren die langs de weg dwars door het veen gebouwd is. Op het naastliggende P terrein hebben we een paar keer overnacht, dan wordt je ‘sochtends gewekt door de vertrekkende kranen.
Er liggen diverse van die veengebieden in de omtrek waar je vaak ook mooie wandelingen kunt maken. Er zijn ook prima camperplaats in de buurt. Je moet het gebied echt even ontdekken, neem de tijd er voor.

We zijn er nu een paar x geweest op doorreis naar oosten van Duitsland. Het is ook goed te combineren met Teutoburgerwoud. We vonden het daar wel druk en overlopen moet ik zeggen maar meer oostelijk is het wat rustiger. In Melle bezocht ik een heel aardig automuseum. Als je er in komt snuif je een flinke benzinelucht op, ben je meteen in de stemming. Alle auto’s worden af en toe nog bereden. En dat zie je ook wel. Ik vond dat wel wat hebben, beetje toegankelijker dan die zwaar opgepoetste museumstukken die je normaal ziet.

Iets oostelijker ligt nog de steinhudersee. Ook een prima plek voor een paar dagen.

Ik hoop hier wat inspiratie mee gegeven te hebben van een bestemming die hopelijk wel snel weer haalbaar is.
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door camilo »

Nu we toch thuis zitten: niet alleen schorsen maar ook de verzekeringen (kampeerauto- en reisverzekering) opzeggen; scheelt mij dik 1100 euro per jaar! Bonus/malus blijft drie jaar geldig en ik mag toch hopen dat we tegen die tijd weer op pad kunnen.....maar het zou mij verbazen als het daar nog dit jaar van komt.
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door Peter LMC »

Heb je de camper ook niet meer verzekert voor brand/diefstal. :?:
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door camilo »

De verzekeringen heb ik -nog- niet opgezegd; eerst wil ik horen wat de verzekeraar van gedeeltelijke restitutie van de premie vindt. Want zó doen ze gouden zaken: premie incasseren zonder dat daar een verdienste tegenover staat. De facto kunnen we immers voor onbepaalde tijd geen gebruik meer van onze campers maken: beperkingen in Nederland, onmogelijk in België, Frankrijk, Portugal en Spanje (mijn gewone reisbestemmingen).

Over het brand/diefstal risico maak ik me niet zo'n zorgen: mijn camper staat veilig bij mijn huis achter een hoog hek. Brand kan gebeuren, maar de kans daarop staat niet in verhouding tot de premie (kwestie van loskoppelen van de accu's). Eigenlijk is alleen de WA-verzekering noodzaak, want de kosten van schade toegebracht aan derden kunnen in de tonnen lopen. Maar dat risico valt weg als er geen gebruik van de camper wordt gemaakt en hoeft dus niet verzekerd te worden.

Serieus: ik denk dat de verzekeraars in hun nopjes zijn: premie opstrijken zonder tegen prestatie. Mondje dicht en dat het nog maar lang mag duren!
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door kampertjes »

Volgens mij ging dit topic ergens anders over :think:
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door Geert Huizing »

Hier hebben we het toch over reisverhalen ?
Waarom dan veranderen naar verzekeringen, dit maakt het wel erg onoverzichtelijk.
Groet,
Geert
camilo
Berichten: 1000
Lid geworden op: zo 10 aug 2008, 8:25

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door camilo »

Omdat het een goed idee is om eens naar de noodzaak van onze camper- en reisverzekeringen te kijken "nu we toch maar thuiszitten". Titel van het topic, toch?
Gorfel

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door Gorfel »

kampertjes schreef:
ma 13 apr 2020, 16:56
Beste forumvrienden en vriendinnen.
We zitten thuis en op dit forum wordt net als overal op het web en social media vooral geouwehoerd over het Coronavirus. Alles is onderhand wel 100x gezegd en de toon wordt er ook al niet beter op soms.
Zou het nu niet leuk zijn dat, nu we toch tijd over hebben, er weer eens wat reisverhalen op het forum gezet worden? Dat wordt niet veel meer gedaan helaas.
Als we dat nu weer eens oppakken, dan krijgen we weer inspiratie voor straks. Misschien zijn de verhalen van dichtbij nog wel het meest zinvol. En herinneringen ophalen is toch ook al leuk?
Het forum zou er m.i. een stuk van opknappen.
Verhalen hoeven ook niet lang te zijn, een tip of een paar regels over weekendje weg is ook al leuk.
Dat was de insteek.
kampertjes
Berichten: 1190
Lid geworden op: wo 10 dec 2008, 20:41

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door kampertjes »

Inderdaad :thumbup:
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door Karelkaywa »

Geert Huizing schreef:
ma 20 apr 2020, 22:12
Hier hebben we het toch over reisverhalen ?
Waarom dan veranderen naar verzekeringen, dit maakt het wel erg onoverzichtelijk.
Tijdje terug schreef ik onderstaand en dat gaat nog steeds op :-B
En wat in mijn topic gebeurd zie ik in bijna alle topics gebeuren. Net als echte camperaars niet een rechte weg rijden maar bij iedere zijweg de bocht om en kijken waar we terecht komen. Op zich vindt ik dat vaak heel vermakelijk maar kan me voorstellen dat het voor topicstarters, vooral die nog niet zolang aan het forum deelnemen, frustrerend kan zijn.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten



Bericht door Dafluc »

Oftewel on topic. Reisverhalen (heb het ook even in de titel vermeld).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zonneke
Berichten: 1751
Lid geworden op: zo 09 sep 2018, 19:47

Re: Suggestie nu we toch maar thuis zitten: reisverhalen



Bericht door Zonneke »

Kort verhaal : Februari 2020 , omgeving Oostkantons . Geocachen in mijn uppie per fiets.
Eind van de dag lekke band in the middle of nowhere. Lomp als we zijn geen herstelkit of reserveband bij . :oops:
Weet het : Lomp lomp lomp , heb genoeg gezweet om dat intussen in te zien.
Te voet was het nog ruim 8 Km naar de camperplaats , de omgeving was doods .
Met ruim 25 kg aan de hand , bergop bergaf : Niet om te lachen , kon wel janken.
Huis met auto buiten , zal ik aanbellen ? Toch maar verder wandelen.
Hotel in de verte , helaas ook weer toe. Cafe ook toe . Pechhulp , ook voor fiets gebeld , kwartier aan het lijntje gehouden zonder positief resultaat.
Zag auto staan met reclame van fietswinkel in de buurt : Ah gered !
Bel aan , vriendelijk oud vrouwtje. Blijkt de zoon die als fietsmaker door het leven te gaan ziek te zijn en had dan ook totaal geen zin om te helpen.
Wel nog even zijn vriendin wegbrengen , dat ging zogezegd nog wel . :-? :bang:
Geen zin in discussie , alweer veel tijd verloren . Avond valt nu snel en begint snel donker te worden.
Totaal geen zin om in de donker heel die weg nog af te leggen zie ik plots het spreekwoordelijk licht : Heb wel een platte band maar rijden zou dat nog gaan ? Fok de achtervelg , ik wil zo snel mogelijk in die warme camper. Al bij al viel dat rijden staal op asfalt best mee en in de hoogste stand hield ik de vaart er goed in. Zag de kilometers zo afnemen en was maar al te blij om de camping op te rijden.
De overige dagen heb ik dan maar noodgedwongen met de plooifiets van de vrouw afgewerkt .
Bij thuiskomst onmiddellijk twee nieuwe buitenbanden , hoogste categorie bescherming lekkage , en drie binnenbanden besteld.
Wat betreft de achtervelg is deze ongeschonden uit de strijd gekomen , heb intussen weer heel wat kilometers afgewerkt.
Echt wel een sterke velg want de wegen daar zaten vol putten .
De fietsenmakers zijn hier gesloten , van zodra deze weer open is toch ter controle even binnenbrengen.
Ga die dag niet snel vergeten en heb als zeer wijze les geleerd : Ga nooit op pad zonder herstelkit.
Dit geschreven te hebben doet het me er aan denken ook maar eens een schakeltje te kopen voor een gebroken ketting te fixen.
Das me namelijk ook al eens overkomen. :-B
Plaats reactie