Vraag camper merk/prijs

Algemene campervragen en -opmerkingen.
412
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 apr 2020, 8:52

Vraag camper merk/prijs



Bericht door 412 »

Hallo ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben 23 jaar, ik heb geen eerdere ervaring met campers.

Graag zou ik over een tijdje een camper willen kopen. Ik ben er nu voor aan het sparen. Ik wil mij alvast oriënteren op campers.

Ik wil namelijk een reis maken van een half jaar ongeveer door Europa met mijn dochter (2019) en mijn moeder.

Ik heb een paar vragen.

Ik zie veel variatie in hoe duur een camper kost. De ene kost 5000 euro, en ik zie andere die 40000 euro kosten. Een groot verschil dus.

Mijn vraag is: Vanaf hoeveel euro kan ik het beste kijken voor een camper? Ik wil er een die het goed doet, waarbij ik geen pech krijg onderweg, en waar geen dure reparatie kosten aan verbonden zijn.

En maakt het ook uit welk merk camper ik neem? Is het ene merk beter dan het andere? Welk merk is het beste?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Vraag camper merk/prijs



Bericht door appellover »

Ben heel benieuwd ,de beste camper ,waar alles heel blijft en nooit pech hebt .
Laat maar komen ,dit wordt een lang verhaal.
Heb mijn camper nieuw gekocht maar ook dan gaan er dingen mis.





Gr.
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door Face »

Ten eerste moet je kijken wat je budget is wat je voor een camper wilt neertellen,dan wil je een bovenslaper alkoof dus of wil je een half integraal met een vast 2 persoons bed of 2 apparte bedden of wil je een volledig integraal waar je over het algemeen iets meer ruimte in de cabine hebt.
Moeilijk om aan te geven wat de beste camper is.op zich zijn de meeste merken wel goed.Laat bij aankoop altijd een vochtmeting doen.
DJSmiley
Berichten: 3998
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door DJSmiley »

Geen zinnig woord over te zeggen naar mijn mening

Nieuw
- Garantie
- Geen slijtage aan onderdelen
- Onbekende kinderziektes
- Niets bekend over de betrouwbaarheid (tenzij het een 'nieuw oud' model is)

Gebruikt
- Ingereden
- Bekende kwalen zijn al wel bekend
- Slijtage aan onderdelen

In alle gevallen zorgen voor verzekering + pechhulp als je wat zekerheid wilt. Hoeveel je uitgeeft is geen indicatie van de betrouwbaarheid. Kilometerstand ook niet..
Een goed onderhouden auto/bus/whatever met 400.000 op de teller kan betrouwbaarder zijn dan een splinternieuwe auto of jongtimer met slecht onderhoud.

Waarom huur je niet zo'n ding? Met je leeftijd van 23 jaar is een camper toch een stevige investering. Onderhoud, stalling en de hele handel nog niet meegerekend. Huren is 1x aftikken en ervaring opdoen, kopen kan altijd nog als je leven wat meer 'gesettled' is. Dan doe je een langetermijn investering, en tenzij je een zak geld hebt zou ik op die leeftijd eerder de focus leggen op vaste activa (woning en dat soort dingen)

Ps: Een half jaar rondrijden met een dochter van 1? Wacht er een jaartje of 10 mee, dan zal ze veel meer meekrijgen en wordt het een toffe ervaring. Nu is het (even bot gezegd) een blok aan je been en moet je je afvragen of je dat moet willen. (persoonlijke mening)
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door doov »

Tja, de een zweert bij merk x, de ander verafschuwt datzelfde merk.

Geen pech? Dat is een utopie, dat weet je zelf ook.
Koop er 1 in Belgie of Duitsland. Dat scheelt je minimaal 5k op de aanschaf.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door Geert Huizing »

412 schreef:
do 09 apr 2020, 14:51

Ik wil namelijk een reis maken van een half jaar ongeveer door Europa met mijn dochter (2019) en mijn moeder.
Plannen maken is altijd heel leuk.
Maar denk eens na over de huidige situatie, een half jaar door europa kon zomaar nog wel even gaan duren voordat je weer vrij kan reizen.
Groet,
Geert
412
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 apr 2020, 8:52

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door 412 »

Face schreef:
do 09 apr 2020, 15:02
Ten eerste moet je kijken wat je budget is wat je voor een camper wilt neertellen,dan wil je een bovenslaper alkoof dus of wil je een half integraal met een vast 2 persoons bed of 2 apparte bedden of wil je een volledig integraal waar je over het algemeen iets meer ruimte in de cabine hebt.
Moeilijk om aan te geven wat de beste camper is.op zich zijn de meeste merken wel goed.Laat bij aankoop altijd een vochtmeting doen.
Ik denk dat ik ongeveer 7000 euro wil betalen voor een camper, is dat genoeg? Of heb ik nog meer nodig?

Dat weet ik nog niet, ik moet daar nog over nadenken. Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door 't Busje »

412 schreef:
do 09 apr 2020, 14:51
... waarbij ik geen pech krijg onderweg ....
Pech onderweg kun je nooit uitsluiten, zelfs niet met een fabrieksnieuwe camper. Op onze eerste reis met onze gloednieuwe camper hebben we pech gehad met een motorstoring (onder garantie opgelost door de Fiat-dealer in Perpignan) en met de waterpomp van het woongedeelte (onder garantie opgelost door de Hobby-dealer in Cordoba). Afgelopen zomer stonden we met een kapotte koppeling in Slovenië, maar toen was de camper al vijf jaar en 75.000 km oud. Dat was een reparatie van € 900, dus een behoorlijk bedrag.

Zoals hiervoor gezegd, bedenk eerst wat voor soort camper je wilt. VW buscampers zijn relatief duur, alkoofcampers (zoals de onze, zie avatar) zijn tegenwoordig minder gewild en dus relatief goedkoop. Alkoofcampers rijden minder zuinig dan andere modellen door de grotere windvang. Let ook op gewicht en laadvermogen, zeker als je geen C of C1 rijbewijs hebt. Verder geldt hoe meer luxe, hoe meer er kapot kan gaan.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
412
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 apr 2020, 8:52

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door 412 »

Geert Huizing schreef:
do 09 apr 2020, 15:16
412 schreef:
do 09 apr 2020, 14:51

Ik wil namelijk een reis maken van een half jaar ongeveer door Europa met mijn dochter (2019) en mijn moeder.
Plannen maken is altijd heel leuk.
Maar denk eens na over de huidige situatie, een half jaar door europa kon zomaar nog wel even gaan duren voordat je weer vrij kan reizen.
Ja snap ik, vanwege corona kan het niet nu.
Ik bedoel ook pas over 1 jaar of 2. Maar ik orienteer mij nu alvast op campers.
412
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 apr 2020, 8:52

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door 412 »

doov schreef:
do 09 apr 2020, 15:08
Tja, de een zweert bij merk x, de ander verafschuwt datzelfde merk.

Geen pech? Dat is een utopie, dat weet je zelf ook.
Koop er 1 in Belgie of Duitsland. Dat scheelt je minimaal 5k op de aanschaf.
Bedankt voor de tip.
Ja ik snap dat nooit pech onmogelijk is, ik bedoelde eigenlijk niet zo heel snel pech.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door Bob Diesel »

412 schreef:
do 09 apr 2020, 15:30

Ik bedoel ook pas over 1 jaar of 2. Maar ik orienteer mij nu alvast op campers.
Gelijk heb je ,lekker dromen
kijken,kijken en niet kopen,, wel plezier :thumbup:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op do 09 apr 2020, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
412
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 apr 2020, 8:52

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door 412 »

@'t Busdje: Bedankt voor de reactie. Ik denk er nog over na wat voor camper ik precies wil. Ik wil er wel een waar ik met rijbewijs B in kan rijden. En het hoeft niet zo heel luxe.
412
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 apr 2020, 8:52

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door 412 »

@Bob Diesel: Ja nu nog kijken, en later kopen.😀
412
Berichten: 14
Lid geworden op: do 09 apr 2020, 8:52

Re: Vraag camper merk/prijs



Bericht door 412 »

@DJSmiley: Bedankt voor de reactie😀
Plaats reactie